Originally posted by omppuomppu
E30 325i laatikon kilpi & öljyt ja peräöljyt
Collapse
X
-
Laatikkoon käy samat litkut kuin takavetoiseenkin. Perään käy tuo Mobil VS 500, joka on kitkalukkoperiin tarkoitettu. Toisaalta mikään pakko ei ole tuhlata rahojaan siihen, koska iX:n perässä on viskolukko (etuperässä ei lukkoa ollenkaan) joka on suljettu yksikkö eikä kaipaa öljyltä mitään lisäaineita. Sinne siis voi laittaa yhtälailla lukottoman perän öljyä (esim. Mobil VS 600).Eioo penaria alla enää.. :(
-
Originally posted by MeisseliLaatikkoon käy samat litkut kuin takavetoiseenkin. Perään käy tuo Mobil VS 500, joka on kitkalukkoperiin tarkoitettu. Toisaalta mikään pakko ei ole tuhlata rahojaan siihen, koska iX:n perässä on viskolukko (etuperässä ei lukkoa ollenkaan) joka on suljettu yksikkö eikä kaipaa öljyltä mitään lisäaineita. Sinne siis voi laittaa yhtälailla lukottoman perän öljyä (esim. Mobil VS 600).
Höh?
Ja minä kun olin jostain lukevinani ja muistan kuulleeni, että on prkleen tarkkaa nimenomaan iX:ssä, mitä öljyä sinne laatikkoon ja periin laittaa.
"Visko paskax jos väärää laitat", muistelen jostain kuulleeni?
Miten se nyt on? Aikuisten oikeesti.
(Jaa... etuperässäkös ei ookaan lukkoa? No hyvä. Minä kun jo luulin et siin on vikaa, kun sutii niin eri tahtiin etupyörät... no huh ja hyvä-hyvä sitten.)
Comment
-
Kyllä vääränlaiset öljyt voi kaikenlaista saada aikaan, mutta viskolukkoja ne ei riko. Se öljy kun ei pääse mihinkään tekemisiin viskon sisällön kanssa. Kitkalukot saa rikottua väärillä öljyillä.Originally posted by omppuomppu"Visko paskax jos väärää laitat", muistelen jostain kuulleeni?Eioo penaria alla enää.. :(
Comment
-
OK.Originally posted by MeisseliKyllä vääränlaiset öljyt voi kaikenlaista saada aikaan, mutta viskolukkoja ne ei riko. Se öljy kun ei pääse mihinkään tekemisiin viskon sisällön kanssa. Kitkalukot saa rikottua väärillä öljyillä.
Milläs se viskolukko sitten voiteloituu?
Vai voiteloituuko se millään? On vaan... omissa oloissaan?
Comment
-
Se vaan on omissa oloissaan, tuossa kuvassa möykky numero neljä. Suljettu laitos jonka sisuksissa on sitten limittäin levyjä ja niiden seassa se silikonineste mikä sen lukituksen saa lämmetessään aikaan, näyttäisi vähän tuolta väkisin avattuna.Originally posted by omppuomppuVai voiteloituuko se millään? On vaan... omissa oloissaan?Eioo penaria alla enää.. :(
Comment
-
Tuota Mobil 80W:tä en uskalla enää suositella laatikkoon, koska se on kylmillä ilmoilla ihan siirappia ja vaihteiden vaihto tahmeutuu. Ajoin 80W:llä muistaakseni 1-2 tkm ja vaihdoin ne sitten Redline MTL öljyihin. Se on yhtä ohutta kuin mineraalipohjainen automaattilaatikkoöljy, mutta kestää pintapainetta samalla tavoin kuin tuo 80W ja vaihteiden vaihtaminen on selvästi parempaa, etenkin kylmänä. Hintaa tuolla Redlinellä on 20€ / litra.Originally posted by omppuomppuItsellä E30 325iX ja eikös nyt sitten niin, että yllä mainitut öljyt voin tuohonkin laittaa laatikkoon ja periin?
Mutta... mitenkäs visko?ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä
Comment
Comment