Announcement

Collapse
No announcement yet.

Yleisin syy 320i Kiehumiseen e30 87 ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Belfast81
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 204
    • SOUMI

    Yleisin syy 320i Kiehumiseen e30 87 ??

    Eli 320i 87 nostaa lämpöjä!
    Eli oon ostamassa taas raatoa riesaks. En tiedä tuleeko se myyntiin vai laitanko sen itelle.

    Eli auto nostaa lämpöjä. Naisen käytössä ollut koko auton iän vm olikohan 87 muovi puskurit kummiski.

    autolla ei oo ikään ajettu 80km/h lujempaa...(ainakaa paljoa)

    Mut auto oli vaan eräänä työmatkana joka on 10 km/h ruvennut nostaan lämpöjä!

    ELI KYSYMYS Mikä tän on aiheuttanu. Ostan auton kyl jokatapauksessa mut ettei tarvi heti kansivikaa epäillä 270tkm tais olla mittarissa????
    Vw Passat "power diesel" 1.9tdi
  • insp
    BTCF Member
    • Sep 2002
    • 826
    • Iittala

    #2
    Nostaako lämpöjä paikallaan ollessa vai ajossa?

    Jos paikallaan ollessa, niin onko visko EHJÄ?

    Jos ajossa, niin vuotaako joku vesiletku/syyläri, onko vesipumppu ehjä?

    Tietenkin jos ei ole koskaan vaihdettu jäähdytysnesteitä ja käytetty kesät vettä niin voihan siellä paskaakin olla.

    Eiköhän ne siinä sitten ollunna.. Ei muutakun testaamaan.
    ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

    Comment

    • Guest's Avatar

      #3
      jos termostaatti ei aukea niin varmasti nostaa lämmöt

      Comment

      • Tohtori
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2004
        • 560
        • Kirkkonummi #02400

        #4
        Termari, Jäähdytin valmis ,visko tai jossain tukos
        E39 528iA Touring "Oxford Grün"
        E34 525iA Touring "Schwarz II"

        Ex.
        M-Technic 2 325i "Delphin Metallic"

        Comment

        • Belfast81
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2005
          • 204
          • SOUMI

          #5
          Elikkä vettä siellä on.

          Eli vettä siellä on en kyllä huomannutkaan kysyä et onko ne käyttäny pelkkää vettä siellä syylärissä. Tuuletin näytti ainakin pyörivän en kyl kokeillu sormiani siihen lykätä.
          Ajossa ja paikoillaan nostaa lämpöjä.
          eli voisko se olla v pumppu. Onko vittumainen vaihtaa bemuun en oo koskaan vaihtanut kyseistä värkkiä.

          Ja joo olen autoasentaja mutta vähän laiska rupeemaan vian hakuun kun te ootte kumminkin 145 miljoonaa kertaa jo näitä pohtinu.
          Vw Passat "power diesel" 1.9tdi

          Comment

          • full
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2005
            • 1214
            • Tampere

            #6
            itsellä e28 nosti lämpöjä kun se hukkasi vesiä vesipumpun tiivisteen kautta..

            vaihdoin pumpun ja tiivarin.. jälleen kaikki ok. itse koin tuon pumpun vaihdon todella helpoksi(ainoa ongelma oli lähinnä viskon jumissa oleminen ja sen aukaisu vei joku 2h)

            1. visko irti
            2. laturi/vesipumpun hihna auki
            3. hihnan rulla pumpun päästä pois (4 pulttia)
            4. 6 pulttia auki vesipumpusta ja uusi pumppu tilalle..

            lisäksi termostaatti kannattaa vaihtaa samalla koska sekin saattaa olla paskana eikä paljoa maksa.. eli nämä kaksi kun vaihdat niin luulisi taas toimivan ja samalla tietty normihuollot eli hihnat, öljyt jnejne..
            BMW M535iA -86
            Volvo V90 -18

            Comment

            • T3
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 8530
              • Karhe

              #7
              YLEISIN syy moottorin ylikuumenemiseen ja siitä seuranneisiin vaurioihin löytyy siitä ratin ja penkin välistä.
              .

              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

              Comment

              • Belfast81
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2005
                • 204
                • SOUMI

                #8
                Elähän nyt oikeastikko?

                Originally posted by T3
                YLEISIN syy moottorin ylikuumenemiseen ja siitä seuranneisiin vaurioihin löytyy siitä ratin ja penkin välistä.
                T3 ratkas koko homman tuohan se vika on sori et vaivasin teitä ihmiset.
                Vw Passat "power diesel" 1.9tdi

                Comment

                • T3
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 8530
                  • Karhe

                  #9
                  No jos se työmatka-ajo on noin 10km/h matelemista, niin eikai siinä ajoviima jäähdytä syylärissä olevaa nestettä juuri ollenkaan. Viskon pitäisi siinätapauksessa huolehtia riittävästä tuuletuksesta, jotta kone jäähtyisi riittävästi.

                  Jos nyt sitten lämmöt ovat päässeet liian ylös ja tapahtunut jotain vaurioita, niin eikös se vika ole sitten juurikin siinä ratin ja penkin välissä. Niitä mittareita siinä kojetaulussa saa kyllä seurata ja jos lämmöt alkaa poikkeuksellisesti nousta normaalia ylemmäs, niin kannattaiskohan ajaa tiensivuun ja kääntää virrat veks.

                  Voihan tuohon kuumenemiseen olla monta muutakin syytä. Nesteet vähissä, laturia ja vesipumppua pyörittävä hihna niin löysällä, että vesipumppu ei pyöri riittävästi.
                  Ajettu paljon rapakelillä toisten perässä---> Syyläri etupuolelta tukkeutunut...
                  Näitä syitähän voi olla vaikka kuinka paljon. Tuskin kukaan osaa sanoa mikä on just se YLEISIN syy moottorin ylikuumenemiseen. Mutta siksi heitin tuon "ratin ja penkin välissä", kun niin moni autoilija päästelee menemään ilman huolenhäivää, mittareihin katselematta.
                  Melkein sama, kun kysyis: Mikä on yleisin syy bensan loppumiseen?

                  Mutta kun sulla on näköjään jo ennenkin ollut vastaavanlaisia autoja, niin luulis nyt sunkin jo tietävän, että ainakin näitä viskoja noista on tavannut mennä.

                  PS. Mikä se sellainen autonasentaja on, joka ei tiedä syitä moottorin ylikuumenemiseen?

                  Ei sitten mitään herneitä
                  Last edited by T3; 22-08-2005, 05:43.
                  .

                  Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                  Comment

                  • tsbmw
                    BTCF Member
                    • Jun 2004
                    • 1493
                    • Ilvola

                    #10
                    - Visko kuulemma tarraa siellä 100C lähellä et ei välttämättä (tai toimii osittain).
                    - Termari jumittaa, mutta letkusto on hiukka mutkikas joten hidas... Itellä E28 usein nousee alkuun punasen rajalle ja laskee sitten.
                    - Syylarin lamellit ajan kanssa häipyvät eli tehon otto...
                    - Ilmalukko kannessa - poistuu lämpöanturin irrottamisella täytettäessa.
                    - Vesivuoto esim. vanha letku laskee pihale letkunkiristimen vierestä paineen noustessa jolloin seurauksena vajaatäyttö kohottaa lämmöt. Latkut pehmenee nääs.

                    Noo nyt mulla oli
                    - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                    - E28 528i, 528i+, M5

                    Comment

                    • Jem77
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2004
                      • 62
                      • Turku

                      #11
                      Noin lyhyellä matkalla nousi mullakin lämmöt, vesipumppu oli sökö. Eikä se vuotanut edes pahasti. Syylari oli jo uusi, termari vaihdettu eikä vesi hävinnyt minnekään. Silti lämmöt oli punarajan tuntumassa -10 C:n pakkasella... Eipä ole nyt koko kesänä noussut mittari kuin korkeintaan puoliväliin.
                      E61 535d Pre LCI, putki suoristettu

                      Comment

                      • Belfast81
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2005
                        • 204
                        • SOUMI

                        #12
                        Originally posted by T3
                        No jos se työmatka-ajo on noin 10km/h matelemista, niin eikai siinä ajoviima jäähdytä syylärissä olevaa nestettä juuri ollenkaan. Viskon pitäisi siinätapauksessa huolehtia riittävästä tuuletuksesta, jotta kone jäähtyisi riittävästi.

                        Jos nyt sitten lämmöt ovat päässeet liian ylös ja tapahtunut jotain vaurioita, niin eikös se vika ole sitten juurikin siinä ratin ja penkin välissä. Niitä mittareita siinä kojetaulussa saa kyllä seurata ja jos lämmöt alkaa poikkeuksellisesti nousta normaalia ylemmäs, niin kannattaiskohan ajaa tiensivuun ja kääntää virrat veks.

                        Voihan tuohon kuumenemiseen olla monta muutakin syytä. Nesteet vähissä, laturia ja vesipumppua pyörittävä hihna niin löysällä, että vesipumppu ei pyöri riittävästi.
                        Ajettu paljon rapakelillä toisten perässä---> Syyläri etupuolelta tukkeutunut...
                        Näitä syitähän voi olla vaikka kuinka paljon. Tuskin kukaan osaa sanoa mikä on just se YLEISIN syy moottorin ylikuumenemiseen. Mutta siksi heitin tuon "ratin ja penkin välissä", kun niin moni autoilija päästelee menemään ilman huolenhäivää, mittareihin katselematta.
                        Melkein sama, kun kysyis: Mikä on yleisin syy bensan loppumiseen?

                        Mutta kun sulla on näköjään jo ennenkin ollut vastaavanlaisia autoja, niin luulis nyt sunkin jo tietävän, että ainakin näitä viskoja noista on tavannut mennä.

                        PS. Mikä se sellainen autonasentaja on, joka ei tiedä syitä moottorin ylikuumenemiseen?

                        Ei sitten mitään herneitä


                        Tässsä mitään tiedosta ollu kyse kyllä autoasentaja tietää mistä syistä autot keittää mut mä tässä lähinnä hain yleisimpiä BMW:n vikoja.
                        ei herneitä kyllä tosimies vittuilua kestää
                        (hame päälle tollasille narisijoille)

                        Last edited by Belfast81; 22-08-2005, 21:11.
                        Vw Passat "power diesel" 1.9tdi

                        Comment

                        • Belfast81
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2005
                          • 204
                          • SOUMI

                          #13
                          Vesipumppu...

                          Eli vika löyty... Vesipumppu kannattaako ostaa tarvike vai alkuperäinen kestävyys eroja? 30.80 oli tarvike pumpun lähtöhinta... Paljonkohan Alkuperäinen maksaa.
                          Vw Passat "power diesel" 1.9tdi

                          Comment

                          • Pluto
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2002
                            • 1860
                            • Raisio

                            #14
                            Kyllä se tarvikekin siellä kestää siihenasti kunnes koppa on homehtunut ympäriltä pois.
                            BMW F32 435d

                            Comment

                            • Belfast81
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2005
                              • 204
                              • SOUMI

                              #15
                              Ööh...

                              Vesipumppu vaihdettu termari testattu järjestelmässä ei näy vuotoja nesteet ihan kirkkaat...
                              pitää huamen viel toi kenno kahtoo...
                              huoh...

                              2000 kierrosta paikoillaan nousee lämmöt melkein tappiin en koeajanu sitä ku ei ollu toista autoa kotosalla mistä ois saanu testi kilvet

                              Voiskohan se kansi kuitenki olla halki vaikka ei öljyä näy nesteessä eikä toisin päin. tai kiero... tai tiiviste menny... tai jotain..

                              vesipumpussa ehkä laakeri vika tai jotain ainaki kitinä loppu mut vika ei kaikonnu...

                              sit jostain jakopäästä(tai jostain) tuli jousi.... MIKÄ SE ON 11,3cm pitkä tappi jousen kanssa. onkohan se tärkeä kun ei viel paikkaa löytyny??
                              Last edited by Belfast81; 03-09-2005, 22:45.
                              Vw Passat "power diesel" 1.9tdi

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎