Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 325i vaihteisto ulisee, ominaisuus vai vika?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • himonussija
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2005
    • 392
    • Finland

E30 325i vaihteisto ulisee, ominaisuus vai vika?

tuli ostettua tollanen e30 325i vuodelta -88 ja siin on mittarissa 245 tkm. mulla ei ennen ole ollut bemaria ja nyt hieman häiritsee kun vaihteistosta kuuluu ykkösellä ja kakkosella sellanen hiljanen ulina, kolmosellakin sen vielä kuulee kun oikein tarkasti kuuntelee. ääni tuntuu hiljenevän mitä isommalla vaihteella ajaa ja se tulee ihan selvästi laatikosta. ääni muistuttaa vähän ralliautoissa sisällä kuuluvaa vaihteiston ulinaa, mutta se ei ole mitenkään kova, sellanen että sen nyt vaan huomaa kun en oo tollasella edes ajanu ennen tätä yksilöä. 316 e36 -95 kävin testaamassa ennen tätä ja siinä tollasta ääntä ei mun mielestä ollu.

niin onko se ääni ominaisuus noissa vai pitäiskö mun nyt olla huolissaan jostain? vaihteistoöljyn määrän aion tarkistaa lähipäivinä. kiitos vastauksista jo etukäteen!
  • -Tate-
    Moderator
    • Jan 2004
    • 3210
    • Nurmijärvi

painelaakeri? mulla teki samaa hieman eri bemu mutta siitä oli painelaakeri sökönä..
    I Believed I Would Die.

Comment

• Bmw_e30
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2004
      • 1260
      • joutseno

Originally posted by -Tate-
      painelaakeri? mulla teki samaa hieman eri bemu mutta siitä oli painelaakeri sökönä..
      joo koitas piruttai auto vapaalla tyhjäkäynnil jos kuuluu ja sit kytkin pohjaa et lopettaako?
      jos lopettaa nii sit o painelaakeri
      ex 325i -85 325i
      325i soupe -92 325i

Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

Comment

• himonussija
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2005
        • 392
        • Finland

ääni ei kuulu vapaalla olipa kytkin pohjassa tai ei. pelkästään ajaessa ja ääni hiljenee mitä isommalla vaihteella ajaa. nelosella ja vitosella ei kuulu enää yhtään ulinaa ja ykkösellä sen kuulee suht selvästi. voisiko öljyn vähyys aiheuttaa tuon?

Comment

• sqxo
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2004
          • 902
          • no man's land

Originally posted by himonussija
          ääni ei kuulu vapaalla olipa kytkin pohjassa tai ei. pelkästään ajaessa ja ääni hiljenee mitä isommalla vaihteella ajaa. nelosella ja vitosella ei kuulu enää yhtään ulinaa ja ykkösellä sen kuulee suht selvästi. voisiko öljyn vähyys aiheuttaa tuon?
          Öljyn liian vähäinen määrä voi aiheuttaa varmaan tollasta. Mutta se onkin eri juttu että poistuuko se ääni enää kun se kerran alkaa jos on liian vähillä öljyillä ajettu.. Tai sitten sille on annettu liikaa kenkää. 325i, ei kai vaan olis vähä poljettu kumia katuun? Vaihteetkin täsmää hyvin poljettamiseen, ei se 2,5-litranen enää 4:lla ja 5:lla hyvin mee paskarinkiä asfaltilla eikä sudi muutenkaan, lähinnä 1:llä ja 2:lla voi revitellä kunnolla ja ehkä joku saa sen 3:llakin pyörimää?

Comment

• insp
            BTCF Member
            • Sep 2002
            • 827
            • Iittala

Oma MIELIPIDE (ei siis fakta!), on että laatikko on vain kulunut, hammaspyörät päässy vähän muuttamaan kulmaa jonkajohdosta laatikko ääntää. En näe mitään syytä huolestumiseen JOS laatikko muuten toimii, eli vaihteet menee päälle eikä rutise.

Öljynmäärä kannattaa tarkistaa ja ehkä jopa mahdollisesti vaihtaa? Meinaan öljyillä ON väliä
            ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

Comment

Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎