Announcement

Collapse
No announcement yet.

aurauskulmat E30

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • villeee
    Bimmer Rookie
    • Mar 2005
    • 50

    aurauskulmat E30

    vaihdatin kuluneen raidepään autooni ja samalla ne sääti aurauskulmia. ajellessa auto on hyvä mutkissa mutta aivan mahdoton ajaa suoralla jos tiessä on vähänkin uria.

    kun autoa katsoo suoraan edestä ja renkaat on suorassa niin huomaa että eturenkaat ovat aika reilusti tälläisessa asennossa \ /. kuuluuko kulmien olla noin jyrkät että sen huomaa selvästi katsomalla?
  • TINTTI
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 404
    • ...kuvan kaunis Koivuhaka

    #2
    Eiks ne pitäis olla ennemminkin näin päin /---\

    ...ja kait sen voi huomata mut en usko et nyt ihan lonkalta vilasemalla. Mee sinne missä teetit säätötyöt ja kysy tyhmänä että oisko jääny joku löysälle tms. on \---/ ja vetelee suorilla...
    420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
    ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
    ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
    ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
    ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
    ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm

    Comment

    • BMW 325I avo
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2004
      • 832
      • Tampere

      #3
      Öhköh, siis muuttuiko ajo-ominaisuudet tuon remontin aikana. Oliko siis ennen remonttia parempi, ei vedellyt urissa ja renkaat kutakuinkin suorassa?

      Eikös eturenkaissa tuota säätöä löydy, että renkaat pitäisi olla suorassa. Takapäässä piti jotain "hemistellä", että saa kulmat kuntoon.

      Omassa autossa eturenkaat suorassa, takana / \, katsastussetä ei löytänyt mitään väljää ja vetelee urissa niin perkeleesti. Vituttaa.
      // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

      Comment

      • villeee
        Bimmer Rookie
        • Mar 2005
        • 50

        #4
        no ei ollut ennen remonttiakaan kummoinen ajaa kun silloin se meni urissa miten sattuu vaikkei ratti juurikaan liikkunut mutta nyt ratti liikkuu vetelyn mukana.

        no mutta torstaiksi aika säädätykseen. käskivät laittaa vakio kokoiset renkaat alle sinne säätöön. onko paljonkaan järkeä jos kumminki laitan säädön jälkeen aluvanteet takaisin. ideana niillä vissiin on että ei löydy kuin vakiorenkaille aurauskulmien tiedot kansioista...

        Comment

        • BMW 325I avo
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2004
          • 832
          • Tampere

          #5
          Ei sillä mitään väliä ole. Madallus siinä pistää nuo kulmat vituilleen, ei renkhas. Toki leveämpi rengas voi korostaa kulmista johtuvia huonoja ajo-ominaisuuksia.
          Last edited by BMW 325I avo; 28-09-2005, 08:24.
          // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

          Comment

          • HarzaTheMan
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2004
            • 458
            • Sawo

            #6
            Renkailla on TODELLA suuri vaikutus auton urakäyttäytymiseen. Joskus ajoin yhdellä E36:lla jossa oli alla kuluneet Nokia NRT renkaat, NRT on tunnetusti aika lepsu rengas jolla saa hyvänkin auton pilalle. Yhtään liioittelematta auto oli ihan älyttömän huono ajaa uraisella moottoritiellä ja jopa vaarallisen oloinen maantiellä ohittaessa, tuntui että peräpää ohjaili autoa itsekseen, rengas sortui alle ja ohjaus reagoi "myöhässä". Parin viikon päästä ajoin samalla autolla jäykemmillä Michelinin renkailla ja auton ominaisuudet olivat muuttuneet ihan täysin. Urissa pystyi mutkittelemaan ja ohittaminenkin tuntui tukevalta niin kuin pitääkin. Ei voi kuin ihmetellä miten iso vaikutus renkailla on, mutta se vaan on faktaa.
            ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä

            Comment

            • BMW 325I avo
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2004
              • 832
              • Tampere

              #7
              Originally posted by HarzaTheMan
              Renkailla on TODELLA suuri vaikutus auton urakäyttäytymiseen. Joskus ajoin yhdellä E36:lla jossa oli alla kuluneet Nokia NRT renkaat, NRT on tunnetusti aika lepsu rengas jolla saa hyvänkin auton pilalle. Yhtään liioittelematta auto oli ihan älyttömän huono ajaa uraisella moottoritiellä ja jopa vaarallisen oloinen maantiellä ohittaessa, tuntui että peräpää ohjaili autoa itsekseen, rengas sortui alle ja ohjaus reagoi "myöhässä". Parin viikon päästä ajoin samalla autolla jäykemmillä Michelinin renkailla ja auton ominaisuudet olivat muuttuneet ihan täysin. Urissa pystyi mutkittelemaan ja ohittaminenkin tuntui tukevalta niin kuin pitääkin. Ei voi kuin ihmetellä miten iso vaikutus renkailla on, mutta se vaan on faktaa.
              Totta, mutta itse siis puhuin tuosta kulmien säädöstä, eli ei väliä. Näin sekaannusten välttämiseksi.
              // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎