Announcement

Collapse
No announcement yet.

315 Bensapumppu rikki?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Teijo
    Newbiemmer
    • Apr 2004
    • 18
    • Oulu

    315 Bensapumppu rikki?

    Eli ajokkina 315 e21 -84.

    Bensapumppu ei näytä pumppaavan koneessa kiinni ollessaan, mutta kun ottaa irti ja käsin painelee niin pumppaa melko hyvinkin. Moottorista tuleva työntötanko liikkuu normaalisti. Lisäksi pumppu päästää hiljalleen takaisin bensat ja ilmaa kun sitä ei pumppaa jolloin suodatin ja letkut tyhjenevät, ennen ei tätäkään ole tapahtunut. Osaisikohan kukaan sanoa onkohan tuossa jokin kalvo mennyt sisältä rikki tms.

    Pitänee huomenna uutta pumppua soitella paikallisista varaosaliikkeistä. Mitähän tuollainen mahtaa kustantaa, kun motonet sanoo hinnaksi 22€ ja varaosanetti 94,99€???

    Niin ja mikäli jotakuta kiinnostaa niin oulussa on tulossa myyntiin melko hyväkuntoinen e21 projektiaihio kunhan saa tuon taas liikkumiskuntoon. Lisää tietoja ja kuvia voi kysellä vaikkapa teijo ät lehtone piste net.
    Teijo Lehtonen
  • bmwbmw
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1370
    • Kainuu

    #2
    itsellä oli joskus samanlainen ongelma samanlaisessa autossa. vikana oli kulunut tanko joka liikuttaa sitä bensapumpun kalvoa. (mikä sen oikea nimi nyt ikinä onkaan )
    sigpic
    Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

    Comment

    • Eepo
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 5388
      • Tampere

      #3
      Itse tuskailin tuon mekaanisen pumpunkanssa, käsin kun paineli niin tuntu toimivan mutta kiinni koneessa nii ei..
      syynä oli että pumppu laski bensat takaisin=paskana...
      siellä pumpussa on kaks O kalvoa, toinen imee ja toinen puhaltaa...
      osta suorilla sähkönenpumppu mulla makso 33e ja ei tarvitse enää tuskailla noiden paskojen kanssa...

      tosin jos haluat sellaisen pumpun niin kannattaa kysäistä T3 siltä löytyy 90% varmuudella tai sit ei
      -Harley Davidson Sportster - 89-
      -Harley Davidson softail -89-
      -Suzuki PV50 -86-

      Comment

      • Teijo
        Newbiemmer
        • Apr 2004
        • 18
        • Oulu

        #4
        Originally posted by Eepo
        Itse tuskailin tuon mekaanisen pumpunkanssa, käsin kun paineli niin tuntu toimivan mutta kiinni koneessa nii ei..
        syynä oli että pumppu laski bensat takaisin=paskana...
        siellä pumpussa on kaks O kalvoa, toinen imee ja toinen puhaltaa...
        osta suorilla sähkönenpumppu mulla makso 33e ja ei tarvitse enää tuskailla noiden paskojen kanssa...
        Jep, samaa minunkin pumppu (tai siis bemun ) teki, hyvä saada varmistus omille päättelyille. Sähköpumppu kävi itselläkin mielessä, mutta kun tarvii saada auto nopeasti taas käyttöön niin tuli paikallisesta osaset liikkeestä jo kysyttyä orkkispumppua. Huomiseksi lupasivat toimittaa ja hintaa tuli 29e.
        Teijo Lehtonen

        Comment

        • LiLHezz
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2005
          • 647
          • Pilpala / Riihimäki

          #5
          Help!

          Lainaanpa topicia ni ei tartte uutta alottaa..

          Elikkä itelläki 315 ja mekaaninen pumppu vaihettu edellisen omistajan puolesta sähköseen. no se nyt sitte sano sopimuksen irti, eli meni paskaks

          ostan siis uuden sähkösen ja kysymys kuuluukin:
          Mikä pitää olla
          1. Tuotto ( ??? l/h)?
          2. Paine (0,?? bar)
          3. Imu vai Paine?
          4. Vai mitä hä? ku ei oo oikein perillä näistä
          Vanha viidakon laki "jos etuveto olis parempi ku takaveto ni vormulatki vetäis eestä.. ne on nääs haitekkiä"

          E30 325iXA Touring
          Lizzy - '82
          Jättiprojekti

          Comment

          • Tzeimi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2004
            • 2067
            • Banshee - Jyväskylä

            #6
            Originally posted by LiLHezz
            Lainaanpa topicia ni ei tartte uutta alottaa..

            Elikkä itelläki 315 ja mekaaninen pumppu vaihettu edellisen omistajan puolesta sähköseen. no se nyt sitte sano sopimuksen irti, eli meni paskaks

            ostan siis uuden sähkösen ja kysymys kuuluukin:
            Mikä pitää olla
            1. Tuotto ( ??? l/h)?
            2. Paine (0,?? bar)
            3. Imu vai Paine?
            4. Vai mitä hä? ku ei oo oikein perillä näistä
            1. kesyin varmasti riittää vakioon?
            2. 0.25 bar pitäsi riittää tavan kaasareille
            3. ? imu!? - eikös sen tarvi imeä tankilta konehuoneeseen? jos pumppu tankin vieressä sitten se paine-juttu?
            4. en mäkään
            Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
            & 02 tulpo saniteetti dyno




            Älä väkisin, ota isompi vasara.
            If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

            Comment

            • LiLHezz
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2005
              • 647
              • Pilpala / Riihimäki

              #7
              Mä ny ruuvasin kuplan jonku viripumpun (ei mitään tietoo et mikä) kiinni ja näyttäs pelaavan ihan hyvin..
              Vanha viidakon laki "jos etuveto olis parempi ku takaveto ni vormulatki vetäis eestä.. ne on nääs haitekkiä"

              E30 325iXA Touring
              Lizzy - '82
              Jättiprojekti

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎