Announcement

Collapse
No announcement yet.

Huoltovalo e30

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frozenash
    Newbiemmer
    • Apr 2004
    • 25
    • Mikkeli

    Huoltovalo e30

    Nollailin tossa huoltovaloa.noh lähti inspection teksti ja punavalo pois mut nyt palaa rivi vihreitä koko ajan! mites ton joulukuusen saa himmeäksi?! Nollaus tapahtui yhdistämällä navat 7 ja 19.
    '89, 316i :juo
  • BestMotorWith
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 382
    • Hämeenlinna

    #2
    Eiks se nollaus mee tälleen: Kytke sytytys virta. Kytke led-testilamppu navan 7 ja maadotuksen väliin. Kolmen sekunnin kuluttua syttyy kolme vihreetä lediä. Katkaise sytytys virta.

    Eikä sen navan 19 välille
    If you wanna feel what is drive a car try BMW, and you never miss any other vehicle.

    http://www.bmwtuningclub.net/showcar.php?id=1780

    Comment

    • Meisseli
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 1003
      • Kotka

      #3
      Originally posted by BestMotorWith
      Kytke led-testilamppu navan 7 ja maadotuksen väliin. Kolmen sekunnin kuluttua syttyy kolme vihreetä lediä.
      Se napa 19 on maa. Ja eikös niitä ledejä ole viisi?


      Alkuperäiseen kysymykseen, eikö ne valot muka sammu kun lähtee ajelemaan? Jos ei niin sitten on jotain häikkää tosiaan. (yllätys E30 mittaristossa!)
      Eioo penaria alla enää.. :(

      Comment

      • heinonen85
        BTCF Member
        • Jan 2003
        • 1408
        • varkaus

        #4
        No se napaisuus riippuu siitä liittimen koosta...
        Eikös se ole tarkoitus niillä vihreillä valoilla että ne palaa, kun huoltovalot on nollattu :!: :?:
        **************
        * TEAM HooCee *
        **************
        e39 530d -00 Touring

        ex:
        e34 525i -92 Touring
        e34 525i -90
        e30 320i -88

        Comment

        • jonetzu
          Bimmer Rookie
          • Mar 2004
          • 87
          • Hollola

          #5
          :juo :juo
          käyppäs katsomassa tuolta apuja sen valon nollaukseen. ainakin mulla toimi noilla ohjeilla.

          Comment

          • frozenash
            Newbiemmer
            • Apr 2004
            • 25
            • Mikkeli

            #6
            Originally posted by jonetzu
            :juo :juo
            käyppäs katsomassa tuolta apuja sen valon nollaukseen. ainakin mulla toimi noilla ohjeilla.
            http://koti.mbnet.fi/kapi_79/service.htm

            Juu kävin kattomassa ohjeet jotka oli hyvät,tosin valokuusi palaa vieläkin Taitaa olla ne huoltovalojen akut loppu :( Mistäköhän niitä saa ja mitä ne mahtaa maksaa...rrkele...

            Comment

            • FreeZ
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2003
              • 814
              • Hamina

              #7
              Originally posted by frozenash
              Originally posted by jonetzu
              :juo :juo
              käyppäs katsomassa tuolta apuja sen valon nollaukseen. ainakin mulla toimi noilla ohjeilla.
              http://koti.mbnet.fi/kapi_79/service.htm

              Juu kävin kattomassa ohjeet jotka oli hyvät,tosin valokuusi palaa vieläkin Taitaa olla ne huoltovalojen akut loppu :( Mistäköhän niitä saa ja mitä ne mahtaa maksaa...rrkele...
              no akkujen löytäminen ei ole vaikeaa mutta akkujen vaihtamiseen tarvitsen aikaaa.. :lol: luulisisi että sähköliikkeissä noita akkuja löytyisi..
              BMW 320i

              Comment

              • Merlin
                Bimmer Rookie
                • Apr 2003
                • 144
                • Rmk

                #8
                Jaa, mun käsityksen mukaan ne vihreet pitääkin siihen syttyä nollaamisen jälkeen kun sytytysvirta on päällä ja sammua sitten kun auto käynnistyy. Siitä ne sitten sammuilevat yksitellen kertoen että millon sun tulis vaihtaa öljyt tai tehä suurempi huolto.
                2006 525 iX

                Comment

                • frozenash
                  Newbiemmer
                  • Apr 2004
                  • 25
                  • Mikkeli

                  #9
                  Originally posted by Merlin
                  Jaa, mun käsityksen mukaan ne vihreet pitääkin siihen syttyä nollaamisen jälkeen kun sytytysvirta on päällä ja sammua sitten kun auto käynnistyy. Siitä ne sitten sammuilevat yksitellen kertoen että millon sun tulis vaihtaa öljyt tai tehä suurempi huolto.
                  Mut mulla se joulukuusi palaa kokoajan,siis vaikka auto on käynnissä :roll: pimeellä vähän rassaa mut olkoon nyt sitten kunnes jaksaa purkaa koko mittariston.... :?

                  Comment

                  • Nacno
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2003
                    • 511

                    #10
                    minkätakia postaat tuplapostauksia kokoajan

                    Comment

                    • mekstrm
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2003
                      • 836
                      • Vantaa

                      #11
                      Sinne voi juottaa :juo mitkä tahansa AA-kokoiset akut, vaikka biltemasta!
                      Siellä ne ainakin on halpoja.
                      Kolmeen mittaristoon vaihtanut ja aina onnistunut ja loppunut kaikki mittarien vittuilut....
                      Since 1994 : 520i e28 -83, 316 e30 -85, 316i e30 -89,316 e30 -87, 318i e30 touring -89, 325i e30 cabrio -87, 320i e36 touring -96,325i e30 cabrio -88, 316i e30 bavaria -91, 325i cabrio -87, 318i e36 touring -95, 325i sedan -91, 320i e36 touring -97, e39 525ia touring -01, e46 318i touring -02 , 316ti compact -03 Nyt e61 525i touring, e46 318i cabrio -04

                      Comment

                      • tihuovin
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2003
                        • 1422
                        • Oulu

                        #12
                        Kunhan ei juota alkaaliparistoja (eli niitä "tavallisia"). Nikkeli-Cadmium (NiCd) tai Nikkeli-metallihybridi (NiMH) akkuja 2 kappaletta, kokoa AA.

                        Niitä toisaankin saa melkein mistä vaan, vaikka lähimmästä "super marketista" ostaisit, ruokaostosten yhteydessä. Itse ostin viimeksi CityMarketista, elektroniikka puolelta.

                        Käsillä on hyvä olla valmiiksi:
                        - (Hyvä) juotoskolvi, mieluummin lämpötilasäädettävä tai muutoin tarpeeksi tehokas, kolvin kärki ei saa olla liian pieni (terävä).
                        - Tina-imusukkaa, jolla voit sananmukaisesti imeä vanhan tinan pois
                        - Hyvälaatuista juotostinaa
                        - "Fluxia", ainetta joka parantaa juotettavuutta, varsinkin niihin akkujen napoihin. Muista että akkua ei saa hirvittävän kauaa lämmittää, sen vuoksi juottaminen pitäisi käydä nopeasti.
                        Kolmea alinna mainittua tarviketta saa "komponentti/elektroniikkakaupasta".

                        Kun piirilevy on käsilläsi,
                        - imusukalla imet tinat pois akkujen jaloista (niillä millä se on kiinnitetty piirilevyyn) ja
                        - irroita vanhat akut.
                        - Irroita varovasti ne vanhojen akkujen "jalat", voit joutua käyttämään lievää väkivaltaa.
                        - "Fluxia" akun napaan ja "esitinaa" sitä hieman, sen verran että saat tinan siihen hyvin tarttuman. Toista sama toiseen päähän. Toista toiselle akulle.
                        - Katso että akut ovat oikein päin ja juota "jalat" kiinni akkuihin. Nyt se onnistuu helpommin, koska esitinasit ne.
                        - Tinaa akut piirilevylle, samalla tavoin kuin vanhakin.
                        - Jos vanhan akun kiinnitys oli varmennettu, liimalla, sitomalla nipusiteellä tms., tee itse samoin. Varmistetaan että akku ei irtoa tärinän vaikutuksesta, nehän ovat piirilevyn painavin komponentti.

                        Kasaa mittaritaulu, laita paikoilleen ja nollaa service/inspection -ilmaisin.

                        t: Timo

                        Comment

                        • jvakeva
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2003
                          • 2433
                          • Kouvola

                          #13
                          no sehän johtuu siitä, että se on rikki! :lol:
                          B10 V8 # 108
                          saab r560 8X4

                          Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                          Comment

                          • Heguli
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2003
                            • 815
                            • www.e30m3.fi

                            #14
                            Joo -o, sama juttu. Vaihdoin akut ja nyt palaa vihreät ledit koko ajan, toimii muuten oikein eli ledit sammuvat yksitellen niinkuin pitääkin, keltainen ja inspection syttyvät silloin kun pitääkin.

                            Mutta perkele kun ne jäävät palamaan auton käydessä, kylmemmällä ilmalla ne vilkkuu ja sammuillee välillä mutta kun auto lämpenee, jää leditkin sitten palamaan. Jossain piirilevyllä on kaiketi vielä häikkää kun lämpö-laajeneminen aiheuttaa sen valojen päälle jäämisen. :(

                            En ole jaksanut oikein jumpata enään sen mittariston kanssa mutta kaiketi se vika pitää etsiä, onkos kellään ideoita mistä alkaisi vikaa hakemaan ? Iso vika se ei ole koska kaikki toimii, ledit vaan jäävät palamaan auton käydessä. Olisikohan kytkentäkaavio liikaa toivottu ? :shock:

                            Niin ja auto oli E30 325iX -89

                            Heguli
                            Die beste fahrt mit hosen an, BMW

                            Comment

                            • Leka
                              BTCF Member
                              • Sep 2003
                              • 7701
                              • Vilppula

                              #15
                              Originally posted by Heguli
                              Olisikohan kytkentäkaavio liikaa toivottu ? :shock:

                              Niin ja auto oli E30 325iX -89

                              Heguli
                              Tuossa mittariston
                              sigpic

                              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎