Announcement

Collapse
No announcement yet.

325 e30 tarkka kulutus..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • M5 talviautona
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2005
    • 242
    • Kokkola

    325 e30 tarkka kulutus..

    Paljonkos tuo e30 325 kuluttaa kaupunki ajossa soppaa per 100km. Eli lyhyessä ajossa/rundiajelussa? Otetaan niin että tankki täyteen täyttöputkea myöten. Ja sit ajaan ja tankkaan taas. Mulla oli kerran 325e eli eta ja se vei 13l/100km talvella 10-20c pakkasta. Ja otetaan tuo 325sen kulutus kans vaikka kesällä ja talvella. Maantiellä kaveri pääsi 8,1litraan, mutta kesällä ei mitannut ikinä. Ois kiva tietää ennenku ostan tollasen talviautox ku sain onnex myytyä ton Mfemman pois.
    316i kulutukset tiedän jo. Se on toinen vaihto ehto talviautona mulla.
    Älkää sanoko mitään semmosia kulutuksia että tankaatte 20eurolla ja mitaatte kulutusta.. Se ei ole tarkka
    ex talviautot vuodesta 2003 alkaen.

    325e 2,7 e30
    318i e30
    535ia e34
    m5 e34
    525 e34
    316i e30
    524td e28 = Ei savua ilman tulta
    Viimesin bemari 316i e36
    Ei enään Bemaria! Ja kyllä helpottaa.
  • mukko
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 5965
    • Uleåborg

    #2
    ..................
    Last edited by mukko; 30-10-2007, 19:15.
    -- Official member of BTCF-Sauna Team --

    Save the World, Fuck The Fuel Economy
    Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

    Comment

    • Guest's Avatar

      #3
      Hiukan off topickkina on pakko heittää tähän tarkasta kulutuksen laskemisesta. Jos tarkkaa kulutusta halutaan mitata on kai syytä sitten ottaa vielä gps paikannin auton kyytiin. Jos mittari heittää vaikka 5 km/h todellisesta nopeudesta niin myös matkaa kertyy vähemmän. 100 kilometrillehän se on jo 5%. Tästä seuraa että olekkaan ajanut 100 km vaan pelkästään 95 kilometriä mikä taas kaupunki ajossa voi helposti olla litrankin verran. Ei herneitä

      Comment

      • jannmann
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 5857
        • Joccis City

        #4
        eta

        ite en koskaan saanut etaa viemään yli 10 litraa missään olosuhteessa, maantiellä vei sen 6,3-7,0
        Aprilia RSV4

        Comment

        • Tohtori
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2004
          • 560
          • Kirkkonummi #02400

          #5
          Tässä nytten olen seurannut tota kulutusta niin vaihtelee maantiellä 9-10l/100km kaupungissa kuin aikoinaan joutu veivaamaan niin 11-13l/100km. Tottakai renkaat ja muut asiat vaikuttaa tosi paljon kulutukseen orkkis renkailla otti soppaa noin litran vähemmän.
          E39 528iA Touring "Oxford Grün"
          E34 525iA Touring "Schwarz II"

          Ex.
          M-Technic 2 325i "Delphin Metallic"

          Comment

          • Jinx
            Bimmer Rookie
            • Sep 2004
            • 49
            • Jyväskylä

            #6
            Oma 325 vie sellaiset 8,3-9,7 l/100. Maantieajossa luonnollisesti vähemmän ja tuo 9,7 saadaan, kun ajetaan lyhyttä matkaa kaupungissa ja tietysti viikonloppuisin joskus saattaa painavampikin kenkä sattua jalkaan.
            Tällä hetkellä: E39 525d ´04
            Kauniina muistona:E30 325i
            ///M-Technic II vm. -89
            Muut sotaratsut:E34 525i '90, E30 '89 316i, '88 325i, '89 316
            E34 '89
            525i.

            Comment

            • HarzaTheMan
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2004
              • 458
              • Sawo

              #7
              Maantiellä kokeilin joskus 280 km matkalla, suurin osa satasen rajoituksella ja välillä joku pätkä 80 km/h, niin 8,4 litraa / 100 km. Tiellä oli vähän liikennettä ja sain pidettyä tasaista nopeutta.

              Pelkkää kaupunkiajoa en ole koskaan mitannut kun tulee maantiellä ajettua sen verran usein, mutta sekalaisessa ajossa on mennyt 9,5 - 10,5 litraa / 100 km josta kaupunkiajoa ehkä kolmannes.
              ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä

              Comment

              • M5 talviautona
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2005
                • 242
                • Kokkola

                #8
                Mikä

                Originally posted by jannmann
                ite en koskaan saanut etaa viemään yli 10 litraa missään olosuhteessa, maantiellä vei sen 6,3-7,0
                Mikä perävälitys sulla oli siinä? Mulla oli jotain luokkaa 3,8:1 eli kone kiersi maantie ajossa jotain 3000rpm muistaakseni. Eikös alkuperäsessä etas ole jotain 2,8 tai 3luokkaa? Jolloin kierrokset tippuu huomattavasti? Itse mittasin ton 8l kulutuksen nastarenkailla 10asteen pakkasessa maantiellä.
                Ja tuo maantie kulutus 6litraa kuullostaa uskomattomalta, 316i vie mun ajolla kesällä sen 6,1l/100km
                Mutta nämä kulutuksethan on niin suhteellisia miten kukin ne mittaa.?
                Mutta se 325sen kaupunkikulutus talvella mua eniten kiinnostaa..
                ex talviautot vuodesta 2003 alkaen.

                325e 2,7 e30
                318i e30
                535ia e34
                m5 e34
                525 e34
                316i e30
                524td e28 = Ei savua ilman tulta
                Viimesin bemari 316i e36
                Ei enään Bemaria! Ja kyllä helpottaa.

                Comment

                • Juicy J
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2004
                  • 79
                  • Kotka

                  #9
                  kympin pyörteis se jotakuinkin o ainaki seka ajos.pitkil matkoil n.8 pyörteis.
                  ku vauhtii pääsee ni ei sit heti pysähdytä...

                  Kotka connection

                  Comment

                  • Meisseli
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 1003
                    • Kotka

                    #10
                    Siinä 10-12L/100km haarukassa se pyörii sekalaisessa ajossa, nelivetomallilla tosin.
                    Eioo penaria alla enää.. :(

                    Comment

                    • jannmann
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 5857
                      • Joccis City

                      #11
                      välitys

                      Originally posted by M5 talviautona
                      Mikä perävälitys sulla oli siinä? Mulla oli jotain luokkaa 3,8:1 eli kone kiersi maantie ajossa jotain 3000rpm muistaakseni. Eikös alkuperäsessä etas ole jotain 2,8 tai 3luokkaa? Jolloin kierrokset tippuu huomattavasti? Itse mittasin ton 8l kulutuksen nastarenkailla 10asteen pakkasessa maantiellä.
                      Ja tuo maantie kulutus 6litraa kuullostaa uskomattomalta, 316i vie mun ajolla kesällä sen 6,1l/100km
                      Mutta nämä kulutuksethan on niin suhteellisia miten kukin ne mittaa.?
                      Mutta se 325sen kaupunkikulutus talvella mua eniten kiinnostaa..
                      mulla oli etassa alkuperäinen 2,79 välitys ja kierroksia satasessa noin 1700rpm....
                      kulutukset olen mitannut aina täysitankki vs täystankki, ajotietokone heittää n.0,2litraa ylöspäin.... kesät talvet samankokoisilla renkailla

                      todella harvoin jouduin tankkaamaan ennen kuin mittarissa oli 400mailia...
                      autossa muutokset vakioon rajoittui marteliuksen peltipakosarjaan ja putkistoon ja uuteen ilmamäärämittariin ja lambdaan.

                      pikkusiskon e30 316i kuluttaa samassa ajossa helposti yli litran enemmän, tosin nokka on todella kulunut...
                      Last edited by jannmann; 17-09-2005, 12:59.
                      Aprilia RSV4

                      Comment

                      • M5 talviautona
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2005
                        • 242
                        • Kokkola

                        #12
                        Originally posted by jannmann
                        mulla oli etassa alkuperäinen 2,79 välitys ja kierroksia satasessa noin 1700rpm....
                        kulutukset olen mitannut aina täysitankki vs täystankki, ajotietokone heittää n.0,2litraa ylöspäin.... kesät talvet samankokoisilla renkailla

                        todella harvoin jouduin tankkaamaan ennen kuin mittarissa oli 400mailia...
                        autossa muutokset vakioon rajoittui marteliuksen peltipakosarjaan ja putkistoon ja uuteen ilmamäärämittariin ja lambdaan.

                        pikkusiskon e30 316i kuluttaa samassa ajossa helposti yli litran enemmän, tosin nokka on todella kulunut...

                        No eiköhän nuo kierrokset selitä pienen kulutuksen. En tiedä miten kiihtyvyys tuolla perällä sitten? Oma eta jätti kaverin 325sen siihen 60asti ja sen jälkeen 325nen meni ohi kohtuu helposti.. Mutta sai sitä 2,5sta polkea jos paikalta lähti. Sitten kerran kisasin yhen toisen 325sen kanssa lentävässä lähössä teki tiukkaa.. En tiedä oliko se 325nen sitten kunossa? Mutta ylättävän pirteä tuommonen etakin on?
                        ex talviautot vuodesta 2003 alkaen.

                        325e 2,7 e30
                        318i e30
                        535ia e34
                        m5 e34
                        525 e34
                        316i e30
                        524td e28 = Ei savua ilman tulta
                        Viimesin bemari 316i e36
                        Ei enään Bemaria! Ja kyllä helpottaa.

                        Comment

                        • #BMW#
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2004
                          • 488
                          • Espoo

                          #13
                          Originally posted by M5 talviautona
                          No eiköhän nuo kierrokset selitä pienen kulutuksen.
                          Kyllä muuten selittää! Muuten en keksis syytä 325i touring pihisyyteen, siihen ku ei muuta tehty kuin etan lukko 2.79 perä laitettu kii. Kulutus on tippunut +10l/100km -->7.5l/100km!
                          E38 pre 740i 4.4l Manual

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎