Kampiakselin stefan vaihto? (325 E30)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rockford
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 8028
    • Pinsiö

    Kampiakselin stefan vaihto? (325 E30)

    Jep, eli bemu on jonkun aikaa laskenut alleen hieman öljyä. Joskus tuossa tutkinkin että näyttäisi tulevan laatikon ja lohkon välistä, eli luultavasti stefa mennyt.? No nyt vaihto on aika ajankohtainen kun täytyy tuo vaihdelaatikko ottaa kuitenkin pois, niin siinä samallahan voisi syventyä siihen stefaan. Eli eikös sen moottori paikallaan saa vaihdettua, eli onko samanlainen kuin yleensä, että vauhtipyörä vain pois ja siitä. Vai tarvitaanko jotain erikoisempaa säätämistä? Jos pienet vinkit joku voisi heittää, miten kotikonstein homma pelaa... Niin muuten, eikö tuo laatikkokin voi "kusta" nuo öljyt samasta kohtaa?
    -Dodge Charger -73
    -Mercedes-Benz GLK
    -VW Transporter
  • Bnito
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2005
    • 333

    #2
    Originally posted by Rockford
    Jep, eli bemu on jonkun aikaa laskenut alleen hieman öljyä. Joskus tuossa tutkinkin että näyttäisi tulevan laatikon ja lohkon välistä, eli luultavasti stefa mennyt.? No nyt vaihto on aika ajankohtainen kun täytyy tuo vaihdelaatikko ottaa kuitenkin pois, niin siinä samallahan voisi syventyä siihen stefaan. Eli eikös sen moottori paikallaan saa vaihdettua, eli onko samanlainen kuin yleensä, että vauhtipyörä vain pois ja siitä. Vai tarvitaanko jotain erikoisempaa säätämistä? Jos pienet vinkit joku voisi heittää, miten kotikonstein homma pelaa... Niin muuten, eikö tuo laatikkokin voi "kusta" nuo öljyt samasta kohtaa?
    Itellä vuotaa juurikin samasta kohdasta, joten yhdynpä odotteleen vastausta myös.
    F11 525 3.0 -10

    Ex E46 330d Touring -00
    Ex 316/325 '85

    Comment

    • keisari88
      Bimmer Rookie
      • May 2005
      • 128
      • Lappi

      #3


      Eli vauhtipyörä pois sitten kilpi jossa stefa on kiinni irti ja uusi stefa siihen ja kasaan. Omassa M20B20 vuosi ainakin tuo kampiakselin stefa ja pukkas juurikin koneen ja laatikon välistä jonkin verran öljyä
      Last edited by keisari88; 14-08-2005, 21:16.
      BMW 523i Touring -98

      Comment

      • jönez
        Bimmer Rookie
        • May 2005
        • 35
        • Lahti

        #4
        Stefan vaihto edessä, vai onko sittenkään?? Autosta (316 -86) vuotaa öljyä koneen ja vaihteiston välistä.. ja ihan kunnolla ajon jälkeen tuleekin. Soittelin sitte korjaamolle joka ties sanoa ettei stefan vaihto kovinkaan usein tyrehdytä öljyvuotoa. Onko stefan vaihtamisen jälkeen vuodot loppunu? Korjaamon sälli tuntu painottavan että yleensä vika on muissa kuluneissa osissa, jolloin pitäs vaihtaa neki samalla että vuoto loppuis. Omassa on kyllä kampiakselissa hieman väljää, kun ei oo uus auto, vaikka vähän ajettu onki... Eli kertokaa asiaa valaisevia kommentteja

        Comment

        • Rockford
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 8028
          • Pinsiö

          #5
          Originally posted by jönez
          Stefan vaihto edessä, vai onko sittenkään?? Autosta (316 -86) vuotaa öljyä koneen ja vaihteiston välistä.. ja ihan kunnolla ajon jälkeen tuleekin. Soittelin sitte korjaamolle joka ties sanoa ettei stefan vaihto kovinkaan usein tyrehdytä öljyvuotoa. Onko stefan vaihtamisen jälkeen vuodot loppunu? Korjaamon sälli tuntu painottavan että yleensä vika on muissa kuluneissa osissa, jolloin pitäs vaihtaa neki samalla että vuoto loppuis. Omassa on kyllä kampiakselissa hieman väljää, kun ei oo uus auto, vaikka vähän ajettu onki... Eli kertokaa asiaa valaisevia kommentteja
          Omassa ainakin ruikkiminen loppui stefan vaihdon jälkeen. Laatikkoonkin tosin samalla tuli uusi stefa + luonnollisesti se stefan kilven tiiviste.
          -Dodge Charger -73
          -Mercedes-Benz GLK
          -VW Transporter

          Comment

          Working...
          X