Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ehdotuksia e30 325i takavaimentimiksi.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peinooo
    Bimmer Rookie
    • Jun 2005
    • 93

    Ehdotuksia e30 325i takavaimentimiksi.

    Niin minulla on 325i bemarissa muuten vakioputkisto, mutta takimmaisen liitoksen kohdalta toinen putki kiertää toiselle puolelle autoa. Eli tupla ulostulot, toinen toisella puolen autoa. Kummassakin putkessa on takavaimentimina ilmeisesti lähes tyhjät pöntöt.
    Tyhjäkäynnillä äänet ovat hillityt ja sopivan matala mörinä, mutta sitten kovemmissa nopeuksissa alkaa korvat soimaan.

    Nyt pitäis löytää sellaiset vaimentimet, että äänet olisi sellaiset "sopivat". Sellainen mukava kuutosen murina, mutta pysyisi sopivan hiljaisena myös kovemmilla nopeuksilla. Olisiko ehdotuksia? Ei ole hyvä ajaa kun korvat "soivat"

    Edit: löytyykö netistä jostain piirrosta/kuvaa e30 325i vakio putkistosta?
    Last edited by peinooo; 02-08-2005, 20:29.
  • hazys
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2005
    • 404

    #2
    Kannattaa kokeilla marteliuksen pöntöt. http://www.martelius.com. Siellä taitaa olla päivän putki/pönttö jollain reilulla huntilla. Tulee hyvät pörinät ja ei ota pahasti korviin.

    Ohessa ote ETK:sta. Kuvassa e30 325i -89 putkisto.
    Last edited by hazys; 07-10-2007, 15:43.
    Make my day, go away.

    Comment

    • peinooo
      Bimmer Rookie
      • Jun 2005
      • 93

      #3
      Originally posted by hazys
      Kannattaa kokeilla marteliuksen pöntöt. http://www.martelius.com. Siellä taitaa olla päivän putki/pönttö jollain reilulla huntilla. Tulee hyvät pörinät ja ei ota pahasti korviin.
      Ohessa ote ETK:sta. Kuvassa e30 325i -89 putkisto.
      Tuossa on varmaankin katalysaattori ensimmäisenä?
      Vielä kun joku viitsisi laittaa kuvan myös putkiston loppuosasta.

      Tuossa taaemmassa putkessa heti pakosarjan liitoksen jälkeen kun on se taittuva "haitari" osa, niin se on minulla revennyt niin, että putki vuotaa siitä. Niin onko mitään haittaa jos vaan hitsaa sen repeämän siitä kiinni? Ratkeaako putki sitten jostain muusta kohdasta tai pakosarja jos ei tuosta "haitarista" putki pääse antamaan periksi?
      Last edited by peinooo; 04-08-2005, 17:38.

      Comment

      • sirkus
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2004
        • 2195
        • kaustinen

        #4
        Mene johonkin pakalliseen varaosa liikkeeseen joka myy koivusen maahantuomaa tavaraa. Koivusen valikoimissa on asiallisen näköisiä pönttöjä sopuhintaan esim 2.5"sisään ja 2x 3.5" ulos täysrosterinen pönttö reilu 70e. Tai sitte tilaat täältä haluamasi www.thomasmotortuning.tk
        Chrysler 300c crd touring 2010
        Daily driver
        Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
        Man cave on wheels
        Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
        Built not bought
        V8, only juice&milk come in 2 litres

        Kawasaki zzr1100 fighter


        Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

        Comment

        • peinooo
          Bimmer Rookie
          • Jun 2005
          • 93

          #5
          Tänään kävin yhdessä paikallisessa varaosa liikkeessä katselemassa pönttöjä. Esillä siellä oli vain Simonssin pönttöjä jotka olivat aivan älyttömän kalliita. En sitten joutanut kysymään olisiko ollut muita saatavilla, kun oli pitkät jonot.

          edit: www.thomasmotortuning.tk miten tuolta pystyy tilaamaan? Onkohan tuo mallimerkinnässä oleva numero pöntön pituus?
          Last edited by peinooo; 04-08-2005, 19:31.

          Comment

          • hazys
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2005
            • 404

            #6
            Sinne kannattaa soittaa ja kertoa mitä haluaa, muuten saattaa tulla vääriä osia. Mene motonettiin. Sieltä saat simonssia halvalla. 3" pönttö oli jotain 30 euroa (lyhyempi) ja sitten pidempi tais olla 70 euroa (3" sekin)
            Make my day, go away.

            Comment

            • hazys
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2005
              • 404

              #7
              Siinä sulle vielä pari kuvaa autosta e30 325i -89 ja tammikuun mallia!
              Last edited by hazys; 07-10-2007, 15:43.
              Make my day, go away.

              Comment

              • peinooo
                Bimmer Rookie
                • Jun 2005
                • 93

                #8
                Kiitoksia avusta! Pitää varmaan soittaa joku päivä tuonne www.thomasmotortuning.tk ja tilata sieltä jotkin vaimentimet.
                Onko kukaan muuten tilannut tuolta vaimentimia? Millaisia ollut?

                Comment

                • sirkus
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2004
                  • 2195
                  • kaustinen

                  #9
                  Noista tmt vaimentimista on ollu juttua monesti koitahan hakua.
                  Chrysler 300c crd touring 2010
                  Daily driver
                  Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                  Man cave on wheels
                  Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                  Built not bought
                  V8, only juice&milk come in 2 litres

                  Kawasaki zzr1100 fighter


                  Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                  Comment

                  • peinooo
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2005
                    • 93

                    #10
                    Originally posted by sirkus
                    Noista tmt vaimentimista on ollu juttua monesti koitahan hakua.
                    Joo kyllä löytyi hakua käyttämällä juttua noista pöntöistä. Vielä jäi ne pönttöjen pituudet epäselviksi. Eli onko se esim. JK 500 pönttö 500mm pitkä?

                    Comment

                    • peinooo
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2005
                      • 93

                      #11
                      Jos jotkin olette itse tehneet äänenvaimentimia, niin kertoisitteko millaista rakennetta olette käyttäneet ja mitä sinne sisään on laitettu?

                      Comment

                      • L.H
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2003
                        • 2481
                        • Lohja

                        #12
                        Originally posted by peinooo
                        Joo kyllä löytyi hakua käyttämällä juttua noista pöntöistä. Vielä jäi ne pönttöjen pituudet epäselviksi. Eli onko se esim. JK 500 pönttö 500mm pitkä?
                        http://www.thomasmotortuning.tk/ <-kysy suoraan tuolta..
                        “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                        Comment

                        • wj
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2003
                          • 3253
                          • Järvenpää

                          #13
                          Edellises "327":s oli Bosalin alumiininen pönttö. 2 sisään ja 2 ulos. Ulostulot olivat rosteria. Se oli samaa kokoluokkaa kuin 325i vakio takapönttö. Äänet olivat tyhjäkäynnillä juuri sopivat. Ja matkanoupeuksissakaan ei meteli ollut yhtään kova. Vasta kun kunnolla anto läikyy niin meteliä tuli. Keskipönttöä ei ollut. Ton mallia en tiedä mutta nykyään tämä änkkäri pitäs olla Unlimited nimimerkillä kirjottelevalla hepulla.
                          - 2006 Mustang cabriolet
                          - Sleekcraft Enforcer 28'

                          Comment

                          • peinooo
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2005
                            • 93

                            #14
                            Oliko 325i vakio putket 2" tuumaisia?

                            Minulla on niin kuin aiemmin kerroin alku osa putkistosta alkuperäinen, mutta siitä viimeisestä liitkosesta (taka-akselin kohdalta) putket lähtee 2.5" ja toinen kiertää sinne toiselle puolelle autoa. Ja loppu pöntöt on molemmilla puolilla 2.5".
                            Niin nyt saan kaverilta kaksi (tai ainakin yhden) läpivirtaavan äänen vaimentimen, mutta se on 2". Niin onkohan mitään haittaa jos siihen viimeisen liitoksen ja takapöntön välille jätän sen 2.5" putken. Vai pitäisikö se vaihtaa saman kokoiseksi kuin muukin putkisto on?
                            Kun kaveri jotain selitti, että virtaukset menis vituilleen tai jotain kun välillä on paksumpaa putkea???

                            Älyääköhän kukaan tätä minun selitystä?

                            Comment

                            • peinooo
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2005
                              • 93

                              #15

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎