Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 M20B25 Ilmamäärämittarivika? Mittariston outo toiminta.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • äksä
    Bimmer Rookie
    • May 2003
    • 108
    • Jyväskylä

    e30 M20B25 Ilmamäärämittarivika? Mittariston outo toiminta.

    Motronikki toimii oudosti: kierrosten nosto tiettyyn pisteeseen(n.1500 ja 2500 kierroksen välille) aiheuttaa melko rajun nykäyksen ja samalla kulutusmittari heilahtaa nollille ja lisäksi kulutusmittarin heilauksen jälkeen tippuu kiekkamittari(nykäsyn aikaan) välittömästi nollille. Jos kaasun asentoa muuttelee niin kiekkamittari heilahtelee nykäysten tahdissa alaspäin tällöinkin - yli 3000 kierroksen ei nykimistä tapahdu ja kone vetää hyvin.

    LISÄKSI jos ottaa moottorijarrutuksen ja antaa kierrosten laskea 3000:sta alas niin kulutusmittari on tietysti nollilla, mutta kiekkamittari saattaa tällöinkin "hypätä" tietyssä kohdin alas ja auto nykäistä - mielenkiintoista miten auto voi nykiä moottorijarrulla?!?

    Eli olin jo tilailemassa uutta ilmamääränmittaria, kun sitä liun paikkaa on jo vaihdeltu useaan otteeseen eikä ole ollut apua, mutta tuo mittariston outo toiminta ihmetyttää - voiko ilmamäärämittarivika tehdä tuota?

    X
    "Not all performance cars hibernate for the winter"
  • äksä
    Bimmer Rookie
    • May 2003
    • 108
    • Jyväskylä

    #2
    Uppista,

    Eikö kellään ole tietoa vastaavasta.

    X
    "Not all performance cars hibernate for the winter"

    Comment

    • Xhawk
      OBTCF Member
      • Jul 2004
      • 2326
      • Kierrosalueella (hki)

      #3
      Voi olla että se hiilirata on kulunut puhki sieltä ilmamäärämittarista. Kannattaa tarkistaa se. Lisäksi voi olla että se läppä määrämittarissa takertelee.
      "Position One, Position One"
      Punainen miesten voimisteluauto

      BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #4
        Itse kyllä tarkistaisin koneen asentoanturin, ei ilmamäärämittari vaikuta kierroslukumittariin mitenkään. Sitä en sitten kyllä muista oliko se kampuran päässä vai vaihdelaatikon kyljessä kiinni. Ongelma kyllä kuulostaisi vahvasti siltä, että jostain syystä tulee kierrosluvusta väärää tietoa.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • äksä
          Bimmer Rookie
          • May 2003
          • 108
          • Jyväskylä

          #5
          Kiitos näistä...

          Joo, vaihdoin tuon ilmamäärämittarin laahaimen paikkaa , mutta vielä tuntui tekevän samaa.

          Kampuran asentotunnistin on vaihdettu n. 1v sitten, kun oli johto hankautunut hihnapyörään. Raon mittasin ja tuntuis olevan oikea, mutta täytyy varmistaa, ettei ole taas päässyt hihnapyörään kiini. Ottaako tosiaan kierrosluvun tuolta eikä esim. puolalta?

          X
          "Not all performance cars hibernate for the winter"

          Comment

          • osilpi
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2003
            • 486
            • Espoo

            #6
            Originally posted by äksä
            Joo, vaihdoin tuon ilmamäärämittarin laahaimen paikkaa , mutta vielä tuntui tekevän samaa.

            Kampuran asentotunnistin on vaihdettu n. 1v sitten, kun oli johto hankautunut hihnapyörään. Raon mittasin ja tuntuis olevan oikea, mutta täytyy varmistaa, ettei ole taas päässyt hihnapyörään kiini. Ottaako tosiaan kierrosluvun tuolta eikä esim. puolalta?

            X
            Paljonkas tuon etäisyyden kuuluisi olla esim m20b20 -koneessa? Onhan kyseessä siis asentotunnistimen ja värinänvaimentimen välinen etäisyys?
            E34 525i 12v 1990
            Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T 4.0td, SOA, 100% lukot

            ex-BMW:t
            E28 520iA 1983
            E28 520iA 1985

            Comment

            • jannmann
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 5856
              • Joccis City

              #7
              laahain

              miten muutit laahaimen paikkaa?
              on tullut vastaan muutaman kerran kavereita jotka on muuttanut vain laahaimen alkukohtaa, eli laahain liikkuu edelleen samassa kuluneessa urassa.... eli laahaimen säde on edelleen muuttumaton.
              hiililiukua ei saa myöskään voidella millään...
              Aprilia RSV4

              Comment

              • äksä
                Bimmer Rookie
                • May 2003
                • 108
                • Jyväskylä

                #8
                Laahaimen paikkahan muuttuu...

                "lyhensin" sitä laahainta taivuttamalla kärkipihdeillä laahaimeen S-mutkan - juuri sen verran, että liukukohta muuttuu niiden nastojen leveyden verran ja juuri ja juuri molemmat karvat pysyy liun alueella.

                Vika kuitenkin pysyy jä aina aika ajoin nykäsee...

                X
                "Not all performance cars hibernate for the winter"

                Comment

                • Leka
                  BTCF Member
                  • Sep 2003
                  • 7701
                  • Vilppula

                  #9
                  Originally posted by osilpi
                  Paljonkas tuon etäisyyden kuuluisi olla esim m20b20 -koneessa? Onhan kyseessä siis asentotunnistimen ja värinänvaimentimen välinen etäisyys?
                  M20B25:ssa 1,0mm +-0,3mm ja vastus pinnien 1 ja 2 välillä 540 ohm +-10%. Luulisin että M20B20:ssä samoin.
                  sigpic

                  BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎