Announcement

Collapse
No announcement yet.

e21 tekniikanvaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmwbmw
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1370
    • Kainuu

    e21 tekniikanvaihto

    Mites on? onnistaako tekniikan vaihto e28 korimallista e21:seen??? vaihelaatikot, kardaanit, perä??? entä pellkä koneen vaihto? :juo
    sigpic
    Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04
  • LASSI-S
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 4918
    • hattula/hämeenlinna.

    #2
    riippuu minkä tekniikan meinaat laittaa. kyllähän sinne e21 keulalle on S50 tekniikkakin laitettu joten luulisi esim m20b20 sinne menevän helpostikkin kun e21:stä on sillä koneella tehtykkin mutta jos meinaat M30 tekniikan laittaa niin voi olla jonkin verran hankalampaa mutta M20 menee varmana
    E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

    Comment

    • T3
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 8530
      • Karhe

      #3
      .....
      Last edited by T3; 12-09-2007, 15:34.
      .

      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

      Comment

      • LoudPipe
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 1434

        #4
        Mitenkäs muuten isogetrag (m30) sopii e21 koriin? Tarviiko tunnelia kasvattaa?

        Comment

        • ////3
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2003
          • 399
          • Lahti

          #5
          Källähän noi koneita ja laatikoita voi laitella päikseen, mutta toinen asia on sitten knattaako tekniikan vaihto
          Usvaa putkeen

          Comment

          • bmwbmw
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 1370
            • Kainuu

            #6
            mites sitte tuo??? käykö e21 315 4-lovinen laatikko kiinni m60 koneeseen joka on ollut e21 320??? :juo
            sigpic
            Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

            Comment

            • T3
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 8530
              • Karhe

              #7
              .....
              Last edited by T3; 12-09-2007, 15:34.
              .

              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

              Comment

              • T3
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 8530
                • Karhe

                #8
                .....
                Last edited by T3; 12-09-2007, 15:34.
                .

                Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                Comment

                • bmwbmw
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2003
                  • 1370
                  • Kainuu

                  #9
                  Seleväksi tuli...
                  sigpic
                  Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

                  Comment

                  • darex
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2003
                    • 180
                    • Soini

                    #10
                    Onnistuukos 318(e21) moottorin vaihto 315(e21) koriin? aivan tuosta vain heittämällä?

                    Pihassa odottaa moinen projekti.. 318 on -78 ja 315 on -83. onko mitään radikaaleja uudistuksia kerennyt tulemaan? Voiko johtojen kanssa käydä niin että auto ei toimi täysin?

                    Tämä on ensimmäinen koneenvaihto projektini joten toivottakaa onnea!
                    BMW 318i Original is nice

                    Comment

                    • T3
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 8530
                      • Karhe

                      #11
                      .....
                      Last edited by T3; 12-09-2007, 15:36.
                      .

                      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                      Comment

                      • darex
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2003
                        • 180
                        • Soini

                        #12
                        Originally posted by T3
                        Ainakin koneenkorvat ovat erilaiset, mutta ottamalla ne tuosta 315:sta, on tuokin ongelma ratkaistu.
                        Sähköissä ei äkkiseltään tule suuria eroavaisuuksia mieleen. Luonnollisesti tietenkin käytät tuon 318:n moottorin johtosarjan.
                        Ok.. 315 oli muistaakseni kärjetön sytytys mutta mitä kaikkea tarkoitat johtosarjalla?
                        BMW 318i Original is nice

                        Comment

                        • E36-coupe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 1099
                          • Ylämylly

                          #13
                          Originally posted by LASSI-S
                          riippuu minkä tekniikan meinaat laittaa. kyllähän sinne e21 keulalle on S50 tekniikkakin laitettu joten luulisi esim m20b20 sinne menevän helpostikkin kun e21:stä on sillä koneella tehtykkin mutta jos meinaat M30 tekniikan laittaa niin voi olla jonkin verran hankalampaa mutta M20 menee varmana
                          Mjaa...ei se M30:nen hirveitä töitä tarvitse...kone vaan pitää laittaa laatikon kanssa sisuksiin kun se tulee aivan tulipeltiä vasten..Tulipeltiä ja nokkapeltiä joutuu hieman fixailee että pituudestaan mahtuu..Laatikossa joutuu vivustonlyhennyshommiin kun meinasi keppi tulla normaalilla vivustolla käsijarrukahvan paikalle :wink: . Pitäis joskus tuosta omasta vehkeestä laitella kuvia kunhan kerkeisi... :roll:
                          *545i E60 -05*

                          Comment

                          • darex
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2003
                            • 180
                            • Soini

                            #14
                            Originally posted by darex
                            Originally posted by T3
                            Ainakin koneenkorvat ovat erilaiset, mutta ottamalla ne tuosta 315:sta, on tuokin ongelma ratkaistu.
                            Sähköissä ei äkkiseltään tule suuria eroavaisuuksia mieleen. Luonnollisesti tietenkin käytät tuon 318:n moottorin johtosarjan.
                            Ok.. 315 oli muistaakseni kärjetön sytytys mutta mitä kaikkea tarkoitat johtosarjalla?
                            BMW 318i Original is nice

                            Comment

                            • LASSI-S
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2003
                              • 4918
                              • hattula/hämeenlinna.

                              #15
                              Originally posted by E36-coupe
                              Originally posted by LASSI-S
                              riippuu minkä tekniikan meinaat laittaa. kyllähän sinne e21 keulalle on S50 tekniikkakin laitettu joten luulisi esim m20b20 sinne menevän helpostikkin kun e21:stä on sillä koneella tehtykkin mutta jos meinaat M30 tekniikan laittaa niin voi olla jonkin verran hankalampaa mutta M20 menee varmana
                              Mjaa...ei se M30:nen hirveitä töitä tarvitse...kone vaan pitää laittaa laatikon kanssa sisuksiin kun se tulee aivan tulipeltiä vasten..Tulipeltiä ja nokkapeltiä joutuu hieman fixailee että pituudestaan mahtuu..Laatikossa joutuu vivustonlyhennyshommiin kun meinasi keppi tulla normaalilla vivustolla käsijarrukahvan paikalle :wink: . Pitäis joskus tuosta omasta vehkeestä laitella kuvia kunhan kerkeisi... :roll:
                              tuota juuri tarkoitin sillä että tulee hieman enemmän jumppaamista tuon M30 padan kanssa kun ulkoiset mitat ovat kuitenkin aika paljon isommat kuin M20 padassa joka on suoraan sopiva, lisäksi joutuuhan alustalle tekeen jotain special hommia varmaan jos meinaa kilpiin saada, ettei tarttis ihan e28 alustaa alkaa sovitteleen tohon, ainakin painoahan tuolla M30 koneella on enemmän kuin m20 koneella joten ei taida katsastusmies hyväksyä e21 mitään orggis alustaa sellaisenaan vaan vaatii järeämmät rojut,tämä vain mielipiteeni asiasta. voihan tietysti olla että E21 323 alusta käy tai sit e30 325 alusta tietty menee helpommin kuin e28 joten se sitten jos aikoo m30 padan sinne laittaa. oletko muuten selvittäny asiaa katsastusasemalta. :? :? :? blaaaahh
                              E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎