Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 m3 "ominaisuus"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • markov7
    Bimmer Rookie
    • Oct 2004
    • 97

    e30 m3 "ominaisuus"

    S 14 moottorissa kierrokset laskevat todella hitaasti,onko ominaisuus vai onko jotain pielessä.Vauhtipyörää kevennetty(painaa nyt n.6,5kg)muuten vakio kone.
    s14 rally
  • ufo777
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2003
    • 371
    • Pohjanmaa

    #2
    Siis miten hitaasti sinä meinaat että kierrokset laskee? Voiko olla niin että kaasuvaijeri on jäänyt vähän jumiin että ei oikeen mee kokonaan pois päältä? Jos vauhtipyörä on kevennetty niin se pitäisi mun mielestä laskea kierrokset vielä nopeammin ku tavallisesti.
    Nykyinen: Audi S6 4.2 V8

    Ex autot: Peugeot 205 1.9GTI, Ford Escort 1.6GL, Seat Ibiza 1.5 SXI, BMW E30 316 2.3, Audi Coupe GT 2.0, BMW M5, BMW E30 323 M20B25, BMW E30 316 1.8, Volvo S40 2.0, BMW E36 328 Coupe, Alfa 156 2.0 JTS, Audi A4 1.8T Quattro, BMW Z3 2.8

    Comment

    • markov7
      Bimmer Rookie
      • Oct 2004
      • 97

      #3
      Vaijeri ei jumita + lisäpalautus asennettu.Esim jos vetää kolmosella 7500r/min ja alkaa jarruttaa , takapään jarrut todella heikot ensimmäiset kymmenet metrit,
      jolloin on jo"tilanne päällä"kun hidastuvuus on huono pelkillä etujarruilla.
      s14 rally

      Comment

      • ufo777
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2003
        • 371
        • Pohjanmaa

        #4
        Originally posted by markov7
        Vaijeri ei jumita + lisäpalautus asennettu.Esim jos vetää kolmosella 7500r/min ja alkaa jarruttaa , takapään jarrut todella heikot ensimmäiset kymmenet metrit,
        jolloin on jo"tilanne päällä"kun hidastuvuus on huono pelkillä etujarruilla.

        Siis meinaatko ilman että laitat vapaalle/kytkin pohjaan?
        Nykyinen: Audi S6 4.2 V8

        Ex autot: Peugeot 205 1.9GTI, Ford Escort 1.6GL, Seat Ibiza 1.5 SXI, BMW E30 316 2.3, Audi Coupe GT 2.0, BMW M5, BMW E30 323 M20B25, BMW E30 316 1.8, Volvo S40 2.0, BMW E36 328 Coupe, Alfa 156 2.0 JTS, Audi A4 1.8T Quattro, BMW Z3 2.8

        Comment

        • markov7
          Bimmer Rookie
          • Oct 2004
          • 97

          #5
          ei vapaalle/kytkintä.Ralliauto kyseessä.Todella vaikeaa saada jarrubalanssia kohdalleen.On laitettu kisapalat taakse+paineenrajoitin poistettu(tilalla wilwood säädin)jarrutehon lisäämiseksi.Säädin "auki" jarrut hyvät ekat metrit jonka jälkeen takapainoiset.Eli jättääkö toi ruisku tarkoituksella kierroksia "päälle".
          s14 rally

          Comment

          • M_Power
            Moderator
            • Jul 2003
            • 2758
            • Espoo, HML

            #6
            Ei ole kyllä henkilökohtaisesti kuvailemaasi "ominaisuuteen" tullut törmättyä.
            Vaikka nyt 4 vuotta olen M3 ajellut niin kadulla kuin radallakin.
            BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
            BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH

            Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
            Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
            Team vier Zylinder!

            Comment

            • jannmann
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 5857
              • Joccis City

              #7
              vaijeri

              kaasuvaijerissa on s14 koneessa sellainen ongelma että nopeasti kaasua helpatessa vaijerin kuori "irtoaa" läppärungon päästä ja menee hitaasti takaisin koloonsa pitäen näin kierroksi yllä jonkun aikaa, tähän on saatavilla bmw:ltä korjauksena sokka joka pitää vaijerin kuoren paikoillaan... osa nro on muistaakseni 35 40 1 165 393

              ohessa kuva sokasta ja toisenlaisesta ratkaisusta.
              tuplavaijeri kuvissa on vakkarin vaijeri, jos joku ihmettelee.

              Kierrosten pitäisi laskea noin kevyellä vauhtiopyörällä heti
              Last edited by jannmann; 08-12-2006, 16:28.
              Aprilia RSV4

              Comment

              • sqxo
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2004
                • 902
                • no man's land

                #8
                Originally posted by jannmann
                -- osa nro on muistaakseni 35 40 1 165 393 --
                Hyvä numeromuisti sulla..

                Comment

                • markov7
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2004
                  • 97

                  #9
                  kiitos jannmann.Täytyy toi vaijerinkuoriasia katsoa.
                  s14 rally

                  Comment

                  • jannmann
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 5857
                    • Joccis City

                    #10
                    muisti

                    Originally posted by sqxo
                    Hyvä numeromuisti sulla..
                    on koneella ylhäällä kaikki osat mitä olen ämmään tilannut, muistelin listasta tuon alkunumeron perusteella et toi olis se sokka, no tuli kuitenkin tarkistettua se vielä Gustave's:n sivuilta
                    Aprilia RSV4

                    Comment

                    • markov7
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2004
                      • 97

                      #11
                      Mistä olet osia hommannu.Haussa ois 320 is pakosarja.
                      s14 rally

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎