E-30 kaasuttimen kumilaippa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • M325i
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 1530
    • Etelä-pohjanmaa

    E-30 kaasuttimen kumilaippa.

    Tyhmä kysymys...

    Autossani on M-10 Moottori ja Weberin korvauskaasari 32/34 Dmtlo muistaakseni sopiiko tuohon nyt alkuperäinen 316 kumilaippa siihen kaasarin alle,koska se ilmeisesti jostain vuotaa koska tyhjäkäynti vaeltaa. ja mistä tuollaisen uuden voi ostaa ja paljoko abaut kustantaa..?
    E30 ja E46 ///M
  • wj
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 3253
    • Järvenpää

    #2
    Orggis imusarjan ja weberin korvauskaasarin kanssa ei ole sitä kumilaippaa siinä.
    Sen tilalle tulee peltinnen adapteri
    - 2006 Mustang cabriolet
    - Sleekcraft Enforcer 28'

    Comment

    • Axum
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 4416
      • Kuopio

      #3
      Originally posted by Wittu_joo
      Orggis imusarjan ja weberin korvauskaasarin kanssa ei ole sitä kumilaippaa siinä.
      Sen tilalle tulee peltinnen adapteri
      Kyllä mulla ainakin on.. kaasari adapteriin ja siitä kiinni kumijalkaan
      - E30 325i M52B28TU Cabriolet
      - E39 528ia
      - KUOPION PUTKIMIEHET -team
      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

      Puretaan 520ia -97
      https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

      Comment

      • M325i
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 1530
        • Etelä-pohjanmaa

        #4
        On adapteri ja kumilaippa alla siis onko se nyt vakio bmw osa se kumilaippa ilmeisesti on..=?
        E30 ja E46 ///M

        Comment

        • petteriu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 1164
          • Pori

          #5
          BMW:n kumilaippa sopii, jos kaasutin on nimenomaan Weberin korvauskaasutin M10 moottoriin.

          Petteri
          BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

          Comment

          • kaol
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 5007
            • Ilmajoki

            #6
            Originally posted by petteriu
            BMW:n kumilaippa sopii, jos kaasutin on nimenomaan Weberin korvauskaasutin M10 moottoriin.

            Petteri
            Ja sitähän Weber DMTL 32/34 juurikin on...

            Omassa autossa on vakio imusarja, tuo kaasari ja niiden välissä BMW:n osanumeron omaava kumiläpyskä.
            Kokeilemalla se selviää...

            Comment

            • wj
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 3253
              • Järvenpää

              #7
              Originally posted by Axum
              Kyllä mulla ainakin on.. kaasari adapteriin ja siitä kiinni kumijalkaan
              Ai niitä on kahta mallia.. Mul on ollu 2x e30 kaasaripeliä missä metallisella adapterilla kiinnitys
              - 2006 Mustang cabriolet
              - Sleekcraft Enforcer 28'

              Comment

              • pääpiru
                Bimmer Rookie
                • Nov 2007
                • 29
                • Kaarina

                #8
                Itsellänikin on myös tuo Weberin korvauskaasutin.Ongelmana on vain se että edellinen omistaja on tehnyt oudon patentin.


                Kaasutinta on paranneltu laittamalla gaskettia(nestämäistä tiivistemönjää siis)
                tämän kumisen laipan ja kaasuttimen ja imusarjan väliin. Eli hetikun laitan auton käymään koko kaasari heiluu ilmanputsarista lähtien,kaikki pultit ovat löystyneet ja yhdestä jopa ihan puuttui mutterikin.

                Kaasutin on niin löysästi imusarjassa kiinni että kun kaasutinta nostaa niin tämän kumilaipan ja kaasuttimen väliin tulee selvä rako.

                Tämä kumitiivistelaippasysteemi on siis aivan paskana.. Mistä uusi tilalle?

                Imusarja on kaiketi auton oma ettei olisi mitään vaihdettua mallia Kuten myös ilmanpuhdistinkin

                Comment

                • GOOFY
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 4139
                  • .

                  #9
                  Originally posted by pääpiru View Post
                  Itsellänikin on myös tuo Weberin korvauskaasutin.Ongelmana on vain se että edellinen omistaja on tehnyt oudon patentin.


                  Kaasutinta on paranneltu laittamalla gaskettia(nestämäistä tiivistemönjää siis)
                  tämän kumisen laipan ja kaasuttimen ja imusarjan väliin. Eli hetikun laitan auton käymään koko kaasari heiluu ilmanputsarista lähtien,kaikki pultit ovat löystyneet ja yhdestä jopa ihan puuttui mutterikin.

                  Kaasutin on niin löysästi imusarjassa kiinni että kun kaasutinta nostaa niin tämän kumilaipan ja kaasuttimen väliin tulee selvä rako.

                  Tämä kumitiivistelaippasysteemi on siis aivan paskana.. Mistä uusi tilalle?

                  Imusarja on kaiketi auton oma ettei olisi mitään vaihdettua mallia Kuten myös ilmanpuhdistinkin


                  tuollainen läpyskähän sinne kuuluu. kl-varaosassa näytti olevan 22e. kyllä tuo pitäisi löytyä jokaisesta auto varaosa liikkeestä, tilaamalla ainakin.


                  itekki olen meinannut kokeilla joskus että jos laittais sen weberin suoraan imusarjaan kiinni sen takia koska weberi on paljon korkeampi kuin pierburkki ja orkkis ilman putsari kotelo siinä päällä meinaa ottaa konepeltiin kiinni.

                  mut eikös mopoissakin ole se muovi siinä imusarjan ja kaasarin välissä sen takia ettei koneen lämpö siirry kaasariin niin helposti ja ettei kiehuta pensaa. tekiskö se autossa sellaista ilmiötä kun siinähän kiertää jäähdytys vesi imusarjassakin niin eihän se niin hirveesti kaasaria lämmitä, vai kuinka?
                  Last edited by GOOFY; 17-11-2007, 04:17.
                  E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #10
                    Originally posted by GOOFY View Post
                    tekiskö se autossa sellaista ilmiötä kun siinähän kiertää jäähdytys vesi imusarjassakin niin eihän se niin hirveesti kaasaria lämmitä, vai kuinka?
                    Jäähdytys ja jäähdytys, taitaa kumminkin veden lämmöt pyöriä 80 asteen paikkeilla ja tarkoitus nimenomaan lämmittää sitä imusarjaa jottei se jäädy talvella. Että kyllä se ihan aiheellinen on siinä välissä, jo ihan siksikin ettei tärinä siirry niin pahasti.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • GOOFY
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 4139
                      • .

                      #11
                      Originally posted by Cell View Post
                      Jäähdytys ja jäähdytys, taitaa kumminkin veden lämmöt pyöriä 80 asteen paikkeilla ja tarkoitus nimenomaan lämmittää sitä imusarjaa jottei se jäädy talvella. Että kyllä se ihan aiheellinen on siinä välissä, jo ihan siksikin ettei tärinä siirry niin pahasti.
                      E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                      Comment

                      Working...
                      X