Elikkä 325 abs valo syttyy kun painaa kaasua tyhjä käynillä ei? Välillä kuuluu outo ääni kone huoneesta kun antaa kaasua tai liikkuu edes 10cm jonka jälkeen valo syttyy? Kerran poljin tärisi samalla kun ääni kuului.
Mittaa anturit, jos anturit on ehjät niin voi olla rele tai sitten akseleista on ne abs kehän hampaat kuluneet. Tuossa on hyvä ohje antureiden mittamiselle http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=260626 ja muutenkin hyviä neuvoja
Mittaa anturit, jos anturit on ehjät niin voi olla rele tai sitten akseleista on ne abs kehän hampaat kuluneet. Tuossa on hyvä ohje antureiden mittamiselle post#2 ja muutenkin hyviä neuvoja
Ratin aluspahvi pois, rattiakselin vasemmalla puolella on abs-ohjainyksikkö, sen päällä pitäisi löytyä alumiinikuorilla oleva rele, voi olla myös muovi kuorilla(suorakaiteen muotoinen). Anturit puolestaan löytyy, kun otat renkaan pois, seuraat sitä johtoa, niin löydät missä on akseleissa ja edessä ne liittimet on konehuoneessa ja takana takapenkin alla..Tuossa on kuva siitä abs-ohjainyksiköstä ja tuossa näkyy se abs rele
En osaa sanoa muuta siitä releestä että onko ehjä, kun jos on alumiini kuori, niin pohjasta saa auki, siellä on sellaiset "kynnet" jotka voi kääntää, muovissa joutuu vähän kikkailee, niin että saa suojakuoren pois, siellä on jommalla kummalla puolella ohut lanka, jos on poikki, niin rele entinen ja käämi tietysti näyttää ehjältä. Mutta se vika myös olla että anturit/abs-kehät on likaiset, en nyt muista saako sen tiedon suoraan anturia mittaamalla, mutta tuolla testillä(linkki) minkä laitoin saa testattua suoraan anturit ja onko esim kehät kuluneet/likaiset. Antureiden irroittaminen voi olla tuskan takana, mutta kyllä se sieltä tulee pois, kun jaksaa nähdä vaivaa ja varovasti ettei riko sitä..
Kun itsellä on ollut muutamassa e30:sessä abs jarrujen kanssa tälläiset viat.
Toisessa meni abs jarrut päälle alle n.5km/h nopeudessa, eli poljin tärräsi vika korjaantui abs-releellä, anturit ok jne.
Nykyisessä on takavetareista abs-kehät kuluneet, niin anturit ei saa kunnon singnaalia, niin abs jarrut on päällä usein, eli poljin tärrää, anturit ok ja rele. Vian saa korjattua kun vaihtaa vetoakselit, kun se abs kehä ei ole erikseen irroitettava.
Yhdessä oli tai vika korjaantui abs-yksikön vaihdolla, eli esim motari vaudissa abs jarrut meni päälle, samalla poljin meni vähän kovemmaksi.
Kiitoksia neuvoista! Ihmetyttää tuo "kohina" mikä välillä kuuluu? Kuulostas vähän siltä että se kuuluis sieltä absin pumpusta ihan kun se päästäis paineita? Jotenkin se vikaan liittyy kun välillä kun se ääni kuuluu syttyy abs valo:think
Comment