Ainakin yksi Cecotto/korinvaihto on purettu Vaasan lähettyvillä n.9-10 vuotta sitten. Kori paloiteltiin rälläkällä ja myytiin tärkeät peltiosat maailmalle. Foorumilla oli myynnissä jopa se Cecotto lätkä keskikonsoliin.
Kaivelin tuossa noita arkiston paperinippuja ja sieltä muutamia poimintoja. Esim 325i Sporttipaketilla muutama kappale. Tietysti myös muita ja paljon jäi julkaisematta. Lisäksi E28-miehiä mahdollisesti kiinnostavia M535i/iA malleja. Loppuun kuva paperikasasta. Noissa on tuhansia autoja ja mukana tietysti suurimmaksi osaksi "perusmalleja perusvarustein", mutta paljon myös herkkuja. Pitäisiköhän nuo joskus julkaista koko kansalle ja näyttää ne valmistenumerotkin Lisävarusteet noissa listoissa näkyy koodeina, kuten myös väri/sisustus. Huomionarvoista on myös usein näkyvä paikkakunta, mahdollinen diplomaattikäyttö yms. tiedot.
.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Niinpä tietysti. Minä hölmö kun luulin näkeväni vähän toisenlaisen arkiston
Kai ne nyt joskus -80 -90 luvulla on ollutkin papereita kansiossa
Siis kaikki nämä tiedothan on toki naputeltu tietokoneelle Excel-taulukoiksi, mutta taulukosta on hieman vaikea irrotella yksittäisiä autoja tänne, joten käytin vähän perinteisempää tapaa
.
Mielenkiintoinen tilasto. Onkohan 325IX malleja tosiaan vai 9 kpl suomessa. Yksi niistä löytyisi minulta. Olisi kiva tietää millaisella varustetasolla nuo muut on kun ei ole ainakaan vastaan tullut yhtäkään missä olisi paremmat varusteet kun omassa on melkeinpä kaikki mitä on vuonna 1986 ollut tarjolla. Iso ajotietokone, ABS, ilmastointi, keskuslukitus, sähköpeilit ja lasit, m-tech 1 sportti sisusta, 15 tuumaiset Style 5 vanteet ja jälkiasenteinen m-tech 1 korisarja. (takapuskuri puuttuu, mutta on työnalla)
Lopputulos on, että 30.09.2018 Suomessa oli yhteensä 835 kpl E30 korimallin autoa.
2D Sedaneita 574 kpl, joista 325i/325IX 26 kpl
4D Sedaneita 182 kpl, joista 325i/325IX 17 kpl
Cabrioletteja (Baur mukaan luettuna) 44 kpl, joista 325i 31 kpl
Touring 35 kpl, joista 325i/325IX 11 kpl
ja erikois malleja
Alpina / Hartge yms. erikoismallit niitä ei mallimerkinnöissä esiinny se ei kuitenkaan välttämättä tarkoita etteikö niitä olisi.
M3 löytyy 3 kpl, joista yksi museoitu.
320iS ei yhtäkään.
318iS 4 kpl
324TD 1 kpl
325IX 9 kpl
325E 1 kpl
Tästä oli jo aiemmin keskustelua: Tässä listassa näkyvät vain ajossa olevat autot, ei seisonnassa olevia. Ja lista on otettu talvikauden aikans, eli kesäautot puuttuvat. IX:iä varmasti on Suomessa enemmän kuin yhdeksän.
Lopputulos on, että 30.09.2018 Suomessa oli yhteensä 835 kpl E30 korimallin autoa.
2D Sedaneita 574 kpl, joista 325i/325IX 26 kpl
4D Sedaneita 182 kpl, joista 325i/325IX 17 kpl
Cabrioletteja (Baur mukaan luettuna) 44 kpl, joista 325i 31 kpl
Touring 35 kpl, joista 325i/325IX 11 kpl
M3 löytyy 3 kpl, joista yksi museoitu.
320iS ei yhtäkään.
318iS 4 kpl
324TD 1 kpl
325IX 9 kpl
325E 1 kpl
Noilla listoilla voi ihan huoletta pyyhkiä persettä, sillä ne eivät pidä lähellekään paikkaansa.
.
Comment