Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 M3 Suoritusarvot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • s14 1990
    Bimmer Rookie
    • Feb 2005
    • 142
    • Tampere

    E30 M3 Suoritusarvot

    Eli olis kiva tietää mihin auto todella pystyy, 0-100km/h, 402m, huiput, jne.
    Eri vaihtoehtoja olen kyllä kuullut mut en ikinä löytäny mitään ihan varmaa tietoa.

    Kiitos jo nyt
  • Rudenorth
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 2415
    • Iisalmi

    #2
    Tuossa näyttäs löytyvän jotain tietoa:



    En sit tiedä että onko "todelliset" kiihtyvyydet
    MB W204 C320 CDI
    Kawasaki Ninja ZX-7R

    Comment

    • bmwbmw
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 1370
      • Kainuu

      #3
      0-100km/h 6.7 s. Huippunopeus 235-248 km/h. siis evo1. lainattuna bmwclubin sivuilta...
      sigpic
      Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

      Comment

      • LASSI-S
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 4918
        • hattula/hämeenlinna.

        #4
        Originally posted by bmwbmw
        0-100km/h 6.7 s. Huippunopeus 235-248 km/h. siis evo1. lainattuna bmwclubin sivuilta...
        kuka lainaa mulle M3:sta, näytän että parempaankin pystyy
        E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

        Comment

        • jannmann
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 5857
          • Joccis City

          #5
          e30 m3

          200hv 6,7s 235km/h
          195hv 6,8s 230km/h
          215hv 6,7s 241km/h
          220hv ?
          238hv 6,5s 248km/h

          avo 215hv 6,9s ( 7,3s katto alhaalla ) 239km/h

          320is 7,9s 224km/h


          alkupään malleilla oli vaikeuksia saavuttaa 0-100km/h arvoja koska 100km/h ylittyi 2 vaihteella vasta punarajan jälkeen, eivätkä toimittajat kierrättäneet autoja yli punarajan, vaan vaihtoivat kolmoselle ja saivat useimmiten 7,2-7,5s aikoja.... evo mallit olivat pidemmällä perävälityksella (3,25 vs 3,15) ja saavuttivat näin helpommin testeissä tehtaan ilmoittamat arvot.
          Aprilia RSV4

          Comment

          • s14 1990
            Bimmer Rookie
            • Feb 2005
            • 142
            • Tampere

            #6
            kiitos vielä kerran, aika hyvin jos alle seiskan aikoja jaksaa kiskaista. kyseon kumminkin vanhasta pirssistä.

            Comment

            • s14 1990
              Bimmer Rookie
              • Feb 2005
              • 142
              • Tampere

              #7
              Mitenköhän saisin tietää minkä vuotinen, tehoinen, jne... tuo meikäläisen kyseinen tekniikka sitten on. löytyykö jostainpäin konetta joku tunnus mikä kertoo lisää...?

              Comment

              • Sievälä
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2004
                • 529
                • Mänttä

                #8
                Mulla oli jonkun aikaa se yks M3 tekniikkanen 316 (-87 ilman kattia 200 hv) (tää nykynen levarin turboprojekti) ja kellotettiin noin 7 sek aikoja useemmalla vedolla paikaltaan lähtien 105 km/h mittarinopeuteen. Nää ei tietenkään kauheen tarkkoja ole, mutta uskon että kyllä tollasella siihen 6.7 sek pääsee...
                G11 740e msport-17
                G21 320D xdrive msport -19 TAXI

                www.taksisakarisievala.com

                Comment

                • jannmann
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 5857
                  • Joccis City

                  #9
                  moottori versio

                  Vaihtoehdoista voidaan suurella todennäköisyydellä nyt ainakin karsia pois kaikki evot.
                  Eli kone on joko 195hv, 200hv tai 215hv.
                  peltipakosarjasta tunnistaa kattikoneen jos ei ole kokoputkea tekniikan mukana. Katti rajaa vaihtoehdot 195hv tai 215hv versioihin. Ne erottaa
                  lohkon valussa olevasta merkinnästä.
                  195hv= 23 4E A (myös 200hv versiossa sama merkintä)
                  215hv= 23 4S 2

                  215hv versiossa myös aina 48mm läppärungot.
                  Aprilia RSV4

                  Comment

                  • T3
                    BTCF Member
                    • Oct 2003
                    • 8531
                    • Karhe

                    #10
                    Originally posted by jannmann
                    Vaihtoehdoista voidaan suurella todennäköisyydellä nyt ainakin karsia pois kaikki evot.
                    Eli kone on joko 195hv, 200hv tai 215hv.
                    peltipakosarjasta tunnistaa kattikoneen jos ei ole kokoputkea tekniikan mukana. Katti rajaa vaihtoehdot 195hv tai 215hv versioihin. Ne erottaa
                    lohkon valussa olevasta merkinnästä.
                    195hv= 23 4E A (myös 200hv versiossa sama merkintä)
                    215hv= 23 4S 2

                    215hv versiossa myös aina 48mm läppärungot.
                    220hv:n eli Evo-II moottorin lohkomerkintä 23 4S 1
                    .

                    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                    Comment

                    • jannmann
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 5857
                      • Joccis City

                      #11
                      evo 2

                      evo 3 merkintä on 25 4S 1, mutta kuten sanoin on erittäin epätodennäköistä että tekniikka olisi peräisin jostain evo mallista.

                      evo 1 ja evo 2 kannen valussa myös pitäisi olla iso E kirjain, edellyttäen että niissä on alkuperäinen kansi paikoillaan.
                      Kansi on eri valua ja hivenen erilainen verrattuna vakioon, syynä tietysti halutut muutokset DTM sarjaan.
                      Aprilia RSV4

                      Comment

                      • Tzeimi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2004
                        • 2067
                        • Banshee - Jyväskylä

                        #12
                        Ja yks AITO evo II -moottori meni tässä juuri rallikäyttöön. Jotakuta voisi harmittaa?!

                        Evo II:ssa 46mm läpät, ja evo III (sport evo):ssa myös 48mm läpät.
                        Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                        & 02 tulpo saniteetti dyno




                        Älä väkisin, ota isompi vasara.
                        If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                        Comment

                        • Esko
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2002
                          • 11662
                          • Kouvola

                          #13
                          ihan mielenkiintoista sinänsä, että M3 kiihtyy 1.5s nopeammin 100km/h kun 325i, vaikka tehoeroa ei ole kuin 30hv

                          Comment

                          • s14 1990
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2005
                            • 142
                            • Tampere

                            #14
                            Ne välitykset ja se kierrosherkkyys

                            Comment

                            • jannmann
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 5857
                              • Joccis City

                              #15
                              m3

                              kierrosherkkyys on tosiaan s14 moottorin valttikortti ja tietysti se että se saavuttaa sen 100km/h jo kakkosella kun 325i tarvitsee siihen kolmosta.
                              m3 painaakin melkein 100kg enemmän kuin 325i.
                              Aprilia RSV4

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎