Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 radalle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Burn1s
    "Luotettava" automyyjä
    • Sep 2005
    • 956
    • Hakunilan ghetto?

    E30 radalle

    Eli moottorina toimii vielä 1.8 tuplilla,278nokalla ja peltisarjalla.
    tarkoitus olisi laittaa remmiahdin,4xlevyt (325?) ja joku virinokkapyörä.
    alustaksi kaavailtu 70mm madaltava, edessä poikkituki ja taakse suunniteltu kanssa.

    nyt tarttisi apua esim ton remmiahtimen kanssa eli onko sellaisia ahtimia jotka toimii kaasareiden kanssa,ja minkälaista suosittelette?

    levyjen laittaminen rumpujen tilalle, miten saan taakse levyt?

    jotain ideoita miten tämän voisi toteuttaa myös katulailliseksi?

    sponsoreita tarvitaan myös
    esim uusien lasikuitu osien suhteen....
  • L.H
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2003
    • 2481
    • Lohja

    #2
    Oliskohan tähänkin löytynyt vastauksiksi varmaan miljoona topiccia, jos osaisi käyttää sitä searchia...

    Eli tulee lailliseksi, kun rakennat sen vastaamaan 325:sta. En mistään virinokkapyöristä tiedä, mutta säädettäviä toki saa ainakin teetettyä... Ja kyllä sen kaasarikoneenkin voi ihan hyvin ahtaa. Sitten kannattais varmasti keskittyä saamaan pyöränkulmat kohdilleen madalluksen jälkeen, jos siitä on tarkoitus edes yrittää tehdä ajettava auto radalle.
    Ja kohta joku kirjoittaa, että kannattaa ostaa suoraan 325:nen, mikä on kyllä toisaalta ihan totta.
    Last edited by L.H; 12-10-2005, 12:18.
    “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

    Comment

    • Burn1s
      "Luotettava" automyyjä
      • Sep 2005
      • 956
      • Hakunilan ghetto?

      #3
      no 325 kannattaa ostaa mutta 1.8:llakin pärjää. olisko jollain levyjen asentamisesta tietoa?

      Comment

      • L.H
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2003
        • 2481
        • Lohja

        #4
        Originally posted by Burnis
        no 325 kannattaa ostaa mutta 1.8:llakin pärjää. olisko jollain levyjen asentamisesta tietoa?
        Mikä siinä searchin käytössä on edelleen niin vaikeata? Löytyy kyllä..
        “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

        Comment

        • Jebu
          Bimmer Rookie
          • Apr 2005
          • 145
          • Joutsa/JKL

          #5
          Originally posted by Burnis
          Eli moottorina toimii vielä 1.8 tuplilla,278nokalla ja peltisarjalla.
          tarkoitus olisi laittaa remmiahdin,4xlevyt (325?) ja joku virinokkapyörä.
          alustaksi kaavailtu 70mm madaltava, edessä poikkituki ja taakse suunniteltu kanssa.

          nyt tarttisi apua esim ton remmiahtimen kanssa eli onko sellaisia ahtimia jotka toimii kaasareiden kanssa,ja minkälaista suosittelette?

          levyjen laittaminen rumpujen tilalle, miten saan taakse levyt?

          jotain ideoita miten tämän voisi toteuttaa myös katulailliseksi?

          sponsoreita tarvitaan myös
          esim uusien lasikuitu osien suhteen....
          Auton ikä ratkasee huomattavasti että kuinka helppo ja halpa toi on lailliseksi tehä...

          Comment

          • janne75
            Bimmer Rookie
            • Oct 2005
            • 80

            #6
            Onko 1.8iS, johon vaihdettu kaasarit ?

            Levyt sinne saa kun laittaa satulan adapterin kanssa kiinni siihen missä on rumpujarrun jarrukilpi kiinni, kelpaa myös katsastukseen. Ja sitten vaan sopiva levy siihen rummun tilalle.

            Tarviiko sinne saada välttämättä saada levyt ?

            Jos meinaat tehdä siitä rata-auton niin pyöränkulmat on kyllä sellaiset, että normaali tieliikenteessä on renkaiden sisäreunat sileät alle 1000km:n jälkeen.

            Kannattaa tehdä kaksi autoa Toinen radalle ja toinen kadulle.

            Comment

            • L.H
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2003
              • 2481
              • Lohja

              #7
              Tuskin on is, kun ei niitä levyjä kerran ole takana.. ..ja ikäkään ei varmaan ole mikään este että ton sais lailliseksi.
              “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

              Comment

              • Burn1s
                "Luotettava" automyyjä
                • Sep 2005
                • 956
                • Hakunilan ghetto?

                #8
                Originally posted by janne75
                Onko 1.8iS, johon vaihdettu kaasarit ?

                Levyt sinne saa kun laittaa satulan adapterin kanssa kiinni siihen missä on rumpujarrun jarrukilpi kiinni, kelpaa myös katsastukseen. Ja sitten vaan sopiva levy siihen rummun tilalle.

                Tarviiko sinne saada välttämättä saada levyt ?

                Jos meinaat tehdä siitä rata-auton niin pyöränkulmat on kyllä sellaiset, että normaali tieliikenteessä on renkaiden sisäreunat sileät alle 1000km:n jälkeen.

                Kannattaa tehdä kaksi autoa Toinen radalle ja toinen kadulle.
                pystyn töissä noita pyörän kulmia säätämään, joten se ei sinällään ole ongelma

                Comment

                • jeps
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 1986
                  • Espoo

                  #9
                  e30 kori on kyl ihan kiva radalle.. joku 200hp ja kaikki ylimääränen pois ni kulkee jo aikas mukavasti radalla Jarrut tietenki pitäs olla hyvät vähintään 325i:n.. muuten tulee ongelmii pysähtymisessä
                  Loppuen lopuks sydämmeen mahtuu vaan yks ämmä

                  Comment

                  • Burn1s
                    "Luotettava" automyyjä
                    • Sep 2005
                    • 956
                    • Hakunilan ghetto?

                    #10
                    yli 200hv olisi päästävä 1,8 koneella, eihän se kestä mutta on ainakin hetkellisesti hauskaa

                    Comment

                    • Janek
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2005
                      • 631
                      • Nakkila

                      #11
                      Originally posted by Burnis
                      pystyn töissä noita pyörän kulmia säätämään, joten se ei sinällään ole ongelma

                      joo mutta että se toimis radalla niin kulmat on aika vinossa, vai tarkoititko että säädät aina erikseen kun menet radalle


                      ja kyllä kai se yli 200hv kestää kun teet oikein viritykset.. turbo kyllä mun mielestä olis parempi radalle kuin remmi
                      Audi A4 Avant 2.7BITURBO
                      Bmw 740 E38

                      Comment

                      • Rockwell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 1713
                        • Helsinki

                        #12
                        Itse olen päätellyt että remmi olisi radalle parempi. Ei tulisi mitään turbo potkuja vaan vääntö olisi mahdollisimman tasaista.

                        Olisi mielenkiintoista kuulla miksi turbo parempi radalla?
                        BMW F31 330d M-Sport -13
                        ex. BMW F21 116i -13
                        ex. BMW 540i(g) Touring -01
                        ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
                        ex. BMW 316g -99
                        ex. BMW M5 Touring -92
                        ex. BMW 535i -91
                        ex. BMW M5 -91
                        ex. BMW 325i Touring -90

                        Comment

                        • Janek
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2005
                          • 631
                          • Nakkila

                          #13
                          Originally posted by Rockwell
                          Itse olen päätellyt että remmi olisi radalle parempi. Ei tulisi mitään turbo potkuja vaan vääntö olisi mahdollisimman tasaista.

                          Olisi mielenkiintoista kuulla miksi turbo parempi radalla?

                          oikean kokoisella ja nykyaikaisella ahtimella ei tule häiritsevää potkua kun ahdin tulee mukaan. ja turbohan tuottaa yleensä tehoa enemmän ylärekisterissä, kun taas remmin tuottama teho on alemmilla ja keskikierroksilla. radalla ajaessa kierrokset on yleensä siellä ylhäällä eikä alhaalla. siinä mun mielipide asiaan, mutta en kyllä moiti remmiahdintakaan, vielä kun tätä laitetta aiotaan ajaa kadullakin se on varmasti hyvä vaihtoehto tuomaan lisää potkua. ja vielä siitä radalla toimivuudesta, en tiedä oikeastaan yhtään oikeata ahdettua mutkarata-autoa jossa olisi remmiahdin. meaning sitä että paremmaksi se turbo on muuallakin havaittu.
                          nää on mun mielipiteitä, ja kaikillahan on omansa
                          Audi A4 Avant 2.7BITURBO
                          Bmw 740 E38

                          Comment

                          • VilleH
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2003
                            • 98
                            • Espoo

                            #14
                            Originally posted by sanches
                            joo mutta että se toimis radalla niin kulmat on aika vinossa, vai tarkoititko että säädät aina erikseen kun menet radalle
                            70 mm. pudotuksella E30:ssä eteen tulee rata-ajoa ajatellen ihan riittävästi camberia ja taakse jopa liikaakin. Eri asia onkin toimiiko jousitusgeometria enää toivotulla tavalla.

                            Comment

                            • Rockwell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 1713
                              • Helsinki

                              #15
                              Originally posted by sanches
                              oikean kokoisella ja nykyaikaisella ahtimella ei tule häiritsevää potkua kun ahdin tulee mukaan. ja turbohan tuottaa yleensä tehoa enemmän ylärekisterissä, kun taas remmin tuottama teho on alemmilla ja keskikierroksilla. radalla ajaessa kierrokset on yleensä siellä ylhäällä eikä alhaalla. siinä mun mielipide asiaan, mutta en kyllä moiti remmiahdintakaan, vielä kun tätä laitetta aiotaan ajaa kadullakin se on varmasti hyvä vaihtoehto tuomaan lisää potkua. ja vielä siitä radalla toimivuudesta, en tiedä oikeastaan yhtään oikeata ahdettua mutkarata-autoa jossa olisi remmiahdin. meaning sitä että paremmaksi se turbo on muuallakin havaittu.
                              nää on mun mielipiteitä, ja kaikillahan on omansa
                              Itse olen aina miettinyt että turbo olisi radalla vaikeampi ajaa. Erityisesti mutkasta ulos tultaessa.

                              Olenko ollut ihan hakoteillä?
                              BMW F31 330d M-Sport -13
                              ex. BMW F21 116i -13
                              ex. BMW 540i(g) Touring -01
                              ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
                              ex. BMW 316g -99
                              ex. BMW M5 Touring -92
                              ex. BMW 535i -91
                              ex. BMW M5 -91
                              ex. BMW 325i Touring -90

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎