Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 325i erikoinen vika???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ville335
    Newbiemmer
    • Nov 2003
    • 5

    E30 325i erikoinen vika???

    Elikkäs alkaa pikkuhiljaa meneen hermo kakkosautona toimivan kaksvitosen kanssa. Auto ei lähde starttaamalla käymään vaikka kuinka sahais, mutta vetämällä heti. Kerran kauniina päivänä auto rupes ajossa pätkimään yläkierroksilla ja sen jälkeen ei ole startista lähtenyt. Myös nyt kun sen vetää käymään niin 3000-4000rpm pätkii ja kakoo, ihan kuin ei saisi kipinää.Bensapumppu pyörii ja bensaa tulee, mutta startatessa ei anna kipinää. Oon koittanut vaihtaa puolan, virtalukon pohjan ja anturit vauhtipyörälle,mutta turhaan. Motti on vanhemmalla kaksirivisellä ohjainlaitteella. Jos jollain on kokemusta vastaavanlaisesta viasta, niin kommenttia kaivataan.
  • gometal
    Bimmer Rookie
    • Jul 2005
    • 24

    #2
    kaho

    kaho ottaako kunnolla maadoitusta hio vaikka ja kokeile eri paikkoja

    Comment

    • Janzki
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 4947
      • Lohja

      #3
      Originally posted by ville335
      Elikkäs alkaa pikkuhiljaa meneen hermo kakkosautona toimivan kaksvitosen kanssa. Auto ei lähde starttaamalla käymään vaikka kuinka sahais, mutta vetämällä heti. Kerran kauniina päivänä auto rupes ajossa pätkimään yläkierroksilla ja sen jälkeen ei ole startista lähtenyt. Myös nyt kun sen vetää käymään niin 3000-4000rpm pätkii ja kakoo, ihan kuin ei saisi kipinää.Bensapumppu pyörii ja bensaa tulee, mutta startatessa ei anna kipinää. Oon koittanut vaihtaa puolan, virtalukon pohjan ja anturit vauhtipyörälle,mutta turhaan. Motti on vanhemmalla kaksirivisellä ohjainlaitteella. Jos jollain on kokemusta vastaavanlaisesta viasta, niin kommenttia kaivataan.
      Aika kaukaa haettua tämä mutta, onko akku missä kunnossa? Starttaako miten iloseen? Sitten toinen vois olla laturi..Tutulla teki auto samalla tavalla ja viikon perästä hajos laturi lopullisesti.
      Sähköposti.
      IG: janzki_

      Comment

      • ville335
        Newbiemmer
        • Nov 2003
        • 5

        #4
        Vikaa ei vaan tahdo löytyä. Voisko johtua moottorinohjainlaitteesta vaikka vetämällä lähteeki käymään? Voi tarjota jos jollain myynnissä edullisesti vanhempi kaksrivinen motronic-boxi.

        Comment

        • ande
          Bimmer Rookie
          • Apr 2003
          • 48

          #5
          Tarkasta kampiakselin asentoanturi ja sen johto, tutulla oli samanlainen vika ja anturin johto oli hankautunu.

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10079
            • KVLA

            #6
            Kokeile antaako startatessa kipinää.Virtalukonpohja jos paskana niin voisi tehdä myös tuollaistakin.Eli kipinä tulisi vain "ajoasennossa"...

            Comment

            • ville335
              Newbiemmer
              • Nov 2003
              • 5

              #7
              Ei anna startatessa kipinää, koitettu on moneen kertaan. Virtalukonpohja ja kampiakselin asentotunnistimet vaihdettu, joten vika ei ainakaan niissä.

              Comment

              • Suutari
                Bimmer Enthusiast
                • May 2003
                • 3064
                • Suomi

                #8
                Tulpat, pyörijä, johdot ja virranjakajan kansi....tarksita ensin. tuskin on boksi vika...
                Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                -Official BTCF-Sauna Team-
                -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                -Team BTCF Top Alcohol-
                -Team Pimp My Bride-
                TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                Comment

                • Kalju
                  BTCF Member
                  • May 2005
                  • 30
                  • Lahti

                  #9
                  Mulla oli saman tyyppinen vika, ei lähteny avaimesta mut jos startatessa vaihde päällä työnsi vähän avuksi nii sit kyl lähti.
                  Vikaa tosin lähdettiin etsimää enemmän ku auto ei käynnistyny enää mitenkää, oli kaksi vikaa:
                  Vauhtipyörästä oli lähteny se nasta mistä anturit lukee asennon, autosähköasentaja epäili anturin saaneen jokunlaista signaalia jostain kytkinasetelman pultista, vauhtipyörä vaihtoon..
                  Eipä vieläkää käynnistyny, toinen niistä releistä mitkä on siinä boksissa ilmamäärämittarin vieressä oli rikki ja yks piuha oli melkein irti siitä reletelineestä..

                  Eli kannattais vissii ottaa yks moottorin asentotunnistin pois ja taskulampulla tähyillä siitä reijästä sitä nastaa ku kaveri pyörittää konetta hiljaksee. Ja tarkista ne releet ja ne piuhat siitä pohjasta.
                  BMW E30 Cabriolet HX35
                  BMW E36 325i talvilintta
                  Datsun 100A 150Kw 4x4 Turbo (projekti)

                  Comment

                  • Kalju
                    BTCF Member
                    • May 2005
                    • 30
                    • Lahti

                    #10
                    Onkos jo vika löytyny??
                    BMW E30 Cabriolet HX35
                    BMW E36 325i talvilintta
                    Datsun 100A 150Kw 4x4 Turbo (projekti)

                    Comment

                    • ville335
                      Newbiemmer
                      • Nov 2003
                      • 5

                      #11
                      Originally posted by Kalju
                      Onkos jo vika löytyny??
                      Vauhtipyörältä oli nasta poikki.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎