Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 318is '89 Ulinaa takapäästä??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • arosuzi
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 1200
    • -

    E30 318is '89 Ulinaa takapäästä??

    Elikkäs ajossa takaata kuuluu sellasta ulinaa moottorijarrutuksissa. Ääni voimistuu, kun painaa kytkimen pohjaan. Ja tätä ulinaa ei tule pienissä nopeuksissa, n. 50kmh:n paikkeilla alkaa kulumaan ja mitä enempi vauhtia sitä kovemmin kuuluu. Mistä mahtais ulina tulla?

    Kiitokset jo etukäteen kaikille vastanneille!
  • Jamperi
    Bimmer Fanatic
    • May 2005
    • 589
    • Tampere

    #2
    --------------
    Last edited by Jamperi; 21-04-2009, 18:19. Reason: poistettu

    ALPINA B3 3.3 Coupe #211
    ex. BMW 318 TI Compact -96 H&H Msport

    If you can see Chuck Norris, he can see you. If you can't see Chuck Norris you may be only seconds away from death.

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      #3
      Takapyörän laakeri. Tai sit perä ylisee kun oot poltellut liikaa klemmiä.

      Comment

      • arosuzi
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 1200
        • -

        #4
        Originally posted by Jamperi
        Pikkusisko piilottanu pillin takapuskurii?
        joo varmaan. kiitoksia asiallisesta vastauksesta.

        Originally posted by Bmw Master
        Takapyörän laakeri. Tai sit perä ylisee kun oot poltellut liikaa klemmiä.
        Voiko tuota takapyörän laakeria jotenkin tarkistaa, että onko se loppu. Vai selviääkö se vaan vaihtamalla uudet?

        Comment

        • jannmann
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 5857
          • Joccis City

          #5
          ulina

          vaikuttaako ulinaan se mitenkään kun mutkittelet autolla, eli voimistuuko/hiljeneekö? jos tekee niin, niin melko suurella varmuudella jompikumpi pyöränlaakeri... jos mutkittelu ei vaikuta mitenkään vois veikata perää.. vaikuttaako ulinaan se kun moottorijarruttaa?
          koska olet tarkastanut perästä öljyt?
          Aprilia RSV4

          Comment

          • arosuzi
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 1200
            • -

            #6
            Originally posted by jannmann
            vaikuttaako ulinaan se mitenkään kun mutkittelet autolla, eli voimistuuko/hiljeneekö? jos tekee niin, niin melko suurella varmuudella jompikumpi pyöränlaakeri... jos mutkittelu ei vaikuta mitenkään vois veikata perää.. vaikuttaako ulinaan se kun moottorijarruttaa?
            koska olet tarkastanut perästä öljyt?
            No juuri moottorijarruttaessa sieltä alkaa kuulua sitä ulinaa, kytkimeä painaessa se voimistuu. Täytyy tänään kokeilla tuota mutkittelua. Perästä en oo hetkeen öljyjä kattonu.

            Comment

            • jannmann
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 5857
              • Joccis City

              #7
              kulumaa

              jos ulina voimistuu kun moottorijarruttaa, epäilisin vahvasti kulunutta perää, eli ajettu useita vuosia välittämättä peräöljyjen vaihdoista ja se kostautuu noin...
              Aprilia RSV4

              Comment

              • arosuzi
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 1200
                • -

                #8
                Originally posted by jannmann
                jos ulina voimistuu kun moottorijarruttaa, epäilisin vahvasti kulunutta perää, eli ajettu useita vuosia välittämättä peräöljyjen vaihdoista ja se kostautuu noin...
                Täytyy ne öljyt myöskin tsekata.. Jos se ulina sieltä perämurikasta tulee ni siihen ei vissii auta muu, kun perän vaihto tai tunkee täyteen sahanpurua?

                Comment

                • jmp2002
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 5726
                  • Rovaniemi

                  #9
                  Mulla ulisi kans omassa autossa perä lujassa vauhdissa, mutta loppui kun laitoin kunnon castrol öljyt perään... Eli todennäköisesti oli väärät öljyt entinen omistaja laittanu...
                  E30 325i Touring -89
                  E30 325i touring -88 m50tbo
                  G20 330e M-Sport -20

                  Comment

                  • jannmann
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 5857
                    • Joccis City

                    #10
                    perä

                    jos sulla on perässä lukko, en välttämättä vaihtais perää, voi olla ettei se korjaaminen maksa yhtään enempää kuin jonkun ruostuneen ja miljoonakilometriä ajetun perän ostaminen purkaamosta... olis sitten ainakin kunnossa...
                    Aprilia RSV4

                    Comment

                    • sami.V.kasi
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2002
                      • 559
                      • Kotka

                      #11
                      Originally posted by jmp2002
                      Mulla ulisi kans omassa autossa perä lujassa vauhdissa, mutta loppui kun laitoin kunnon castrol öljyt perään... Eli todennäköisesti oli väärät öljyt entinen omistaja laittanu...
                      Mikäs auto sul on? mikäs se öljy ihan tarkallee oli? oliko kenties senverta paksua öljyä että loppu ulina..?
                      Köyhällä ei ole varaa ostaa paskaa!
                      Hullu saa olla ,mutta ei tyhmä!

                      E30 316i vm89, Octavia RS vm03
                      ex:
                      E34 540iA vm94
                      E30 318i vm85

                      http://www.maxtuned.com/

                      Nick change: ex. luikq^ --> sami.V.kasi

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎