Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 jyristää kokoajan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jönez
    Bimmer Rookie
    • May 2005
    • 35
    • Lahti

    E30 jyristää kokoajan

    Moro

    E30 -87 1.8 kaasari koneella varustettu kulkine on ajossa. Ongelmana aivan käsittämätön tärinä ja jyrinä. Eli kone käy mainiosti mutta jossain on joku irti/poikki/löysällä kun kaikki moottorista tulevat tärinät resonoi suoraan auton koriin. Tärinä alkoi kun olin ajanut suht huono kuntoista hiekkatietä. Onko nyt siis mahdollisesti mennyt rikki joku pusla, koneen pidike tai kannatin, joku kumi välistä vai joku kardaanin kannatin vai mikä.... Voiko nokkaketju lähteä pois paikaltaan, vaikka ilmeisesti M10 koneessa ei semmosta ole, tai joku muu koneen sisällä. Jos joku osais suoraa sanoa mikä mahtaa olla, varmaan ei näkemättä ja kuulematta osaa, ni ois jees. Pitäs vaan saada auto nosturiin ja katottavaks. Kovasti epäilen jotain kannatinta ku oikealle käännyttäessä ja tietyillä kierroksilla tärinä häviää. Kuva moottorin ehjistä kannattimista ois jees, jos joku tietää linkin ni pistäkää esille.
    Olen elämäni ensimmäisen bmw omistaja joten tietoa ei ole... Tottakai nyt joku sanoo että kato nyt edes että onko em. paikat kunnos; no olen kaikki koti konstein kattonut ja sen enempää en osaa kun että jos pultti on kiinni ni on ja jos ei ni ei.
    Searchilla etin ja luin koko ongelmat osion läpi aiheesta joten se niistä. Uutta tietoa kaipaan. Ja jos joku tajusi tekstin ja tietää ongleman ni voisko vielä valaista millanen homma on edessä ja kuinka tuskallinen ja vielä osien hinnatkin...
  • anakonda8
    Bimmer Rookie
    • Dec 2004
    • 57

    #2
    no kuuluko se konehuoneesta vai auton alta? no kato vaikka kardaani jos et muuta keksi

    Comment

    • Axu83
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2004
      • 601
      • Vantaa

      #3
      Mulla täristi Hondassa liikkeellelähdössä kun moottorin kannake oli halki. Sellanen kumipusla missä metalliholkki keskellä. Luulin että kytkin täristää joten vaihdettiin se. Makso 160€ kun kannatin ois ollut 100€, ihmeen kalliita ne.. Tärinä ei siinä ollut jatkuvaa vaan tuollaista. Ettei ois pyöränlaakeri paskana, kaverin Polo jurisi ja tärisi hemmetisti enemmän vaan kun vauhti kasvoi. Meteli oli huimaava.. Korjaantui etulaakerien vaihdolla.
      E91 330dA LCI MSport 82tkm *for sale*
      E92 325i Black Coupe 51tkm *sold*
      Listen, and understand. That terminator is out there. It can't be bargained with.
      It can't be reasoned with. It doesn't feel pity, or remorse, or fear.
      And it absolutely will not stop, ever, until you are dead.

      Comment

      • ykä
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2003
        • 478
        • Alaviirre

        #4
        kannattaa tarkistaa kardaanin tukilaakeri ja sitten mikä lie iskunvaimennin noissa m10 moottoreissa on siellä pakopuolella kiinnitys jalan vieressä onkohan sillä mitää merkitystä jos joku osaa sanoa mitä virkaa se ajaa mutta luulisin itse että heikentää tuota tärinää varmaa
        Bmw 525 Td e61
        Bmw e34 535 Turbo



        EX :BMW E36 316i E30 325 Tic E30 320i E30 323i E30 325i E32 750ial

        -FatBoyRacing-

        Comment

        • avr
          Bimmer Fanatic
          • May 2005
          • 290
          • Vaasa

          #5
          Tarkista koneen kumityynyt/pedit. Oli kans kerran tommonen tärinäongelma, ja ne kumit oli menny paskaks, kone oli jotenki vinossa, ja siitä johtui tämä kyseinen tärinä.

          Comment

          • loz
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2003
            • 878
            • Helsinki

            #6
            tarkasta pyörienlaakerit ennen ku meet mitään tekemään!

            mulla oli sama homma, oikeelle kääntyessä loppu tärinä ja nopeus vaikutti myös tärinän kovuuteen. ja samallailla täris koko kori ton laakerin takia, ku sullaki.

            ja ootko ihan varma et kyse on kierroksista eikä nopeudesta?

            edit: niin ja se oli oikeenpuolinen pyöränlaakeri iha kaput.
            "Ja btw ei muuten tuo sun kinneri oo nopeempi ku type-r. Type-R se nopein. -uber3"

            Comment

            • jönez
              Bimmer Rookie
              • May 2005
              • 35
              • Lahti

              #7
              Kiitos vastauksista...

              loz: Pyöränlaakerit on kunnossa koska tärinää aiheutuu yhtä paljon tietyillä kieroksilla ajaessa ja paikalla ollessa tyhjäkäynnillä.

              Asian on niin että se on oikean puolen kumityyny/kannatin täysin revennyt ja kannatin "valunut" n. 5 cm vasemmalle. Aluks luulin että sen kuuluu olla niin koska toisessa vastaavassa E30 oli kumiosa samallailla hajalla... No nytku viisaampi katto ni pakko se on uskoa ja siihen kaikki tärinä viittaa.

              Kävin jo bmw llä kysymässä ni 31,5 euroa muistaakseni. Todennäkösesti myös varaosaliikkeistä saa...

              Ja lopuksi se niin ihana ropaaminen, onko joku semmosen vaihtanu ja laittanu et vois kertoo miten kannattaa tehä. Ja jos jossain on kuvia edelleen ni pistäkää linkkejä, paitsi ei tätä Klikson

              Comment

              • MR_piikki
                BTCF Member
                • Apr 2006
                • 1318
                • Pori

                #8
                e30 318i helvetinmoinen jyrinä kiihdyttäessä!

                Eli kun kiihdyttää 1 vaihteella sitä ei oikeen pahemmin edes huomaa,mutta kun kakkosella alkaa kiihdyttämään niin sitten alkaa se helvetinmoinen pauke ja tuntuu että vaihdekeppi menee paskaksi ja aivan kuin pakoputki mätkisi perseelle koko ajan!
                Vaihdoin kardaanin tukilaakerin,vika lieveni hieman,mutta on vielä todella paha,kun vauhtia saa lisää ei tärinää enää oikeastaan huomaakkaan.
                Kaikki alkoi kerran kun auto sammui risteykseen ja silloin startti oli putsaamatta ja ei tahtonut siinä pyörähtää niin kerkesin vauhdista vielä käynnistää auton nostamalla kytkimen alamäessä uudestaan ja sitten käsijarru niin lujasti päälle kun sai ja sitten yritin kaasuttelemalla kytkin pohjassa pitää auton käynnissä(kylmällä koneella tyhjäkäynti jää liian alas,koska ruiskua ei ole säädetty kunnolla),ja kun pääsin sitten liikennevaloista,vika ilmeni ja paukutus alkoi!!!
                Auttakaa!
                voisiko vika olla koneen kannattimissa tai siinä toisessa kardaanin laakerissa mikä on perässä,vai voisiko lievä takajarrujen jumittuminen aiheuttaa tuollaista!
                ennen tuota tapahtumaa auto pelasi aivan moitteetta :/

                jo näin alkuun kiitos palautteesta!
                Gas or ass, no free rides

                F10 520d lci
                E36 325 ahdistettu.

                Comment

                • Rocla
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2002
                  • 7692
                  • Kajaani

                  #9
                  Eli irroitat kumi tyynyn jämät moottorinkorvasta ja etupalkista. Laitat laudanpätkän öljypohjan alle ja nostat tunkilla moottoria niin paljon että mahdut laittamaan uuden tyynyn paikalleen, nostaessa tarkkaile ettei moottorin ja rintapellin väliin jää mitään liskuun, jos on tilanahtaus niin irrtoita virranjakajan kansi.

                  Sitten kampeat moottorin korvan siihen tyynyn päälle oikeaan asentoon kun samalla lasket moottoria.
                  Olli.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎