Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 M20B20 tehot ties missä. (voi poistaa)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supra^
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 5150
    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

    E30 M20B20 tehot ties missä. (voi poistaa)

    elikkä tällasen sitte ostin eilen, ja tulin siihen tulokseen kotiin ajaessa että tehot on jossain ihan muualla ku koneessa. elikkä hyvin vääntää ja näin, mutta ku kaasun polkasee pohjaan ni kiihtyy kivasti johonki 3,5k, jonka jälkeen moottori pikkuhiljaa ottaa enemmän kiekkaa muttei sen kummemmin kiihdy mihinkään... kyllä se punasellekki jaksaa, mutta tosiaan toi laiskuus hämää.. tyhjäkäynti aika korkealla (1400rpm kylmänä, lämpösenä tuhannen molemmin puolin).

    mistäs tällanen vois johtua ja mistä kannattais lähtee tarkastamaan? imuvuotoa? laihalla?

    joskus näköjään paikattu imusarjan ja ilmamäärämittarin välissä olevaa haitariputkea, ja muutakin.

    EDIT: ko. auto on vm. '86, elikkä kummalla ruiskulla tuo on? K-Jetronic?
    Last edited by Supra^; 18-08-2005, 22:21.
    Musti 8HP
    Nokivasara M47
    TeiniCoupé DCT
    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

    Ex:
    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
  • T3
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 8531
    • Karhe

    #2
    Sytkä myöhäisellä. Selkeä merkki, kun 3500-4000kierroksen jälkeen on tuskaista kuin pullan syönti ilman maitoa.

    On L-Jetronic
    .

    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

    Comment

    • Supra^
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 5150
      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

      #3
      Originally posted by T3
      Sytkä myöhäisellä. Selkeä merkki, kun 3500-4000kierroksen jälkeen on tuskaista kuin pullan syönti ilman maitoa.

      On L-Jetronic
      mites tuossa säädetään se, virranjakajasta? toistaseks viel on nää tekniikkajutut vähän hakusessa ku on vaan prätkiä harrastanu mutta kai tää tästä pikkuhiljaa...



      btw onhan tuossa vissiin 2" putki loppupäässä? ku pitäs jtn tarvikevaimenninta sinne survoa ku tuo entinen anto vähän periksi, oli huonosti kii ja pääs raapii maata pari metrii, jonka jälkeen tippu kokonaan...
      Musti 8HP
      Nokivasara M47
      TeiniCoupé DCT
      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

      Ex:
      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

      Comment

      • ZoMbiE
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2003
        • 2583
        • Lohja, Virkkala

        #4
        L-jetronic viel ihan jakajasta säätö joo. Ja mun kirja anta sille 22°/1500RPM ennakkoa, alipaineletkun ollessa irti.

        Comment

        • Supra^
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 5150
          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

          #5
          Originally posted by ZoMbiE
          L-jetronic viel ihan jakajasta säätö joo. Ja mun kirja anta sille 22°/1500RPM ennakkoa, alipaineletkun ollessa irti.
          no koitetaan säätää tänään , kai tuossa alfamerin huoltokirjassa sekin on selitetty.
          Musti 8HP
          Nokivasara M47
          TeiniCoupé DCT
          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

          Ex:
          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

          Comment

          • antti79
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 2499
            • Littoinen

            #6
            Paljon on jo ehtinyt tapahtua yhden päivän aikana sun "uudelle" autolle! Eikös olisi kannattanut koeajaa ennen ostamista??
            Ei herneitä nenuun...
            Sitten itse asiaan, säädä se sytkä kohilleen...
            sigpic
            Originally Posted by jari kihlman
            "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

            Comment

            • Supra^
              BTCF Member
              • Jul 2005
              • 5150
              • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

              #7
              Originally posted by antti79
              Paljon on jo ehtinyt tapahtua yhden päivän aikana sun "uudelle" autolle! Eikös olisi kannattanut koeajaa ennen ostamista??
              Ei herneitä nenuun...
              Sitten itse asiaan, säädä se sytkä kohilleen...
              itseasias koeajettiin , ja 230km oli matkaa vielä himaan ja toimi ku kello.. tietysti toi tehonpuute tiedettiin, ja sille jtn pitää tehä.. toi pakoputken kiinnitys ei ollu tiedos ku ei päässy alle kattoo mitenkää.. ja hyvinhän se ois kiinni pysyny jos ei ois raapinu maata ku oli auto täynnä porukkaa
              Musti 8HP
              Nokivasara M47
              TeiniCoupé DCT
              E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

              Ex:
              E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

              Comment

              • Supra^
                BTCF Member
                • Jul 2005
                • 5150
                • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                #8
                säätö...

                toiha vissiin kannattais säätää nyt ihan kunnolla strobolla, tai siis ajotusvalo mikälie onkaan, sellanen kyl löytyy... paljos tota tarvii tuosta purkaa? ja jossei ajotusmerkkejä oo nokkapyörässä ni mites ne sinne saan oikeeseen paikkaan? entäs onko mitää järkee ilman mitään mittausta vaan säätää vähän aikasemmalle ilman että mittaa mitenkään, ja kokeilee sitte perstuntumalta eroa?

                jos edestä kattoo autoa niin mihin suuntaan virranjakajaa pitää kääntää jos aikasemmalle haluaa?

                alfamerin opas/oppaat anto säätöarvoksi 23 astetta @ 5000rpm.
                Musti 8HP
                Nokivasara M47
                TeiniCoupé DCT
                E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                Ex:
                E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                Comment

                • T3
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 8531
                  • Karhe

                  #9
                  Originally posted by Supra^
                  toiha vissiin kannattais säätää nyt ihan kunnolla strobolla, tai siis ajotusvalo mikälie onkaan, sellanen kyl löytyy... paljos tota tarvii tuosta purkaa? ja jossei ajotusmerkkejä oo nokkapyörässä ni mites ne sinne saan oikeeseen paikkaan? entäs onko mitää järkee ilman mitään mittausta vaan säätää vähän aikasemmalle ilman että mittaa mitenkään, ja kokeilee sitte perstuntumalta eroa?

                  jos edestä kattoo autoa niin mihin suuntaan virranjakajaa pitää kääntää jos aikasemmalle haluaa?

                  alfamerin opas/oppaat anto säätöarvoksi 23 astetta @ 5000rpm.
                  Alfamerin kirja on tässätapauksessa oikeassa. 23asetta 5000rpm. Riippuen tietysti jakajan numeroista, mutta 039-loppunumeroinen jakaja säädetään ainakin näin.
                  Jakajahan on siinä kuskinpuolella lohkossa. Siitä kun kääntää vastapäivään, niin sytkä menee aikaisemmalle.
                  Nokkapyörästä on turha merkkejä hakea, mutta kampiakselin värinänvaimentimelta löytyy Z:n vierestä I = viiva. Tuo viiva lampulla semmosen pelliklipsun kanssa kohdakkain, niin johan alkaa sytkä oleman paikallaan.
                  .

                  Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                  Comment

                  • Supra^
                    BTCF Member
                    • Jul 2005
                    • 5150
                    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                    #10
                    jees, no tuo säätö pitää vissiin huomenna yrittää tehä. pitääks siin paljo purkaa et pääsee värinänvaimentimee käsiks? entäs kannattaako nyt ensi hätään säätää perstuntumalla? ja miten paljo uskaltaa kääntää sitä, pari milliä ulkoota mitattuna?
                    Musti 8HP
                    Nokivasara M47
                    TeiniCoupé DCT
                    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                    Ex:
                    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                    Comment

                    • T3
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 8531
                      • Karhe

                      #11
                      Originally posted by Supra^
                      jees, no tuo säätö pitää vissiin huomenna yrittää tehä. pitääks siin paljo purkaa et pääsee värinänvaimentimee käsiks? entäs kannattaako nyt ensi hätään säätää perstuntumalla? ja miten paljo uskaltaa kääntää sitä, pari milliä ulkoota mitattuna?
                      Ei siinä mitään purkaa tartte, tuo värinänvaimennin eli ns. LIMPPU on siellä kampiakselin etupäässä ihan ulommaisena. Tämän limpun ulkosyrjältä löydät nuo merkit.
                      .

                      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                      Comment

                      • Supra^
                        BTCF Member
                        • Jul 2005
                        • 5150
                        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                        #12
                        Originally posted by T3
                        Ei siinä mitään purkaa tartte, tuo värinänvaimennin eli ns. LIMPPU on siellä kampiakselin etupäässä ihan ulommaisena. Tämän limpun ulkosyrjältä löydät nuo merkit.
                        ookoo, elikkä ei paha.. mut entäs mahtuuks sinne tolla ajotuslampulla säätämään? eks se kuitenki sielt mitata, ja yritin googlettaa miten toi säätö käytännössä tehään, mut en paljoa löytäny...

                        elikkä siis se ajotuslamppu välähtelee vissiin samaan tahtiin ku sytyttää (ykköspyttyyn kii vissiin?), ja ku pitää siin merkkien kohalla ni näkee jos ne on kohallaa silloi ku vilkkuu, vai oonko nyt ihan hakuses täs hommas ?
                        ja mitäs tolla 23 astetta @ 5000rpm on sen kaa sitte tekemistä?
                        Musti 8HP
                        Nokivasara M47
                        TeiniCoupé DCT
                        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                        Ex:
                        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                        Comment

                        • Supra^
                          BTCF Member
                          • Jul 2005
                          • 5150
                          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                          #13
                          ??

                          pari päivää sitte yritin tuonne päästä käsiksi mutta tuntuu kaikki olevan tiellä elikkä siis pitäs päästä kaikkeen käsiks ja säätää ilman että mitään purkaa? (siis tietysti virranjakaja juu pitää avata ku säätää mutta muuten).

                          Ja onko mahollista että ois jotain muuta vikaa ku toi että ennakko on pielessä?
                          Musti 8HP
                          Nokivasara M47
                          TeiniCoupé DCT
                          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                          Ex:
                          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                          Comment

                          • T3
                            BTCF Member
                            • Oct 2003
                            • 8531
                            • Karhe

                            #14
                            Originally posted by Supra^
                            pari päivää sitte yritin tuonne päästä käsiksi mutta tuntuu kaikki olevan tiellä elikkä siis pitäs päästä kaikkeen käsiks ja säätää ilman että mitään purkaa? (siis tietysti virranjakaja juu pitää avata ku säätää mutta muuten).

                            Ja onko mahollista että ois jotain muuta vikaa ku toi että ennakko on pielessä?
                            Mä annan sulle hyvän vinkin. Unohda koko säätäminen itse tehtynä. Vie se auto johonkin asiansa osaavaan pajaan. Sytkän säätö on semmonen 15min homma, kun ajavat auton sisään, säätävät sytkän, vetävät röökin, juovat kahvin ja ajavat auton ulos.

                            Tämä ei oo vittuilua sulle. Mutta kirjoituksesi perusteella, et taida yksin saada sytkää säädettyä, joten anna sellaisen hoitaa asia, joka homman tosiaan osaa.

                            Hyvää loppukesän jatkoa
                            .

                            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                            Comment

                            • t-race
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2003
                              • 722
                              • North from Nurmijärvi

                              #15
                              Originally posted by T3
                              Mä annan sulle hyvän vinkin. Unohda koko säätäminen itse tehtynä. Vie se auto johonkin asiansa osaavaan pajaan. Sytkän säätö on semmonen 15min homma, kun ajavat auton sisään, säätävät sytkän, vetävät röökin, juovat kahvin ja ajavat auton ulos.

                              Tämä ei oo vittuilua sulle. Mutta kirjoituksesi perusteella, et taida yksin saada sytkää säädettyä, joten anna sellaisen hoitaa asia, joka homman tosiaan osaa.

                              Hyvää loppukesän jatkoa
                              Samoja terveisiä täältäkin. Tuo homma ottaa tosiaan sen vartin (kotioloissa 5min, kun ei tarvi sitä kahvia juoda). Mutta katso siellä pajalla mitä ne tekee, niin osaat seuraavalla kerralla itsekin.
                              BMW Rennsport Racing Motorsport Club
                              BMW Kilpaurheilu Kilpailu Moottoriurheilu Kerho.
                              Ach so, je mehr, desto besser!
                              sigpic

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎