Announcement

Collapse
No announcement yet.

E21 ja E30 Tekniikat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • purala
    BTCF Member
    • Apr 2005
    • 47
    • Lempäälä

    E21 ja E30 Tekniikat

    Joka päivälle täytyy olla tyhmä kysymys.

    yritin findiä kyllä... en osaa tai ei löytynyt...

    Eli olisi kyseessä vaihtaaa E30 peräisin oleva 2.0i suora kutvonen ->E21
    Onnistuuko? Mitenkä muut tekniikan osat sopii? Vaihteisto, perä, akselit????
    Onko jotain suurempia ongelmia tiedossa... kenties joku on saman joskus tehnyt?...
    e39 540 -97
    e30 325 -87 cabrio
    ex. e30 325 -88
    ex. e21 315
  • T3
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 8531
    • Karhe

    #2
    Riippuu täysin minkälaiseen E21:een aiot tuon tekniikan sulloa. Jos neloskoneiseen, niin joudut vaihtamaan myös moottorin palkin, koneenkorvat, syylärin jne alkuperäisestä 6-koneisesta E21:stä.
    Jos käytät E30:n vaihteistoa, ei nopeusmittarisi enää toimi, sillä E21:ssä mittari toimii vaijerilla, eikä E30:n laatikossa ole paikkaa vaijerille.

    Jos taas laitat koneen alkuperäiseen 320/6:een tai 323i:hin, nii riittää kun vaihdat koneenkorvat ja se on siellä.

    Sähkötöitä joutuu tietenkin jonkinverran tekemään.

    Kaasarimalliin kun asentaa ruiskukoneen, niin joutuu lisäksi asentamaan polttoainepumpun johonkin. 315-316-malleihin pitää lisäksi vetää polttoaineen paluuputki.

    E30:n perä on aika vaikea istuttaa E21:n taka-akselistoon. Miksi pitäisi sinne semmonen saada?

    Onhan siinä tekemistä, riippuen mihin malliin tekniikan siis sulloo.
    .

    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

    Comment

    • purala
      BTCF Member
      • Apr 2005
      • 47
      • Lempäälä

      #3
      Joo kyseessähän on nelos koneinen 315... Olisi vaan tossa nurkissa yksi E30 mistä ajattelin tekniikan vaihtaa.. mutta eipä taida kannattaa jos osat ei keskenään sovi. Helpommin käy ku ettii jostain valmiin 2.3 e21... ja rakentelee siitä..
      e39 540 -97
      e30 325 -87 cabrio
      ex. e30 325 -88
      ex. e21 315

      Comment

      • T3
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 8531
        • Karhe

        #4
        Originally posted by purala
        Joo kyseessähän on nelos koneinen 315... Olisi vaan tossa nurkissa yksi E30 mistä ajattelin tekniikan vaihtaa.. mutta eipä taida kannattaa jos osat ei keskenään sovi. Helpommin käy ku ettii jostain valmiin 2.3 e21... ja rakentelee siitä..

        Mutta mitäs järkeä valmiista 323i:stä on rakentaa? Siinähän on valmiina jo isot etutolpat/jarrut, levyperä, 2,3-ruiskumoottori. Eihän sitä tarvi rakentaa. Lisäksi tommonen 323i kannattaa varmaan pitää alkuperäisenä, niin säilyy arvokin.
        .

        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎