Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10b18 Käynnistyy, kierrokset käy korkeella ja sammuu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • go-easy
    Bimmer Rookie
    • May 2011
    • 32
    • Urjala

    M10b18 Käynnistyy, kierrokset käy korkeella ja sammuu

    Eli tämmönen vika. Käsin kun pitää ryyppyä päällä nii käy ja vastaa kaasuunkin hyvin. Ryypyn kun päästää ja jos sattuu käymään tyhjäkäyntiä niin sammuu samantien kun koskee kaasuun🤔 kaasari on pierburg

    Auto seissy käynnistämättä n. 8vuotta
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16465
    • Asikkala

    #2
    Kaasari tukossa sieltä ja täältä. E21 vai 30 ?

    Comment

    • go-easy
      Bimmer Rookie
      • May 2011
      • 32
      • Urjala

      #3
      Originally posted by jr66 View Post
      Kaasari tukossa sieltä ja täältä. E21 vai 30 ?
      e30
      Aattelin ite että vaikuttaako kun lämpömittari ei osota mitään elonmerkkejä ja ryyppy ilmeisesti toimii myös lämpöanturin mukaan? Mutta joo täytyypä avata ja putsailla

      Comment

      • Kettu_e21
        Bimmer Rookie
        • Feb 2009
        • 66
        • Vantaa

        #4
        Originally posted by go-easy View Post
        e30
        Aattelin ite että vaikuttaako kun lämpömittari ei osota mitään elonmerkkejä ja ryyppy ilmeisesti toimii myös lämpöanturin mukaan? Mutta joo täytyypä avata ja putsailla
        En tiiä onko tuossa e30 pierupurkissa sama systeemi kun e21? Noh jokatapauksessa itsellä oli samavika e21sessä kahdessa kaasuttimessa ja syyksi paljastu molemmissa se kaasuttimen termostaatti joka on siinä vesikierron takana/alla, siellä on semmonen neula jota termaripainaa ja neula painaa semmoista luistinta ja joka tarjoaa ohivuotoa kylmälläkoneella, vastapuolella on taas sitten se sähköventtiili joka myös ohjaa jotain virtaavuutta? Tuo termariluistin oli niin hapettunut ja täynnä semmosta glygooli mössöä ettei se luistin päässyt aukeamaan kylmällä koneella ja sama toisinpäin. Ryyppy ei mun käsityksen mukaan vaadi mitään tietoa lämpöanturilta vaan tarjotaan 12 volttia siihen kelan tapaiseen potikkaan ja sähköllä lämmetessään se kela kiertyy kiinni vai auki? jolloin rikastusläppä aukeaa. Näin ainaki e21 pierupurkki toimii.

        Comment

        • go-easy
          Bimmer Rookie
          • May 2011
          • 32
          • Urjala

          #5
          Kaasari putsailtu, kaikki ap letkut katottu ja laitettu oikeille paikoilleen. Nyt se lähtee kylmänä varmaan minuutin sahaamisen jälkeen käyntiin ja käy tyhjäkäyntiä, mutta helvetin korkeilla kierroksilla. Lämpimänä lähtee hyvin käymään mutta tyhjäkäynti korkee.

          Comment

          • go-easy
            Bimmer Rookie
            • May 2011
            • 32
            • Urjala

            #6
            Ongelma ratkastu. Putsasin kaasarin huolellisesti, vaihdoin tiivisteet ja alipaineletkut, heitin sen helvettiin ja laitoin weberin tilalle.

            Comment

            • peltone
              BTCF Member
              • Jan 2005
              • 8092
              • Willähde

              #7
              Originally posted by go-easy View Post
              Ongelma ratkastu. Putsasin kaasarin huolellisesti, vaihdoin tiivisteet ja alipaineletkut, heitin sen helvettiin ja laitoin weberin tilalle.
              Näin se aika usein menee
              E30 316 -87
              E91 325i -06
              E61 530d -06
              F10 520d -14
              ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎