Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 ostamassa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supra^
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 5150
    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

    E30 ostamassa.

    oon suhtkoht nuori, ja uus tälle foorumille, vaikkakin jo kauan lueskellut. nyt tuli sit auton hankinta eteen, ja E30-korinen 320i/325i pitäs saada.. tyyppiviat tiedossa.

    löysin yhden hyvän ehdokkaan nettiautosta (id: 374027 ) kyselin myyjältä vähän perusjuttuja auton kunnosta jne, ruoste ei tuu olemaan sinäänsä ongelma ku hitsaus sujuu.

    turha täältä varmaan mielipiteitä kysyy kun vähän vaikeeta sellaseen vastata, mutta yritetään nyt kumminkin.
    myyjä sanoi että nakuttaa, en tiiä vielä paljoa mutta se selviää ens viikolla koeajolla. mutta minkäshintanen keikka tulee/mikä paskana?
    kuulemma perä kans pitää ääntä, "suhisee", ollu kuulemma koko ajan kun ko. tyypillä tuo auto ollut (5v) eli ei varmaankaan mitään vakavaa?
    ja tinkiähän kuuluu ja pitääkin

    toivottavasti tää nyt sit teidänki mielestä kuuluu tänne ongelmat-osioon
    Musti 8HP
    Nokivasara M47
    TeiniCoupé DCT
    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

    Ex:
    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
  • spu
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 528
    • Tampere

    #2
    No tekniikanvaihtohan tuo on -> prosenttipeli, Ihan ok. prosentit.

    Nämä vanhemmat koneet nyt "lievästi" tikittävät jatkuvasti, mutta usein syynä on kulahtanut venttiilikoppa, kuten tuon oletettuun 300 - 400 tkm kastiin sopii. Eli alkujaan venttiillinohjurikumit uusiksi, jos ei tokene kallis remppa edessä.

    Tarttis tietää koneesta hieman enemmän, koska pöläyttelee ? etc, Jos tosissas oots sitä hommmaamassa niin mittauta siitä vaikka koneem arvot autotohtorilla

    Niin ja yksi kunnon ruostepaikka;
    Oikea takalokari, paisuntasäiliö suojineen takana, onko paisuntasäilön "roiskesuojan" yläsuojan muttari metallissa kiinni ? vai onko pehmeäää ???
    J
    Last edited by spu; 18-07-2005, 03:00.

    Comment

    • Supra^
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 5150
      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

      #3
      Originally posted by spu
      No tekniikanvaihtohan tuo on -> prosenttipeli, Ihan ok. prosentit.

      Nämä vanhemmat koneet nyt "lievästi" tikittävät jatkuvasti, mutta usein syynä on kulahtanut venttiilikoppa, kuten tuon oletettuun 300 - 400 tkm kastiin sopii. Eli alkujaan venttiillinohjurikumit uusiksi, jos ei tokene kallis remppa edessä.

      Tarttis tietää koneesta hieman enemmän, koska pöläyttelee ? etc, Jos tosissas oots sitä hommmaamassa niin mittauta siitä vaikka koneem arvot autotohtorilla

      oukkei, tää autto jo tarpeeks tosiaan kysyin jo että miten pahasti nakuttaa jne, mutta selviää varmaan hyvin ens viikolla, otan isäukon varmuuden vuoks mukaan, se vanhana jenkkiharrastajana jotain tietää

      mut miten niin kallis? siis jos veivien laakerit menny esim? tai venttiilikoneistossa jtn. nokka? mites noi nostimet toteutettu, ku en oikeen niistä tiedä :/ pitää viel kysyä miten vanha toi kone on, onko muuten motronicissa/L-Jetronicissa kauheita eroja? jotenkin oon saanut päähäni että motronic ois parempi..
      Musti 8HP
      Nokivasara M47
      TeiniCoupé DCT
      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

      Ex:
      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

      Comment

      • spu
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2003
        • 528
        • Tampere

        #4
        No sanotaan nyt sen verran, että jos 20 tkm ajelet vuodesssa, niin kyllä tuo kone sulle useamman vuoden kestää. Aina nuo vanhat koneet nakuttaa.

        Comment

        • Supra^
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 5150
          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

          #5
          Originally posted by spu
          No sanotaan nyt sen verran, että jos 20 tkm ajelet vuodesssa, niin kyllä tuo kone sulle useamman vuoden kestää. Aina nuo vanhat koneet nakuttaa.

          jees, mut kiitos tästä pitää käyä tarkastamassa toi, ja mahd. ostaa. oiskos muuten mitää vinkkejä mitä osia/asioita vois paikanpääl kysyy/kattoo, siis esim. tyyppiviat jne. perän tiiän, mut just jotku pienemmät asiat joista voi ongelmia tulla tai jotka voi olla v-mäisiä?
          Musti 8HP
          Nokivasara M47
          TeiniCoupé DCT
          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

          Ex:
          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

          Comment

          • spu
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2003
            • 528
            • Tampere

            #6
            Originally posted by Supra^
            jees, mut kiitos tästä pitää käyä tarkastamassa toi, ja mahd. ostaa. oiskos muuten mitää vinkkejä mitä osia/asioita vois paikanpääl kysyy/kattoo, siis esim. tyyppiviat jne. perän tiiän, mut just jotku pienemmät asiat joista voi ongelmia tulla tai jotka voi olla v-mäisiä?
            No sanotaan nyt kaikki:

            Etulokareitten alaosa, oli spoilerit tai ei, kerää p...skaa.
            Helmat tietenkin nostokohtineen.
            .Takalokareitten etuosa sisäpuolelta molemminpuolin kannattaa koputella.
            Oikea tajalokasuoja, sieltä löydät bensasäliön paisuntasäiliön, tämä pausuntasäiliö on verhottu 3 mm muovilla ko. lokariiin. Ennenkaikkea ylimmäinen pultti yleensä ruostuu -> kallista hupaa

            Suosittelisin helmattoman version ostamista. Siitä näkee ainakin ruostetilantileen varmasti.
            Last edited by spu; 18-07-2005, 03:15.

            Comment

            • T3
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 8531
              • Karhe

              #7
              ...ja ihan ensalkuun, unohda KAIKKI tekniikanvaihtohässäkät.
              .

              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

              Comment

              • Belfast81
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2005
                • 204
                • SOUMI

                #8
                samaa mieltä

                Vaikka toi auto ihan siisti onkin niin se on Tv jos vaikka tulevaisuudessa haluaisit isompaa pannua tai jotain samassa hintaluokassa pyörii alkuperäiset 320pit kannattaa ootella rauhassa ja kahtella vertaa.fi jos ei sulla tulipalokiirettä oo tollasta saaha.

                320pin vakio vikoja on jos ne on liian matalia ja ajaa ölypohjan kiveen ni se hajoaa
                Vw Passat "power diesel" 1.9tdi

                Comment

                • Bmw_e30
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2004
                  • 1260
                  • joutseno

                  #9
                  äläkä sit ihmettele ku joudut luultavasti lämpimäl koneel sahaamaa käyntii.. se on aivan normaalia.. ja joskus oli puhetta et toi nakutus vois kuulua ruiskun suuttimist.. mut tekeehä ne venttiilitkin sitä..
                  ex 325i -85 325i
                  325i soupe -92 325i

                  Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

                  Comment

                  • Esko
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 11662
                    • Kouvola

                    #10
                    aika raaskun näköisessä kunnossa toi peli...yleensä jo yleisilme kertoo miten autoa on pidetty! tollasten kanssa saa olla todella tarkkana ettei osta sikaa säkissä.

                    empä kyllä muutenkaan sotkeutuisi johonkin M20B20 pannuun! aika tyypillistä tolle koneelle, että nakutusta kuuluu. Riippuu tietysti sen voimakkuudesta, että kannattaako huolestua enemmän. Esim kun auto kylmänä startataan ni jos kuuluu pari ekaa sekunttia poikkeuksellisen kova metallinen kolina koneesta ni alkaa olemaan nokka finito

                    Comment

                    • ile01
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2004
                      • 191
                      • Helsinki

                      #11
                      Kyllähän toi m20 kone tykkää naputella nostajat ja nokka on ne pahimmat ja varsinkin jos kansi lämpenee liikaa kuluu se hetkessä venttiili välykset olis hyvä ite osata säätää ton koneen kans...
                      vhl:llän vemppa team

                      Comment

                      • Supra^
                        BTCF Member
                        • Jul 2005
                        • 5150
                        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                        #12
                        Originally posted by T3
                        ...ja ihan ensalkuun, unohda KAIKKI tekniikanvaihtohässäkät.

                        miks? mitä kannattaa huomioida sit moottorin/toimivuuden kohalta?
                        Musti 8HP
                        Nokivasara M47
                        TeiniCoupé DCT
                        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                        Ex:
                        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                        Comment

                        • HarzaTheMan
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2004
                          • 458
                          • Sawo

                          #13
                          Minä jättäisin tuon ostamatta jos ei hinnasta saa pois muutamaa satasta.

                          Kilometrejä on kertynyt aika kiitettävästi. Ruostepaikkoihin lisättäköön vielä takakontin reunoissa olevat syvennykset ja kuskin sekä pelkääjän jalkatilojen etunurkat. Alustaan saa puslia vaihtaa jos ei oo vaihdettu ja tuossa ei mainita iskareiden/jousien ikää (kalliit uusia). Myös pakoputkisto on auton hintaan nähden kallis uusittava jos se on lopussa. Renkaisiin saat myös varata rahaa.

                          Sisustaa kun katsoo, niin nuorisokäytössähän tuo on ollut. Kenkääkin on epäilemättä saanut ja voimansiirto ainakin osittain finaalissa jos perä jo laulaa (ainahan voi väittää että kyllä se on noin äännellyt koko ajan).

                          M20 moottori naputtaa vaikka olisikin terve. Tuli tuossa viikko sitten säädettyä omasta venttiilit ja ei se ääni paljoa vähentynyt. Autolla ajettu 220 tkm.

                          Kun laitat budjetin pikkusen yli 2 tonnin, niin sillä rupee saamaan jo jotain -89 alkuperäistä 320i:tä jolla on ajettu alle 250 tkm, eikä ole ollut millään nuorella klopilla. Niitä ei juuri tällä hetkellä näy olevan nettiautossa, mutta keväällä oli parikin kun itelle tuota 325:sta etsin.
                          Last edited by HarzaTheMan; 19-07-2005, 15:23.
                          ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä

                          Comment

                          • hemmo75
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2005
                            • 37

                            #14
                            Originally posted by spu
                            No sanotaan nyt kaikki:

                            Etulokareitten alaosa, oli spoilerit tai ei, kerää p...skaa.
                            Helmat tietenkin nostokohtineen.
                            .Takalokareitten etuosa sisäpuolelta molemminpuolin kannattaa koputella.
                            Oikea tajalokasuoja, sieltä löydät bensasäliön paisuntasäiliön, tämä pausuntasäiliö on verhottu 3 mm muovilla ko. lokariiin. Ennenkaikkea ylimmäinen pultti yleensä ruostuu -> kallista hupaa

                            Suosittelisin helmattoman version ostamista. Siitä näkee ainakin ruostetilantileen varmasti.
                            Käytetään tilanne hyväksi ja kysytään kun tuli puheeksi eli kertokaahan mitä tekisitte tolle bensatankin paisarille?Talvella huomasin et roikkuu siel ikävästi,tais juurikin olla tuo ylimmäinen pultin kiinnityskohta korista lahonnu murusiks.Uskaltaako hitsata,vai miten olisi paras saada se hyvin kiinni?
                            Last edited by hemmo75; 19-07-2005, 11:29.

                            Comment

                            • Supra^
                              BTCF Member
                              • Jul 2005
                              • 5150
                              • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                              #15
                              Originally posted by HarzaTheMan
                              Minä jättäisin tuon ostamatta jos ei hinnasta saa pois muutamaa satasta.

                              Kilometrejä on kertynyt aika kiitettävästi. Ruostepaikkoihin lisättäköön vielä takakontin reunoissa olevat syvennykset ja kuskin sekä pelkääjän jalkatilojen etunurkat. Alustaan saa puslia vaihtaa jos ei oo vaihdettu ja tuossa ei mainita iskareiden/jousien ikää (kalliit uusia). Myös pakoputkisto on auton hintaan nähden kallis uusittava jos se on lopussa. Renkaisiin saat myös varata rahaa.

                              Sisustaa kun katsoo, niin nuorisokäytössähän tuo on ollut. Kenkääkin on epäilemättä saanut ja voimansiirto ainakin osittain finaalissa jos perä jo laulaa (ainahan voi väittää että kyllä se on noin äännellyt koko ajan).


                              Kun laitat budjetin pikkusen yli 2 tonnin, niin sillä rupee saamaan jo jotain -89 alkuperäistä 320i:tä jolla on ajettu alle 250 tkm, eikä ole ollut millään nuorella klopilla. Niitä ei juuri tällä hetkellä näy olevan nettiautossa, mutta keväällä oli parikin kun itelle tuota 325:sta etsin.

                              juu, mäkin tossa alkukesästä jonkun siellä nettiautossa näin, tietysti mielummin ostan parempikuntosen, toi nyt tällä hetkellä sattu olee ainoo, mut tosiaan juu, täs vaiheessa tajusin unohtaa noi tekniikanvaihdot kokonaan. pitää kai sit vaan kyttäillä nettiautoa, että koska tulis myyntiin hyväkuntonen E30, 320/325, tarjotakkin toki saa .

                              motronic vissiin parempi ruisku kuin l-jet/k-jet? perusteluja?

                              kiitos noista yleisistä ruostekohdista
                              Musti 8HP
                              Nokivasara M47
                              TeiniCoupé DCT
                              E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                              Ex:
                              E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎