Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 ostamassa...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mazo
    Bimmer Rookie
    • Jun 2005
    • 101
    • Kouvola

    e30 ostamassa...

    Eli e30 bimmeriä olen etsimässä, ja nimenomaan 6-koneella. Minkälaisia tyyppivikoja näissä on vai onko? Mitä kannattaa tarkastaa autoa ostaessa?
  • nullzwei
    BTCF Member
    • Oct 2002
    • 11056
    • ?

    #2
    titta på

    www.autopower.se ja sieltä begagnatguiden.

    Eikä ole paskempi linkki tämäkään
    Last edited by nullzwei; 28-06-2005, 00:23.

    Comment

    • NHB
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2003
      • 1120

      #3
      Tyyppivika on se, että nuo alkavat olemaan jo aika vanhoja. Jos jotain erikoisempia tyyppivikoja tuon ikäisissä on ollut, niin ne on jo keritty korjaamaan moneenkin kertaan. Jos haluat täydessä kunnossa olevan yksilön, niin oikeastaan kaikki mahdollinen kuuluu tarkastuslistalle.

      Comment

      • Freude_am_Fahren
        Bimmer Rookie
        • Sep 2004
        • 24
        • Helsinki

        #4
        forumilla oli juttu siitä http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=38326

        juu ovat sen ikäisiä että riippu Tosipaljon yksilöstä, eli ihan perus kunnon tarkkailua niinkuin missä tahansa sen ikäisessä autossa. jos olet ostamassa kutos koneista osta ennemmin 2.5 kuin 2.0 ja uudempaa mallia eli ei mitään "läskiremmi kutosta". 2.5 ja 2.0 erot ovat suuria, kuin yö ja päivä. 2.5 koneen teho/vääntö/kierros suhde on paljon edullisempi.
        315 turboprojekti -82
        323i -81
        323i -79

        R80/7 -81

        Comment

        • Mikkomies84
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2005
          • 1055
          • Siilinjärvi

          #5
          Kannattaa ostaa uudempi malli, eli muovipuskurimalli. Hienompi, eikä tunnu ruostuvan pahemmin, ja jos budjetti antaa periksi, niin mielummin 325 kun 320.

          Comment

          • Venture
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2005
            • 278
            • Kempele

            #6
            Ostin tuossa itse e30:sen ja nämä jutut AINAKIN tarkistin (tai ois pitäny tarkistaa)

            Riehuuko mittaristo?(Riehuuko miten? En mä tiedä. Mulla ei sitä ongelmaa VIELÄ ole ollut. Mutta kuulemma mittariston patterien sanoessa itsensä irti mittaristo tekee ihme jekkuja. Searchilla löytyy kohtalotovereita vaikka sanalla "mittariston patterit") )

            Käynti kylmänä ja kuumana:
            Nykiikö millään lämmöllä?
            Kiertääkö tasaisesti ja arkailematta?
            Heiluuko tyhjäkäynti?
            (Imuvuotoja ja anturivikoja)

            Käynnistäminen kylmänä ja kuumana?

            Täriseekö missään nopeuksissa?(Kokeile searchia "E30 tärisee")

            Puslien kunto:
            Moottorijarrutus
            Kiihdytä kovaa sopivalla vaihteella(2?) ja löysää kaasu nopeasti
            ---> Meno hiljenee ---> Kuuluuko kolahdusta perästä?

            Sitten on vielä kiva leikkiä(Koska auto ei ole vielä oma)
            Pumppaa kaasua ykkösellä --> Kengurumenoa --> Millaista kolinaa kuuluu?

            Pahat kolinat moisissa viittaavaat peräpään suuriin pusliin --> Hankala vaihtaa

            Kolahteleeko tai ääntääkö kääntäessä jyrkästi tai möykkyihin ajettaessa?

            HUOM! TAKAKONTISSA VOI OLLA JOKIN ESINE(Esim. 6-päkki tai vastaava) JOKA AIHEUTTAA MOISIA KOLINOITA! Että ei vain tulisi vääriä tuomioita.
            nimin: Kerran auton jo pukille nostanut takakontin kaljapullojen takia

            Puoltaako? Onko ratti vinossa suoraan ajettaessa?(Taas puslaremppaa ja jotain muutakin remppaa alustaan)

            Jarruta kovaa: Täriseekö ratti? (Jotain etupään puslavikaa muistaakseni taas.)

            Ääntääkö perä?

            Miten vaihteet menee päälle? Osuuko vaihekeppi "Sisustaan" pakkia laitettaessa ja onko vaihekeppi löysä ja tunnoton(Puslat vaihevivustosta loppu(Melkeen kaikissa sama "vika")) --> Ei periaatteessa ongelma. Mutta siintä on taas kiva viisastella

            Vuotaakö öljyä tai Bensaa(Tarkista täydellä tankilla!)

            Ruosteet? (Kaaret, helmat, ovet, pohja ja tankin letkut ja itse tankki. NÄMÄi AINAKIN)

            Ja tietty se ainainen kuskinpenkin kuluneisuus tulee tarkistaa. =D Rikki aika usein.(Ominaisuus)

            Sitten vielä perus renkaista voimakkaasti ravistelut(Koliseeko tai muuta) ja auton heiluttelut.

            Edellämainituista syistä ei kannata jättää sitä täydellisen näköistä ja oloista autoa ostamatta. Korjaamaan joudut sitä kumminkin. Mutta tinkiessä on kiva moisita asioista tietää ja verottaa.

            Itse etsin "omaani" 4 kuukautta vaikka "kiire" oli.. Välillä meinas mennä myyjilläkin hermo siinä mun empimisessä. Mutta etsivä löysi Halvan ja kohtuu hyvän vielä. Remppaa olen tehnyt mutta tyytyväinen olen vieläkin.

            (Juu. Tämä mun postaus on ruma kuin helvetti ja asiavirheitäkin VOI OLLA. Mutta jotain tällaista sitä itsekkin kaipasi silloin ku omaani etsi. Ja oli perkeleen tylsää, ni päätin kirjoitella)

            Jos niitä herneita nyt tulee.. Niin pyrkikää ainakin ajattelemaan Topicin aloittajan parasta

            EDIT: LISÄYS VAIN!
            Last edited by Venture; 28-06-2005, 01:44.

            Comment

            • M325i
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 1529
              • Etelä-pohjanmaa

              #7
              Takalokasuojien kaarien sisäpuolet taustapellit (jos puhki tietää korjaamista ja maalaamista = kallista jos ei itse osaa tehdä).

              Takaiskarien kiinnitykset pyöräkoteloissa mädäntyy.

              Pohja edestä tunkin korvien ympäriltä yleensä aina pehmeää (silmällä ei näe välttämättä,ruuvimeisselillä kyllä.)

              Vaihdelaatikko rasahtaa kolmoselta kakkoselle vaihtaessa.

              Alapallonivel-vikoja ja hammastanko väljänä vikoja.
              E30 ja E46 ///M

              Comment

              • ZoMbiE
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2003
                • 2583
                • Lohja, Virkkala

                #8
                Todella yleistä että helmapalkkien päädyt ruostuu aivan korin kulmista ( kuskin ja hantin jalkatilojen ulkonurkat, todella monesta puhki), takaluukun kannen sisäreuna ruostuu myös helposti.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎