Nythän on niin ettei vm 1988 316 mallissa ole ollut polttoaineen suihkutuksella varustettua moottoria jonka mallimerkintä olisi M10B18(i)
Joko sinne on vaihdettu moottori jossa sellainen on tai ei ole. Jolloin on turha hakea vikaa ns. moottorinohjauksesta.
Kaasarikoneiden, jollainen M10B18 on, tyypillisimmät viat on yllättäen kaasuttimessa. Sen purkaminen osiin, ja huoltaminen, auttaa useimpiin ongelmiin.
Vaikka en nyt näiden bemarien sielunelämään ole niin paljoa tutustunut niin ei miulta kaasari sentäs jäis huomaamatta Pikaisen google kuvahaun jälkeen tuo m10b18 http://w123.mbnet.fi/autot/bmw/red2/2.jpg näyttää aivan identtiseltä oman pellin alla olevaan verrattuna. Tainnut joku unohtaa käydä muutoskatsastamassa kun otteessa ole kuin 2% alustasarjasta
Nythän on niin ettei vm 1988 316 mallissa ole ollut polttoaineen suihkutuksella varustettua moottoria jonka mallimerkintä olisi M10B18(i)
Joko sinne on vaihdettu moottori jossa sellainen on tai ei ole. Jolloin on turha hakea vikaa ns. moottorinohjauksesta.
Kaasarikoneiden, jollainen M10B18 on, tyypillisimmät viat on yllättäen kaasuttimessa. Sen purkaminen osiin, ja huoltaminen, auttaa useimpiin ongelmiin.
Siis ennen termarin vaihtoa tuli lämmintä hyttiin..sillon kun kone vaan oli lämmin, ja tuon termarin laitoin samoinpäin kuin edellinen oli eli 45asteen mutka ylös, poikittainen putki vespumpulle ja suora pätkä alas syyläriin.
Edit. Ja juuh, kaks viikkoa sitten tuli tuo rottonen haettua ja edellinen termari oli vaan kotelo ilman sisuskaluja
Eiiii hele.. pulloa saanu tiiviiksi millään, nyt kohta kolmatta tuntia puristellut alavesiletkua ja mättänyt tavaraa koneeseen, ja siltikään ei puhalla sisälle lämmintä ja koeajolla kun kävi niin lämmöt tapissa parinsadan metrin jälkeen.. keula hanttarinpuolelta ollut tunkattuna ylös noin 20-30senttiä ja auto muutenkin pienessä mäessä keula ylöspäin... kokoajan kun pinta on vähääkään laskenut niin nestettä päälle... rupeaa jossain kohti kiehumaan vesi ja lämpömittari heiluu siinä 3/4 viivan kohdalla. Auttaako lämppärin kennon letkujen puristelu?
Nyt kyllä kuullostaa siltä, että jotain muuta on hajalla, koska ei m10 ilmaus ole vaikeaa. Tuo pullopatentti on tarkoitettu m50 moottoriperheelle, tosin ei senkään ilmaus nyt niin haastavaa ole. Mutta toki helpottaa tuo pullonlaitto jäähdyttin täyttöaukkoon, johon normi 1.5l pullonkaulus sopii mukavasti. Oletko ostanut auton juuri ja ko "termarivika" ollut siinä kokoajan? Tuntuisi, että joku on goijannut apinaa tekemällä fiksit, jotta ei oikea ongelma ilmene myynninaikana.
Onhan termari oikeinpäin ja vesipumppu toimii?
Eli joku letku vuotaa, on tukossa, tai ei toimi.
Omat veikkaukseni ja kokemukseni.
- Tulipellin ja kannen väliset muotoputket hajalla, itse näkyi vuoto vain kun kone oli todella kuuma ja silloinkin sitä piti etsiä.
- Sisäkenno ei vuoda/ole tukossa?
- Syyläri on ehjä/ei ole tukossa?
- Kiertovesipumppu (jos on), ei ole tukkeessa/hajalla?
Onhan sytytys kohdillaan, eikä liian myöhäisellä ja näin ollen lämpeää kyllä putki ja moottori mukavasti. Tosin sen ei pitäisi vaikuttaa "ilmaamiseen".
Eiiii hele.. pulloa saanu tiiviiksi millään, nyt kohta kolmatta tuntia puristellut alavesiletkua ja mättänyt tavaraa koneeseen, ja siltikään ei puhalla sisälle lämmintä ja koeajolla kun kävi niin lämmöt tapissa parinsadan metrin jälkeen.. keula hanttarinpuolelta ollut tunkattuna ylös noin 20-30senttiä ja auto muutenkin pienessä mäessä keula ylöspäin... kokoajan kun pinta on vähääkään laskenut niin nestettä päälle... rupeaa jossain kohti kiehumaan vesi ja lämpömittari heiluu siinä 3/4 viivan kohdalla. Auttaako lämppärin kennon letkujen puristelu?
M10b18 ruisku lyö vissiin bensaa raakana läpi, ainakin pakoputken päässä haisee bensa niin jumalattomasti jaja kuluttaa ~11-12litraa satasella, ilmanputsari vaihdettu malliin kartio ja uusi puola, virranjakajan kansi ja tulpanjohdot. Voiko asiaan vaikuttaa se että termostaatti on kokoajan auki ja lämmöt ei nouse siniseltä pois?
Leave a comment: