......
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 = Uima-allas... prkl!
Collapse
X
-
Kannattaa katsoa auton alapuolelta ne vedenpoistoreiät jotka on helmakoteloissa. (Ainakin mä oletan että ne on vedenpoistoreikiä kun en muuta tarkoitusta keksi). Löytyvät kun katselet altapäin siihen kynnyskotelon alareunaan. Ne on sellaisia kohoumia säännöllisesti helman päästä päähän. Varaudu että jos sulla on ne massan peitossa ja tukossa niin ne on varmasti ottanu itteensä.
Sen lisäksi etupäässä on myös vedenpoistoreiät lähellä niitä tunkkauskohtia. Ainakin mulla valuu vedet molemmin puolin sieltä kun esim. pesen autoa.
Takaluukusta: voiko valojen kautta päästä vesi? Mahdollisista antennin rei'stä jossa on jokin tulppa laitettu?Last edited by jazma; 20-08-2005, 13:08.e30 318i
-
-
Takakontin vesiongelma johtuu todennäkösest siitä että siinä kontin reunoilla on roskia tai muuta tuketta, joka estää veden vapaan valumisen pois takavalojen päälle. Lisäks voi olla se tiiviste siin huonosti kiinni. Itellä ainaki oli nää kaks ongelmaa ja ku otin roskat pois ja tiivisteen välii hieman silikonia ni ei oo tullu enää vettä konttii.E30
Comment
-
-
Mulla oli kastunu E30:n lattiahuopa edestä ihan läpimäräksi. Otin huovan irti ja menin kovalla sateella autoon katselemaan mistä se kusee. Huomasin että polkimien yläpuolelta virtasi pieni puro tulipeltiä pitkin ja vähän aikaa pähkäiltyäni selvisi että vesi tulee sieltä kotelosta, missä on puhaltimen moottori ja mistä raitisilma menee puhaltimelle. Eli siis ne ritilät siinä tuulilasin alla. Otin ne ritilät irti (irtoaa kampeamalla) ja ruuvimeisselillä tökkimällä totesin että siinä oli muutama pieni reikä josta vesi pääsee sisälle. Laitoin Würthin liima/tiivistemassaa, joka kovettuu kumimaiseksi (vastaavanlainen kuin sikaflex) siihen saumaan ja sen jälkeen ei enää vuotanut.
Takakontista löysin myös pienen vesilätäkön kontin sivussa olevasta syvennyksestä ja sinne vesi oli päässyt kattoluukun letkua pitkin. Letkun olisi pitänyt olla puskurin reiässä, jotta vesi olisi päässyt ulos, mutta se oli lähtenyt pois paikoiltaan ja lorotti vedet konttiin.
Että näin oman käytännön kautta havaittuaex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä
Comment
-
-
Jos kontin tiiviste on huonosti siitä kohtaa, kun se kontin takareunan muoviosa tulee siihen päälle, niin vuotaa, ja ihan helvetisti. Tosi vaikea selittää mitä tarkoitan, mutta se pitää olla just eikä melkein kohdallaan.
Mulla vuoti myös takavalon tiiviste, oli ihan kovettunut.
Laakkosella uusi takavalon tiiviste 6,5 €, eli ei tosiaan paha, niin halpa että kannattaa kokeilla. Piti kylläkin tilata ruotsista.
Kontin tiivisteellä on hintaa 40 euroa, mutta itse selvisin vain totaalisella puhdistuksella ja oikein asettelulla.
Edit:
Kuvassa ympyröity kohdat joita tarkoitan.
Ex: E21 320/6 11/'78 fjord "UNU-444"
Ex: E30 316i 04/'90
Ex: E28 Hartge H5S "528i"
Comment
-
-
Joskus kävi oman e30 touringin kanssa vastaavaa kuskin jalkotilan osalta: silloin oli syynä kattoluukun tiivisteen väliin jäänyt havunneulanen (?). Vesi pääsi valumaan suoraan check control - paneeliin ja sitä kautta a-pilariin. Toinen vuoto aiheutui tukkoon menneistä vedenpoistoaukoista konehuoneessa sisätilan ilmanottoaukkojen luona. Vesi ei päässyt poistumaan konehuoneen kautta , vaan nousi muistaakseni sulakerasian reiän kautta suoraan kuskin jalkotilaan. Tästä tosin on noin 3 vuotta aikaa, joten muistikuvat pätkii...320D Touring -02
Comment
-
-
Originally posted by Jale SJoskus kävi oman e30 touringin kanssa vastaavaa kuskin jalkotilan osalta: silloin oli syynä kattoluukun tiivisteen väliin jäänyt havunneulanen (?).Eioo penaria alla enää.. :(
Comment
-
-
"Yksistään tuollaisen ei pitäisi aiheuttaa mitään. Mulla on nyt vuoden verran ollu kattoluukku rikki, siinä on kokoajan ihan silminnähtävä rako melkein jokapuolella. Silti ei ole tippaakaan tullut vettä sisään, eli vedenpoisto toimii. Ilmeisesti sen luukun tiivisteen ei ole tarkoituskaan olla 100% vedenpitävä?"
Juuri näin. Se tiivistehän on käsittääkseni vain "pölyhuuli". Eli pitää irtoroskat pois luukun mekanismeista. Ilmeisesti se neulanen oli vain jäänyt sopivasti siihen luukun väliin ja pääsi valuttamaan vettä suoraan kattopahviin... Muuta selitystä sille en keksinyt, sillä sen neulasen poiston jälkeen oli katto taas kuiva vaikka satoikin... Kattoluukun vedethän tosiaan valuu niitä luukun takareunassa olevia putkia pitkin auton peräosastolta tonttiin...
Nuo ylläolevat veden valumiset sisätiloihin johtunevat tukkoon menneistä vedenpoisto-aukoista...320D Touring -02
Comment
-
-
Originally posted by [biohazard] View Postei ole massattuE30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
Comment