M10B18 ruisku kulutus

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sharspy
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Nythän on niin ettei vm 1988 316 mallissa ole ollut polttoaineen suihkutuksella varustettua moottoria jonka mallimerkintä olisi M10B18(i)

    Joko sinne on vaihdettu moottori jossa sellainen on tai ei ole. Jolloin on turha hakea vikaa ns. moottorinohjauksesta.

    Kaasarikoneiden, jollainen M10B18 on, tyypillisimmät viat on yllättäen kaasuttimessa. Sen purkaminen osiin, ja huoltaminen, auttaa useimpiin ongelmiin.
    Vaikka en nyt näiden bemarien sielunelämään ole niin paljoa tutustunut niin ei miulta kaasari sentäs jäis huomaamatta Pikaisen google kuvahaun jälkeen tuo m10b18 http://w123.mbnet.fi/autot/bmw/red2/2.jpg näyttää aivan identtiseltä oman pellin alla olevaan verrattuna. Tainnut joku unohtaa käydä muutoskatsastamassa kun otteessa ole kuin 2% alustasarjasta

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Nythän on niin ettei vm 1988 316 mallissa ole ollut polttoaineen suihkutuksella varustettua moottoria jonka mallimerkintä olisi M10B18(i)

    Joko sinne on vaihdettu moottori jossa sellainen on tai ei ole. Jolloin on turha hakea vikaa ns. moottorinohjauksesta.

    Kaasarikoneiden, jollainen M10B18 on, tyypillisimmät viat on yllättäen kaasuttimessa. Sen purkaminen osiin, ja huoltaminen, auttaa useimpiin ongelmiin.

    Leave a comment:


  • Sharspy
    replied
    Siis ennen termarin vaihtoa tuli lämmintä hyttiin..sillon kun kone vaan oli lämmin, ja tuon termarin laitoin samoinpäin kuin edellinen oli eli 45asteen mutka ylös, poikittainen putki vespumpulle ja suora pätkä alas syyläriin.
    Edit. Ja juuh, kaks viikkoa sitten tuli tuo rottonen haettua ja edellinen termari oli vaan kotelo ilman sisuskaluja
    Last edited by Sharspy; 10-05-2017, 23:02.

    Leave a comment:


  • insp
    replied
    Originally posted by Sharspy View Post
    Eiiii hele.. pulloa saanu tiiviiksi millään, nyt kohta kolmatta tuntia puristellut alavesiletkua ja mättänyt tavaraa koneeseen, ja siltikään ei puhalla sisälle lämmintä ja koeajolla kun kävi niin lämmöt tapissa parinsadan metrin jälkeen.. keula hanttarinpuolelta ollut tunkattuna ylös noin 20-30senttiä ja auto muutenkin pienessä mäessä keula ylöspäin... kokoajan kun pinta on vähääkään laskenut niin nestettä päälle... rupeaa jossain kohti kiehumaan vesi ja lämpömittari heiluu siinä 3/4 viivan kohdalla. Auttaako lämppärin kennon letkujen puristelu?
    Nyt kyllä kuullostaa siltä, että jotain muuta on hajalla, koska ei m10 ilmaus ole vaikeaa. Tuo pullopatentti on tarkoitettu m50 moottoriperheelle, tosin ei senkään ilmaus nyt niin haastavaa ole. Mutta toki helpottaa tuo pullonlaitto jäähdyttin täyttöaukkoon, johon normi 1.5l pullonkaulus sopii mukavasti. Oletko ostanut auton juuri ja ko "termarivika" ollut siinä kokoajan? Tuntuisi, että joku on goijannut apinaa tekemällä fiksit, jotta ei oikea ongelma ilmene myynninaikana.

    Onhan termari oikeinpäin ja vesipumppu toimii?

    Eli joku letku vuotaa, on tukossa, tai ei toimi.

    Omat veikkaukseni ja kokemukseni.

    - Tulipellin ja kannen väliset muotoputket hajalla, itse näkyi vuoto vain kun kone oli todella kuuma ja silloinkin sitä piti etsiä.
    - Sisäkenno ei vuoda/ole tukossa?
    - Syyläri on ehjä/ei ole tukossa?
    - Kiertovesipumppu (jos on), ei ole tukkeessa/hajalla?

    Onhan sytytys kohdillaan, eikä liian myöhäisellä ja näin ollen lämpeää kyllä putki ja moottori mukavasti. Tosin sen ei pitäisi vaikuttaa "ilmaamiseen".

    Leave a comment:


  • Sharspy
    replied
    Eiiii hele.. pulloa saanu tiiviiksi millään, nyt kohta kolmatta tuntia puristellut alavesiletkua ja mättänyt tavaraa koneeseen, ja siltikään ei puhalla sisälle lämmintä ja koeajolla kun kävi niin lämmöt tapissa parinsadan metrin jälkeen.. keula hanttarinpuolelta ollut tunkattuna ylös noin 20-30senttiä ja auto muutenkin pienessä mäessä keula ylöspäin... kokoajan kun pinta on vähääkään laskenut niin nestettä päälle... rupeaa jossain kohti kiehumaan vesi ja lämpömittari heiluu siinä 3/4 viivan kohdalla. Auttaako lämppärin kennon letkujen puristelu?

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Google antoi tuollaisen ohjeen, jota voi käyttää myös

    Tuossa on mitä foorumin search löysi ilmauksesta

    Leave a comment:


  • Sharspy
    replied
    No Ad-turusta löytyi termari, myyjä varoitteli ilmauksesta eli miten se sitten tapahtuu? En searchilla löytänyt infoa

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Vaihda se termostaatti ennen kun patentoit mitään, saa ne sellaisen nopeasti tilattua mihin vaan varaosakauppaan jos ei satu hyllyssä olemaan.

    Leave a comment:


  • Sharspy
    replied
    Onkos siinä jonkunlainen kylmärikastus? Ja saako sen kytkettyä pois? Äkkiseltä vilkasulta paikallisessa motonetissä ei termaria ollut.

    Leave a comment:


  • MPV
    replied
    Originally posted by Sharspy View Post
    Voiko asiaan vaikuttaa se että termostaatti on kokoajan auki ja lämmöt ei nouse siniseltä pois?
    Sinäpä sen sanoit. Kannattaa korjata ilmeiset viat ensin pois.

    Leave a comment:


  • Sharspy
    started a topic M10B18 ruisku kulutus

    M10B18 ruisku kulutus

    M10b18 ruisku lyö vissiin bensaa raakana läpi, ainakin pakoputken päässä haisee bensa niin jumalattomasti jaja kuluttaa ~11-12litraa satasella, ilmanputsari vaihdettu malliin kartio ja uusi puola, virranjakajan kansi ja tulpanjohdot. Voiko asiaan vaikuttaa se että termostaatti on kokoajan auki ja lämmöt ei nouse siniseltä pois?
Working...
X