tuoltahan se näköjään näkyykin... ois voinu helpottaa meikäläisenkin ihmettelyä. Itselläni suurimmaki ongelmaksi jostain syystä muodostui tuo rungon sisällä (melkein keskellä runkoa oleva stefa...siis ennen hammastangon hammastusta). Siellä on sellainen muoviholkki ja stefa yhdessä mikä tuntui istuvan melko tiukassa. Se lähti sitten helpoten irti rungon sisälle sopivalla hylsyllä ja pienellä pusulla esim. harjanvarrella siihen. Kasaamisvaiheessa se teflonrengas siihen hammastangon mäntään on sitten uutena todella tiukka laittaa männän päälle...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30: hammastanko vuotaa
Collapse
X
-
juurikin noin
Toki varmaan huomasitte katsella sen yläpuolisenkin ohjeen, eli Servo abdichten ? Se on ihan tehtaan EinBauAnleitung, eli ihmettelen tässä kovasti, miksei Laakkosella ole ollut "räjäytyskuvia". No, mielelläni minäkin myisin uuden hammastangon auton hinnalla... Kun taas tiivistesarja on uuteen tankopakettiin verrattuna suoraan sanoen sikahalpa.
Comment
-
-
Sitä ihmettelin minäkin. Valikoimaan oli kuulunut Laakkosella tuo tiivistesarja vielä viimevuonna hintaan ~100€ .Huoltopuolen kaveri sanoi ettei kukaan siellä ollut kuulemma avannut / vaihanut tiivisteitä sellaiseen. Kuvat kyllä löyty toisenlaiseen hammastankoon (oli keskeltä runkoa avattava/katkaistava mallli....ei ole tietoa missä mallissa sellainen on).
Uudessa hammastangossa tosiaan on varmasti parempi kate kun hinta oli about 1200€ ja vanha pitää antaa panttina tiskille. Jostain syystä joskus eksyin kyseisen kyseisen valmistajan sivuille ja sieltä katsottuna ( 219$ ja siitä ulöspäin) tuo laakkosen hinta on melko rasvainen http://www.griffiths.com/bmw/steering/racks/
Comment
-
-
Ihan pihalla hammastangoista....
Jes elikkä, katsastusmies sano, että mun e30:ssä oikean rattaan puolelta hammastanko on väljä. Autossa ei ole ohjaustehostinta. Hammastanko kolisee oikean rattaan puolelta ajettaessa.
Minkäslainen systeemi tuo hammastanko on, onko siellä kumihaitariputken sisällä joku nivel, stefat jtn muuta?
Onko luvassa kuinka suuri remontti?! Hammastangon vaihto?! Vai onko tohon jotain toivottavasti halpaa korjaussarjaa?
Jos hammastangon joutuu vaihtamaan niin joutuuko vaihtamaan vielä jotain muuta?
ps. hiukan on sekavasti selitetty....
Comment
-
-
Originally posted by MikkoJIINo hyvä, ettei tarvi koko hammastankoa vaihtaa. Mitäs osia sinne pitäisi, sitten vaihtaa, ettei jää sitä väljää?
Sisempi raidetangonpää sinne pitää vaihtaa. (kannattaa varmaan vaihtaa samalla vaivalla molemmat jos auto on ylhäällä) ..ja kumit luonnollisesti jos on rikki.
Nämä Motonetista:
RAIDETANGOT/RAIDETANGON PÄÄT BMW 316/318/320 76--91
300s E30 82--90 Raidet.pää V/O/S (ei ohj.vaimentajaa). . . 17-2225 19.58 ???
300s E30 82--90 Raidet.pää O/S (ohj.vaimentimella). . . . . 17-2244 24.26 ???
Comment
-
-
Lainataanpa topicia. Jos hammastanko tiputtaa tehostimen öljyä raidetangon pään haitarikumin raosta, niin voiko tämä johtua rikkinäisestä haitarikumista vai onko syy noissa tehostimen tiivisteissä? Tiputus on voimakkainta silloin kun tehostimen kuorma on suurimmillaan (paikallaan pyöritettäessä). Pikaisesti järkeillen pelkään tuota töisevämpää vaihtoehtoa...
Comment
-
-
Originally posted by NHB View PostLainataanpa topicia. Jos hammastanko tiputtaa tehostimen öljyä raidetangon pään haitarikumin raosta, niin voiko tämä johtua rikkinäisestä haitarikumista vai onko syy noissa tehostimen tiivisteissä? Tiputus on voimakkainta silloin kun tehostimen kuorma on suurimmillaan (paikallaan pyöritettäessä). Pikaisesti järkeillen pelkään tuota töisevämpää vaihtoehtoa...
KL-Varaosista saa ~70e maksavaa tiiviste/korjaus sarjaa. FAQ osiosta löytyy HYVÄT kuvalliset vaihto-ohjeet, jolla ainakin itse sain ko. operaation suoritettua onnistuneesti ja ATF:ät ovat pysyneet oikeassa paikassa. Hommaan kannattaa kyllä keskittyä ja on oltava tarkkana että stefat menevät oikein päin.
Hammastanko itsessään on helppo napata auton alta, nosturi tietysti helpottaisi kovasti.
EDITTIÄ: vielä sen verran että tuo tiputushan on melkein ominaisuus noissa. Omakin vuosi pikkuisen, mutta tuli vaihdettua tiivisteet vasta kun se laukesi lopullisesti ja latasi koko säiliöllisen ATF:ää pihalle, ja yllättäen olin silloin lomareissulla pohjoisnorjassaLast edited by Samee; 09-07-2008, 23:02.E30 325i Cabriolet M-Tech2 ´91 M52 projekti
E30 316 4d '89
E36 M3 Coupe '93
F30 318d '13
Ex e21:316´81 e30:325´89, 316i´88, 316i´89, 318i´89, 320i´86 e34:M5´90 e36:328i Touring M-Sport ´96 e38:740iA ´94 E39 530da Touring '00 e91: 320d ´06 M-Sport
Comment
-
-
emännällä pääsi e36:ssa vuotamaan tehostin alle ala rajan. vaihdettiin sisään redlinen nesteet jotka parin viikon kuluttua vaihdettiin golden eagle merkkiseen nesteeseen, kyseinen aine sisältää stefojen huulia pehventävää ainetta ja nyt on ainakin vuodot loppuneet, en tiedä kuinka pitkäksi aikaa mutta oli tuo 13€ purkki parempi ratkaisu ainakin kokeilla kuin väh.100€ remontti
kaveri joka tätä suositteli sanoi kokeilleensa sitä hydrauliikka tunkkiin muistaanseni se oli n.5t:nen, sanoi laittaneensa pari purkkia tuota öljyn joukkoon ja on pitänyt tähän päivään asti.
samoin oli käyttänyt muutamaan muuhunkin ohjaustehostimeen.
aineen ei tietenkään luvata mitään juoksevaa vuotoa tukkivan mutta kovettuneiden stefojen aiheuttaman tiputukseen sen kerrotaan auttavansigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
saisko nää vaihto ohjeet sekä kuvat linkkinä? -kiitos
Originally posted by Samee View PostHammastangon stefat ovat väljät, sitä tehostin öljyä ei kuuluisi olla siellä hammastangon suojakumin sisällä. Tuohon ongelmaan ei auta muu kuin uusia sinne hammastangon sisälle stefat ja tiivisteet.
KL-Varaosista saa ~70e maksavaa tiiviste/korjaus sarjaa. FAQ osiosta löytyy HYVÄT kuvalliset vaihto-ohjeet, jolla ainakin itse sain ko. operaation suoritettua onnistuneesti ja ATF:ät ovat pysyneet oikeassa paikassa. Hommaan kannattaa kyllä keskittyä ja on oltava tarkkana että stefat menevät oikein päin.
Hammastanko itsessään on helppo napata auton alta, nosturi tietysti helpottaisi kovasti.
EDITTIÄ: vielä sen verran että tuo tiputushan on melkein ominaisuus noissa. Omakin vuosi pikkuisen, mutta tuli vaihdettua tiivisteet vasta kun se laukesi lopullisesti ja latasi koko säiliöllisen ATF:ää pihalle, ja yllättäen olin silloin lomareissulla pohjoisnorjassa
Comment
-
Comment