Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 touring,renkaat kankailla vanteiden vaihon jälkeen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jeremias_touring
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 170
    • Kuopio

    e30 touring,renkaat kankailla vanteiden vaihon jälkeen

    Jep,

    Tuli tossa joku kuukaus takaperin vaihettua alle 17" vanteet.. talvella & viime kesänä oli vielä alla 15" eikä silloin ongelmana ollut ainakaan etuakselilla renkaitten kulumista (taka-akselilla tietty kuluu sisäsyrjältä, autoa madallettu -40mm)

    Nyt n. kuukauden ajon jälkeen etuakselilla molemmat renkaat on sisäsyrjältä about parin sentin leveydeltä jyrsiytyneet todella pahasti kankaalle asti, kuluminen muuhun renkaan pintaan nähden siis huomattava...

    Eli mitkä renkaankulmista meni viturallaan ton vanteiden vaihon jälkeen?

    Rengaskoko aiemmin 195/50R15, vanteiden et ? (en muista)
    NYT
    vanteiden vaihdon jälkeen 215/45R17, vanteiden et 20

    ja kysymyksessä pikkutolppanen e30 touring...
    RWD on pop
  • Bmw_e30
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2004
    • 1260
    • joutseno

    #2
    no tuskin kulmat menee vituiks vanteiden vaihdossa
    ex 325i -85 325i
    325i soupe -92 325i

    Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      Jäykempi, matalampi ja leveämpi 215/40-17" ei jousta kulutuspinnaltaan niin paljon kuin tuo 15" rengas, jolloin se kulkee helpommin "kantillaan" ja tietenkin myös kuluu helpommin sisäsyrjiltään.
      Laita nyt hyvä ihminen kulmat kuntoon...

      Comment

      • masai
        Newbiemmer
        • Mar 2005
        • 14

        #4
        Originally posted by Bmw_e30
        no tuskin kulmat menee vituiks vanteiden vaihdossa
        Tuossa olet väärässä. Jos vanteet on leveämmät ja varsinkin offsett muuttuu, vaikuttaa se aina pyöränkulmiin.
        Satavarmasti camber on rankasti miinuksella ja reilu harituskin mahdollista. Viepä nelipyöräsuuntaukseen ja laita tänne sitten tietoja pielessä olevista arvoista. (tämä siis alkuperäiselle kysyjälle)

        Comment

        • Bmw_e30
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2004
          • 1260
          • joutseno

          #5
          Originally posted by masai
          Tuossa olet väärässä. Jos vanteet on leveämmät ja varsinkin offsett muuttuu, vaikuttaa se aina pyöränkulmiin.
          Satavarmasti camber on rankasti miinuksella ja reilu harituskin mahdollista. Viepä nelipyöräsuuntaukseen ja laita tänne sitten tietoja pielessä olevista arvoista. (tämä siis alkuperäiselle kysyjälle)
          no toi onnyt iha uutta mulle no kaikkee sitä kuulee
          ex 325i -85 325i
          325i soupe -92 325i

          Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

          Comment

          • Jeremias_touring
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2004
            • 170
            • Kuopio

            #6
            Jep, maanantaina ois tarkoitus mennä neljän tuulen hattu päässä nelipyöräsuuntaukseen..

            Laitetaan tänne sitten vähän arvoja tosta suuntauksesta, jos vaikka sais skannattua lippulappusen
            RWD on pop

            Comment

            • Jeremias_touring
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2004
              • 170
              • Kuopio

              #7
              Jaa. Tossa äsken kävin Kuopion tehaskadun Vianoorilla säädättämässä noi rengaskulmat (aurauskulmat etuakselilta)-- Onko näin ettei camberia saa säädettyä normaali työkaluilla ilman modaamista? Kyseessä siis 324d tekniikalla oleva touringin pommi...

              Illemmalla jos sais kaverin luona skannattuu ton lapun ni laitan tänne "tulokset"...
              RWD on pop

              Comment

              • dunkelblau
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2003
                • 1151
                • Uusimaa

                #8
                Originally posted by Jeremias_touring
                Nyt n. kuukauden ajon jälkeen etuakselilla molemmat renkaat on sisäsyrjältä about parin sentin leveydeltä jyrsiytyneet todella pahasti kankaalle asti, kuluminen muuhun renkaan pintaan nähden siis huomattava...

                Eli mitkä renkaankulmista meni viturallaan ton vanteiden vaihon jälkeen?
                Etualatukivarsien puslat finaalissa? Tarkistivatko löysät ennen säätöä? Saa kyllä olla aika ### raju madallus että noin kapean renkaan syö...
                "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

                Comment

                • Jeremias_touring
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2004
                  • 170
                  • Kuopio

                  #9
                  Oli kyllä niin kyrpiintyneen olonen se toinen kaveri joka sääteli noita kulmia...

                  Melkein vittuili kun ei meinannu se nosturin tunkki mahtua ton etuakselin alle mutis jotain "kun se on niin matala---"

                  Eipä noi mitään löysiä kattonu ennen sitä säätöä, tosiaan niin työhösä tympääntyneen olosta sakkia..

                  toissapäivänä vaihoin raidetangan pään ja sekkailin noi paikat, eikös ton puslan väljyyden pitäs tuntua ihan käsin nykimällä siitä tukivarresta?

                  ton toisen raidetangan pään vaihoin koska se oli ainu väljä paikka tos etuakselin puolella, hävis tärinätkin jarruttaessa olemattomiin
                  RWD on pop

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎