Moi,
Nyt tarvittais kipeesti apua. Oon omistanut e30 325iX kohta kolme vuotta. Kun ostin auton jäähdytys järjestelmä toimi hyvin ja kone kävi viileänä, ensimmäisen huollon yhteydessä vaihdoin vesipumpun ja samalla jäähdytin nesteet. No siitähän se kaikki sitten lähti liikkeelle sen jälkeen ihan sama millä ohjeilla oon sen ilmannut niin lämmöt välillä pysyy tasan 90 ja auto toimii kuin unelma ja sitten taas välillä lämmöt nousee ja meinaa keittää, lämpömittari välillä nykii tuhatta ja sataa. Painetta letkuissa on paljon mutta olen lukenut että se olisi normaalia m20b25 koneelle. Kansi ja kansi pahvi ehjiä molemmat. Eikä muutenkaan mitään vuotoja missään. Mikä nyt neuvoksi kaikkeni yrittäny mut mikään ei tunnu toimivan.
Vielä loppuun esimerkki: Hain auton tänään tallista talvisäilöstä ja lähdin ajamaan kotiin päin (matkaa noin 1h) ensimmäiset 45min auto toimi hienosti ilman mitään ongelmia, mutta sitten alkoi perinteinen lämmöt rupesivat nousemaan (ei lähellekkään punaiselle mutta niin että mittari oli 3/4 viivalla) ja mittari nyki välillä, pysähdyin bussi pysäkille avasin pellin ihmettelin mitään ei näyttänyt olevan vialla käynnistin auton auto toimi 5min normaalisti kunnes sama uudelleen. Mikä homma??
Autoa ei missään tapauksessa uskalla käyttää tyhjäkäyntiä paria minuuttia pidempään sillä mittari rupee nopeesti kiipeemään ja nykimään.
Kaikki ideat alle vaan mitä tulee mieleen katson kaikki läpi mitä laitatte ja tarkoituksena olisi tilata uusi letkusarja. Ja mikä termostaattikotelosta lohkon kylkeen menevän pikku letkun idea on? Kyseinen letku korjattuna metalli putken palasella edellisen omistajan toimesta, mutta tuntuu hassulle jos se olisi syy sillä auto toimi normaalisti kun sen ostin.
Tämä ärsyttää suunnattoman paljon koska auto toimii muuten kuin morsian.
Nyt tarvittais kipeesti apua. Oon omistanut e30 325iX kohta kolme vuotta. Kun ostin auton jäähdytys järjestelmä toimi hyvin ja kone kävi viileänä, ensimmäisen huollon yhteydessä vaihdoin vesipumpun ja samalla jäähdytin nesteet. No siitähän se kaikki sitten lähti liikkeelle sen jälkeen ihan sama millä ohjeilla oon sen ilmannut niin lämmöt välillä pysyy tasan 90 ja auto toimii kuin unelma ja sitten taas välillä lämmöt nousee ja meinaa keittää, lämpömittari välillä nykii tuhatta ja sataa. Painetta letkuissa on paljon mutta olen lukenut että se olisi normaalia m20b25 koneelle. Kansi ja kansi pahvi ehjiä molemmat. Eikä muutenkaan mitään vuotoja missään. Mikä nyt neuvoksi kaikkeni yrittäny mut mikään ei tunnu toimivan.
Vielä loppuun esimerkki: Hain auton tänään tallista talvisäilöstä ja lähdin ajamaan kotiin päin (matkaa noin 1h) ensimmäiset 45min auto toimi hienosti ilman mitään ongelmia, mutta sitten alkoi perinteinen lämmöt rupesivat nousemaan (ei lähellekkään punaiselle mutta niin että mittari oli 3/4 viivalla) ja mittari nyki välillä, pysähdyin bussi pysäkille avasin pellin ihmettelin mitään ei näyttänyt olevan vialla käynnistin auton auto toimi 5min normaalisti kunnes sama uudelleen. Mikä homma??
Autoa ei missään tapauksessa uskalla käyttää tyhjäkäyntiä paria minuuttia pidempään sillä mittari rupee nopeesti kiipeemään ja nykimään.
Kaikki ideat alle vaan mitä tulee mieleen katson kaikki läpi mitä laitatte ja tarkoituksena olisi tilata uusi letkusarja. Ja mikä termostaattikotelosta lohkon kylkeen menevän pikku letkun idea on? Kyseinen letku korjattuna metalli putken palasella edellisen omistajan toimesta, mutta tuntuu hassulle jos se olisi syy sillä auto toimi normaalisti kun sen ostin.
Tämä ärsyttää suunnattoman paljon koska auto toimii muuten kuin morsian.

Comment