Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw m20b25 eta virranjakajan poisto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • julli83
    Newbiemmer
    • Nov 2011
    • 25
    • Säkinmäki

    bmw m20b25 eta virranjakajan poisto

    hei. osasko kukaan auttaa minua? minulla on e30 2.7 eta moottori johon on koneen kupeeseen jäänyt virran jakaja. voiko poistaa virranjakajan, ja tulpata sen? eittei hajoa mikään alakerrasta. tässä kuvia mitä sieltä näkyy kun irroitin sen. voin ostaa sellaisen tulpan jos jollekkin on jäänyt ylimääräinen hyllyyn. kiitos avusta jos joku voi neuvoa.
    Attached Files
  • T3
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 8530
    • Karhe

    #2
    Ensinnäkin M20B25-moottori ei ole ETA-moottori. ETA-moottori on M20B27 ja noissa moottoreissa ei ole ollut kuviesi kaltaista virranjakajaa lohkossa.
    Virranjakajan voi poistaa, jos se on siellä ylimääräisenä. Edellyttäen, että jakaja on nyt kannen päässä. Lohkossa olevan jakajan tilalle tulee tosiaankin tulppa, jonka yhteydessä on samanlainen vinohampainen ratas, kuin tuossa jakajassakin. Ellei sitä ratasta ole, ei myöskään öljypumppu pyöri, koska nokkahihna pyörittää myös apuakselia ja apuakselin päässä vinohampainen ratas taas pyörittää tuota jakajan ratasta ja se väliakselin (toisessa kuvassa, reiän keskellä näkyy väliakselin pää) kautta öljypumppua.

    Tästä kuvasta osat 24, 25, 26 ja 27 jotka tarvitset jakajan poistoon: https://www.leebmann24.de/bmw-ersatz...=11&bt=11_0114
    .

    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16465
      • Asikkala

      #3
      Eta jossa on jakaja :think Eli ei ole aito eta vaan tekele. No, voi laittaa tulpan jakajan tilalle, lohkon reiässä näkyvä akselin pää on öljypumpun käyttöakseli jota pyörittää tässä kuvassa http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...mp_with_drive/ osa 18, tarvitset ehdottomasti myös sen. Tässä http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...ck/#1276333_25 se tulppa #25, o-rengas ja neulalaakeri saattaa tulla mukana, varmista että näin on kun hankit osan. Tuo laakeri on ed. kuvan rattaan laakeri, ehdoton osa olla tuon tulpan sisällä. Bolt-on osia, jakajan kiristysrauta on sama. On käynyt tuuri tuon jakajan ylösnostossa, joskus akseli jää jakajaan kiinni ja irtoaa juuri sopivasti ennen kuin siitä tietää tai ehtii ottaa kiinni pudotakseen öljypohjaan. Se ei siis ole kiinni missään vaan pysyy öljypumpun ja käyttöakselin välissä kun kaikki osat ovat paikallaan.

      E: Niin, täällä muutkin tietävät asian...

      E II: Etahan on muuten m20b27...
      Last edited by jr66; 28-02-2020, 14:01.

      Comment

      • julli83
        Newbiemmer
        • Nov 2011
        • 25
        • Säkinmäki

        #4
        Originally posted by jr66 View Post
        Eta jossa on jakaja :think Eli ei ole aito eta vaan tekele. No, voi laittaa tulpan jakajan tilalle, lohkon reiässä näkyvä akselin pää on öljypumpun käyttöakseli jota pyörittää tässä kuvassa http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...mp_with_drive/ osa 18, tarvitset ehdottomasti myös sen. Tässä http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...ck/#1276333_25 se tulppa #25, o-rengas ja neulalaakeri saattaa tulla mukana, varmista että näin on kun hankit osan. Tuo laakeri on ed. kuvan rattaan laakeri, ehdoton osa olla tuon tulpan sisällä. Bolt-on osia, jakajan kiristysrauta on sama. On käynyt tuuri tuon jakajan ylösnostossa, joskus akseli jää jakajaan kiinni ja irtoaa juuri sopivasti ennen kuin siitä tietää tai ehtii ottaa kiinni pudotakseen öljypohjaan. Se ei siis ole kiinni missään vaan pysyy öljypumpun ja käyttöakselin välissä kun kaikki osat ovat paikallaan.

        E: Niin, täällä muutkin tietävät asian...

        E II: Etahan on muuten m20b27...
        kiitos paljon vastauksista. ja tietenkin avusta. saako han noita osia uutena? vai kannattaako etsiä käytettyjä? mitä tarkoittaa ettei ole aito eta? tuli vaistomaisesti m20b25 vaikka piti olla m20b27.

        Comment

        • T3
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 8530
          • Karhe

          #5
          Originally posted by julli83 View Post
          kiitos paljon vastauksista. ja tietenkin avusta. saako han noita osia uutena? vai kannattaako etsiä käytettyjä? mitä tarkoittaa ettei ole aito eta? tuli vaistomaisesti m20b25 vaikka piti olla m20b27.
          Tärkeintä osaa, eli tulppaa/kulmaratasta ei saa enää uutena, mutta niitä löytää jokaisesta Motronic moottorinohjauksella olevasta M20-moottorista. Eli vm -88 ja uudemmat 320i, 520i ja luonnollisesti kaikista M20B25 ja B27-moottoreista.
          Tarkoittaa, ettei ole aito ETA, koska aidossa ETA:ssa ei ole virranjakajaa lohkossa, koska ETA on aina Motronicilla.
          .

          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

          Comment

          • julli83
            Newbiemmer
            • Nov 2011
            • 25
            • Säkinmäki

            #6
            Originally posted by T3 View Post
            Tärkeintä osaa, eli tulppaa/kulmaratasta ei saa enää uutena, mutta niitä löytää jokaisesta Motronic moottorinohjauksella olevasta M20-moottorista. Eli vm -88 ja uudemmat 320i, 520i ja luonnollisesti kaikista M20B25 ja B27-moottoreista.
            Tarkoittaa, ettei ole aito ETA, koska aidossa ETA:ssa ei ole virranjakajaa lohkossa, koska ETA on aina Motronicilla.
            asennetaanko se ratas ensin sinne koloon ja sen jäkeen tulppa päälle, vai onko siinä tulpassa joku ohjuri sille rattaalle?
            Täytyypi laittaa ostoilmoitus kyseisistä osista. hianoa että saapi apua ongelmaan näin nopeasti. kiitos

            Comment

            • schwarze
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2004
              • 2017
              • Kangasala

              #7
              Mulla olis nuo tarvitsemasi osat tuossa varaosalohkossa kiinni. Jos sinulla jää tuo jakaja turhaksi, se taas kiinnostaisi minua. Osat vois kulkea Uuraisille maanantaina jos haluat? Laita privalla jatkot jos tarvitset noita kilkkeitä.
              Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
              Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16465
                • Asikkala

                #8
                Originally posted by julli83 View Post
                asennetaanko se ratas ensin sinne koloon ja sen jäkeen tulppa päälle, vai onko siinä tulpassa joku ohjuri sille rattaalle?
                Täytyypi laittaa ostoilmoitus kyseisistä osista. hianoa että saapi apua ongelmaan näin nopeasti. kiitos
                Ratas koloon juu niin että tuo öljypumpun akselin pää menee rattaan reikään, sitten vaan tulppa paikoilleen, rattaan tumppi menee samalla neulalaakeriin. Sormivoimin ensin että laakeri pysyy ehjänä, o-rengas rasvattuna tulppa menee pienellä voimalla paikalleen.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎