Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 325i, kylmänä rattia kääntäessä kuuluu ihme hinkaus vonkaus ääni.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bnito
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2005
    • 334

    e30 325i, kylmänä rattia kääntäessä kuuluu ihme hinkaus vonkaus ääni.

    Juu eli onki sit aikaa kun viimeksi jaksoin vikoja murehtia tuosta pommista...noh kuiteski ku jokapäivä tulee 80km vähintään ajettua työmatkoja, niin jotkut viat vain tuppaavat vähän häirittemään.

    Eli kun aamulla istun siihen hyisevään kopperoon, sytytän savukkeen ja tuikkaan "kuparista" tehdyn avaimen sisään, toivoen ettei se vielä menis poikki vaan kestäis viel hetken, runttaan avainta syvemmälle ja sahaan koneen käyntiin, pieni savun tupraus ja kone käy. Tutut ja turvalliset rohinat ja rahinat alkaa kuulua, ai että on hieno viilinki

    no juu, siis ku aamul täs oon ny töihi lähteny niin kun rattiä kääntään, vaikka paikoillaa kuuluu hyttiin semmonen ääni ku joku hinkkais niii perkeleesti jotain vasten, esim hihna tai joku vastaava tyyliin, niiiiaaaaauuuuuu, ääni kuuluu siis kääntäes rattia, ohjaus tehostimeen tuo varmaan liittyy? Hihna on ok, hieman ehkä löysällä, mutta eikös tuolle ole omat öljynsäkin? ajattelin vaa et voisko moinen ääni johtua jostain öljyn vajauksesta koska tuo naukuna loppuu kun n.15 min kerkee ajamaan...ja naukuu siis vain kääntyes..

    semmosta... ja kiitosta jo etukätöseen.
    F11 525 3.0 -10

    Ex E46 330d Touring -00
    Ex 316/325 '85
  • samtheMan
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 4759
    • Tikkaslovakia

    #2
    Oisko öljy vähissä vai laakeri menossa?
    Kun synnyin, sain valita, haluanko olla fantastinen sängyssä vai hyvän muistin.. perhana, nyt unohdin mitä minun piti sanoa!
    PT palvelut sekä valmispaketit vuosien kokemuksella

    Comment

    • Bnito
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2005
      • 334

      #3
      Originally posted by samtheMan
      Oisko öljy vähissä vai laakeri menossa?
      no perkele ku en o saanu sitä oljy pönttöö auki :P jos vaik kohta menis repii sen auki, mitäs ölppää sinne pitäs ruikkia?

      jos leipasee laakeri kiinni niin tämä vehje on tyylin sakset käteen ja hihna vittuun
      F11 525 3.0 -10

      Ex E46 330d Touring -00
      Ex 316/325 '85

      Comment

      • huoppa81
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2004
        • 638
        • Nastola

        #4
        Originally posted by Bnito
        jos leipasee laakeri kiinni niin tämä vehje on tyylin sakset käteen ja hihna vittuun
        Onnee vaa yritykselle jos meinaat vetää remmin poikki, on meinaa sen jälkee hitusen raskas ohjaus, ku se hanaa sen verran vastaa mitä normaalisti tehostaa. Jotta ei muuta ku reipasta punttireeniä.
        Garage:

        E21 323i -79
        E21 323i -82
        E30 325i Cabriolet -91
        E30 316i -89
        E39 520i -01
        Kadett C 1,2 -76

        Lynx Rave RE 600 -08

        Comment

        • samtheMan
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2002
          • 4759
          • Tikkaslovakia

          #5
          Nyt en muista mikä öljy se oli mitä sinne piti ruikkia.. mutta muistaakseni ATF:ää. Ja kyllä sillä pärjää ilman tehostintakin! Onhan se parkkipaikalla hieman jäykkä.
          Kun synnyin, sain valita, haluanko olla fantastinen sängyssä vai hyvän muistin.. perhana, nyt unohdin mitä minun piti sanoa!
          PT palvelut sekä valmispaketit vuosien kokemuksella

          Comment

          • ropo
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2003
            • 648

            #6
            Mulla naukuu samallailla mutta vain silloin kun pyörät kääntää ääriasentoon. Ja se tehostettu ohjaus on sitten aivan älyttömän raskas jos ei pumppu pyöri. Olen nimittäin ajanut ilman pumppua muutaman päivän ja eipä paljon parkkipaikoilla tarvinnut autoa pyöritellä.
            Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

            Comment

            • Jonsku
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 4645
              • Tuusula

              #7
              ATF:ää sinne pitääpi tunkea, taitaa muuten lukea siinä säiliön kannessakin

              Itelläki naukuu, mutta ainoastaan kylmillä keleillä. Samoja ääniä kuulunut tosta porukoiden VW transportterista viimeset 50 tkm joten ei se vakavaa voi olla (tosin öljyn määrä kannattaa tarkistaa)
              - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

              ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
              ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
              ex. Alpina D10 Touring #33/94
              ... and many more

              Comment

              • Touring
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2002
                • 1310
                • Järvenpää

                #8
                Öljynmäärä voisi olla yksi vika ja värin pitäisi olla punaista. Voi olla että aikojen saatossa öljykin mennyt vähän huonoksi...
                Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
                Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04

                Comment

                • Ha2
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 1786
                  • Oulu

                  #9
                  Mulla on kans omassa autossa sama ominaisuus ku aiheen alottajalla. Katoin sinne tehostajan öljysäiliöön niin siellä oli sellasta mustaa lirukiisseliä. Saavat parin viikon päästä huollossa vaihtaa ne öljyt sinne. Täällä palstalla on monella kokemusta, että ääni häviää kun vaihtaa tehostajan öljyt ja laittaa sitä öljyä sinne oikean määrän.
                  E61 525d LCI

                  Comment

                  • HarzaTheMan
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2004
                    • 458
                    • Sawo

                    #10
                    Kaveri vaihtoi E36:een öljyt tehostimeen ja sinne vissiin jäi vähän ilmaa jonnekin, kun seuraavan viikon se huuti pyörät ääriasennossa kuin kissaa olisi tapettu. Myös öljyn vähäinen määrä aiheuttaa sellasta kitinää ja ulinaa.

                    Mulla on tuossa omassa vähän harmaantunutta tehostimen öljy, joten menee nyt lähiaikoina vaihtoon. ATF:ää se kai on kun on punaista.
                    ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä

                    Comment

                    • BMW 325I avo
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2004
                      • 832
                      • Tampere

                      #11
                      Originally posted by ropo
                      Mulla naukuu samallailla mutta vain silloin kun pyörät kääntää ääriasentoon. Ja se tehostettu ohjaus on sitten aivan älyttömän raskas jos ei pumppu pyöri. Olen nimittäin ajanut ilman pumppua muutaman päivän ja eipä paljon parkkipaikoilla tarvinnut autoa pyöritellä.
                      Sama vika mulla eli ääriasentoon kun käänsi niin naukaisi. Korjautui tuossa jakohihnan vaihdon yhteydessä pelkästään kiristämällä hihnaa.
                      // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎