Announcement

Collapse
No announcement yet.

e21 315 Sammuu yhtäkkiä...?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LiLHezz
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 647
    • Pilpala / Riihimäki

    e21 315 Sammuu yhtäkkiä...?

    Luin ko. aiheesta lähes kaikki mitä searchilla löysin mutta...

    Elikkäs P*ska sammuu ihan yhtäkkiä kesken ajon..?

    - Lämpömittari heiluu ihan miten sattuu
    - Rundari lopettaa toiminnan just ennen ku sammuu
    - ei lähe heti uudestaan käyntiin vaan pitää venaa hetken
    - Ekan sammumisen jälkeen (jos saa uudestaan käyntiin) ei voi nostaa kierroksia yli 2000 tai nykäsee kerran ja sammuu.

    vaihdoin sytkäboksin, virranjakajan kannen, pyrijän, bensasuotimen, lämpömittarin anturin eikä toimi.

    bensapumpun (jälkiasennettu sähkönen) liitin oli löysä joten kiristin--> ei auttanut bensabumppu siis ei kokoajan syöttäny kakkua ku paino sormella vähän vinoon sitä.. nyt siis pumppu toimii kokoajan.

    mikä siis vikana?
    Vanha viidakon laki "jos etuveto olis parempi ku takaveto ni vormulatki vetäis eestä.. ne on nääs haitekkiä"

    E30 325iXA Touring
    Lizzy - '82
    Jättiprojekti
  • Belfast81
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 204
    • SOUMI

    #2
    Tasan samat oireet

    Mulla oli 525nen 325i:n tekniikalla ja siin oli kannentiiviste paskana... pääsi vettä sylinteriin. aina kun kierrokset ylittivät 1500-2000.
    Vw Passat "power diesel" 1.9tdi

    Comment

    • Hessu75
      Bimmer Rookie
      • Jun 2004
      • 95

      #3
      Vähän OT

      Originally posted by LiLHezz
      - Lämpömittari heiluu ihan miten sattuu
      Itsellä kävi eekaksykkösen lämpömittari aikoinaan sekoilemaan. Viisari vatkas laidasta laitaan niin, että napsutus kuului.

      Vika löytyi poikki hapettuneesta moottorin maadoituspiuhasta.
      Last edited by Hessu75; 04-08-2005, 00:24.
      E39 530d Touring

      Comment

      • LiLHezz
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2005
        • 647
        • Pilpala / Riihimäki

        #4
        Originally posted by Belfast81
        Mulla oli 525nen 325i:n tekniikalla ja siin oli kannentiiviste paskana... pääsi vettä sylinteriin. aina kun kierrokset ylittivät 1500-2000.

        Kannentiiviste on ehjä.

        Vaihdoin puolanki mut ei auttanu. heti ku auto on lämmin ni sammuu.. sit annoin rullaa vähän aikaa ja starttasin. lähti käyntiin ja ku kiekat yli 2k ni sammuu..

        nyt ei tajuu enää.
        Vanha viidakon laki "jos etuveto olis parempi ku takaveto ni vormulatki vetäis eestä.. ne on nääs haitekkiä"

        E30 325iXA Touring
        Lizzy - '82
        Jättiprojekti

        Comment

        • LiLHezz
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2005
          • 647
          • Pilpala / Riihimäki

          #5
          Auttakaa ny...? vai pitääkö myydä koko P*ska T3:selle...
          Vanha viidakon laki "jos etuveto olis parempi ku takaveto ni vormulatki vetäis eestä.. ne on nääs haitekkiä"

          E30 325iXA Touring
          Lizzy - '82
          Jättiprojekti

          Comment

          • Kyytsis
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 3472
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by LiLHezz
            Auttakaa ny...? vai pitääkö myydä koko P*ska T3:selle...
            Onko siinä takalasinritilä? Muuten se ei ota sitä... Outo tyyppi.

            Asiaan, katsoitko ne maadoitukset?

            Comment

            • LiLHezz
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2005
              • 647
              • Pilpala / Riihimäki

              #7
              Katoin maadotukset ja hyväs kunnos näytti olevan.. en sit tiiä.. tarttee maanantaina mittailla ihan mittarilla noit sähköjä...

              ja ei oo takalasinritilää (huoranrappuja)
              Vanha viidakon laki "jos etuveto olis parempi ku takaveto ni vormulatki vetäis eestä.. ne on nääs haitekkiä"

              E30 325iXA Touring
              Lizzy - '82
              Jättiprojekti

              Comment

              • vexu524tdic
                BTCF Member
                • Jan 2004
                • 779
                • Gallia = Kinnula

                #8
                Mitä ilmeisimmin autosi on kärjettömällä sytytyksellä?
                Jos näin on vaihdapa koko virranjakaja, tai jos olet kätevä käsistäsi > hae uusi induktiokela jakajan sisälle.
                Yleismittarilla voi testata helposti kun auto sammahtaa, onko käämissä yhteys poikki.
                e70 X5 3.0sd -08
                f30 320i xdrive -16
                e30 325i Cabriolet -88 M52b28
                e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
                e30 316 -88 2,2TIC M10
                e21 323i -81 ruostekasa...

                Comment

                • T3
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 8530
                  • Karhe

                  #9
                  .....
                  Last edited by T3; 08-01-2007, 17:40.
                  .

                  Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                  Comment

                  • LiLHezz
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2005
                    • 647
                    • Pilpala / Riihimäki

                    #10
                    nonni! vika löyty. (vahingossa) Elikkäs kaasarin ja imusarjan välinen kumilaippa on revennyt n. 0,5cm matkalta. eli saa ilmaa tätä kautta too much ja sammuu sen takia.
                    Vanha viidakon laki "jos etuveto olis parempi ku takaveto ni vormulatki vetäis eestä.. ne on nääs haitekkiä"

                    E30 325iXA Touring
                    Lizzy - '82
                    Jättiprojekti

                    Comment

                    • |parsakaali|
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2005
                      • 997

                      #11
                      hyvä että vika löytyi

                      Comment

                      • LiLHezz
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2005
                        • 647
                        • Pilpala / Riihimäki

                        #12
                        ei homma ollukka niin simppeli...

                        Elikkä toi lämpömittari oli vissiin puolvuotta samassa-asennossa eli keskellä..
                        no nyt se alotti taas sen vatkaamisen laidasta laitaan ihan yhtäkkiä. siinä se nakutti jonkun aikaa ja taas lopetti ja palas taksi keskelle. ei ymmärrä
                        Vanha viidakon laki "jos etuveto olis parempi ku takaveto ni vormulatki vetäis eestä.. ne on nääs haitekkiä"

                        E30 325iXA Touring
                        Lizzy - '82
                        Jättiprojekti

                        Comment

                        • LiLHezz
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2005
                          • 647
                          • Pilpala / Riihimäki

                          #13
                          ilmeisesti hämärä juttu muillekki ku ei kukaan osaa vastata...
                          Vanha viidakon laki "jos etuveto olis parempi ku takaveto ni vormulatki vetäis eestä.. ne on nääs haitekkiä"

                          E30 325iXA Touring
                          Lizzy - '82
                          Jättiprojekti

                          Comment

                          • Zetz
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2005
                            • 3233
                            • Joensuu

                            #14
                            siis onks sul ny muuta vikaa tuossa ku tuo lämpömittari?

                            jos ei, niin vikaa mittariston virrassa tai lämpötilan anturissa/johdoissa/liittimessä??? koska itselläni tuo lämpömittari pysyi siin' keskellä kun ei ollut anturissa johto kiinni...
                            puh/txt/whatsapp: 0452673541
                            näillä mennään talvella:
                            e39 523ia arctic silver
                            e87 116i Japanrot
                            ja näillä kesällä:
                            e30 328i *Rot m50b28

                            Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                            ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16497
                              • Asikkala

                              #15
                              eikös e21 lämpömittari putoa nollaan kun ottaa piuhan irti ?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎