Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 sähköongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kondis
    Bimmer Rookie
    • Jun 2005
    • 100
    • Vaasa

    e30 sähköongelmia

    eli auto on e30 320i -88

    Ongelmat alkoi sillä että rupesin ettimään vikaa tuosta mittaristosta kun ei pelaa kierrosluku eikä kulutus mittari ollenkaan, ja nyt tutkiessani asiaa paremmin ei toimi myöskään kello, mitkään sisätilavalot, eikä rekisterikilven valot (niidenkin virta kiertää jotenkin sisävalojen kautta).

    Mittariston akut vaihdettu, sulakkeet katottu (kaikki oli ehjiä), sulakerasia silmämääräisesti tarkistettu.

    Kellon ja sisätilan valot saa pelaamaan kun laittaa hyppy johdolla suoraa virtaa.

    Muut sähköt toimii juuri niinkuin pitää.

    Eli voisiko ongelma olla jokin virtajohdon poikkeaminen, mistä nämä vempeleet ottaa virtansa, vai onko ongelma edelleen tuola mittariston piirilevyssä, koska sitä kauttahan ilmeisesti virta paljolti kiertää kaikelle muullekkin?
    E30 325i Cabrio '92
    CBR 600f '90 Faitteri
    Sierra '86 iS
  • kondis
    Bimmer Rookie
    • Jun 2005
    • 100
    • Vaasa

    #2
    no joo, nyt tuli laitettua ite mittaristoonki hyppy piuhalla suoraa virtaa ja niin heräs rundikello ja kulutusmittari.

    Eli helpoin tie onneenhan löytyis nyt sillä että laittas uuden releen ja sulakkeen kaikille

    mutta kai sitä pitää vielä koittaa että missä mättää, sulakkeelta 21 lähtevä johto jostain kohtaa katki tai jotain, jossain sielä varmasti joku liitoskohta on, koska jos laittaa esim hypyllä virtaa kellolle niin ei silti herää muut vehkeet...

    korjatkaa jos jollain jotain muuta tietoa asiasta

    eli lähinnä jos jollain olisi antaa vinkkiä että millainen haaroitus tai vastaava tuola on, eli miten virta jakautuu sulakkeelta #21 lähtevästä johdosta kaikille muille?
    Last edited by kondis; 08-09-2005, 16:49.
    E30 325i Cabrio '92
    CBR 600f '90 Faitteri
    Sierra '86 iS

    Comment

    • kondis
      Bimmer Rookie
      • Jun 2005
      • 100
      • Vaasa

      #3
      eikö siis kellään ole mitään valasevaa ideaa tähän?
      E30 325i Cabrio '92
      CBR 600f '90 Faitteri
      Sierra '86 iS

      Comment

      • kaol
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 5007
        • Ilmajoki

        #4
        Originally posted by kondis
        eikö siis kellään ole mitään valasevaa ideaa tähän?
        Tarkistat kaikkien (KAIKKIEN) sulakkeiden kunnon - ei silmämääräisesti, vaan mittarilla.

        Ei olisi ensimmäinen kerta, kun on sulake hajalla, vaikka ei siltä näytä.
        Kokeilemalla se selviää...

        Comment

        • kondis
          Bimmer Rookie
          • Jun 2005
          • 100
          • Vaasa

          #5
          kyllä sulakkeet on kunnossa.

          tänään kävin tarkastelemassa ja toteamassa että tuo johtijen haaroitus tapahtuu jossain muuallapäin autoa kuin tuola ratin alla.

          joten menin siitä kohtaa mistä aita on matalin, eli vedin sulakkeelta #21 uuden johdon kellolle ja mittaristolle, näinhän ne tärkeimmät ainakin rupesi pelaamaan.

          jos joskus intoa riittää niin voisi tuon oikean viankin tuolta etsiä.

          Edelleen saa kyllä antaa tipsejä missä tuo vika voisi olla.
          E30 325i Cabrio '92
          CBR 600f '90 Faitteri
          Sierra '86 iS

          Comment

          • illu^^
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 1703
            • Kajaani

            #6
            Nostetaanpas. Myös itsellä on samanlaista vikaa kello ja sisävalot päättivät lopettaa toimintasa verhoilun purkamisen ja mankan asennus räpellyksen yhteydessä. Sulakkeet näyttäisivät olevan kunnossa ja liitoksiakin kattelin että olisivat kunnossa. Mutta jos joku tietää vihjetta niin kertokaa ihmeessä.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎