Moro!
E30 bemarissa ilmennyt outoa sähkövikaa ja haluisin kysellä onko jollekkin tullut vastaan yms.
Eli auton ollessa käynnissä ilman mitään sähkölaitteita päällä lämpömittari tasan 90astetta (puolivälissä) kun laittaa esim. puhaltimen päälle asentoon 1. Lämpömittari hyppää ”kuumemmalle” ja kun laittaa puhaltimen asentoon 2 taas hyppää kuumemmalle jne. Kun paljon sähkölaitteita käytössä esim puhallin 2 takalasinlämmitin penkinlämmitin ja kuuntelee radiota ja ajaa lämpömittari hiljalleen nousee kuumemmalle ja kuumemmalle, kun sammuttaa kaikki sähkölaitteet ja ajelee lämpömittari laskee erittäin hitaasti takaisin puoliväliin. Auto käyntilämpöisenä sammuksissa virrat päälle lämpömittari ei näytä edes puolta väliä vaan alle, eikä puhaltimen asento vaikuta asiaan. Kun käynnistää käyntilämpöisen auton lämpömittari hyppää yleensä punaiselle ja kun lähtee ajamaan lämpömittari laskee nopeasti (riippuu sähkönkäytön määrästä kuinka hitaasti). Startti ei jaksa välttämättä pyörittää konetta jos puhallin on päällä starttauksen aikana.
Viimekesänä laitettu uusi akku akku oli auton talvisäilytyksen ajan irrallaan lämpimässä varastossa (20+ astetta). Akku on kyllä suurikokoinen 100Ah 720A. Oletteko sitä meiltä että akku on liian suuri jonkatakia jännite pääsee kyykkäämän vai että uusi laturi (mittasin latuauksen jokin aikasitten antoi muistaakseni 13.2-13.5v eli vähän 14,2v toivottua vähemmän, mutta helposti yli 12v) vaihdoin lauturiin joskus hiilet ja jännitteensäätimen ei vaikuttanut lataamiseen. Vai oletteko sitä mieltä että autossa on jotain muuta sähkövikaa?
Kokemusta ja mielipiteitä kuunnellaan!
Kiitos!
E30 bemarissa ilmennyt outoa sähkövikaa ja haluisin kysellä onko jollekkin tullut vastaan yms.
Eli auton ollessa käynnissä ilman mitään sähkölaitteita päällä lämpömittari tasan 90astetta (puolivälissä) kun laittaa esim. puhaltimen päälle asentoon 1. Lämpömittari hyppää ”kuumemmalle” ja kun laittaa puhaltimen asentoon 2 taas hyppää kuumemmalle jne. Kun paljon sähkölaitteita käytössä esim puhallin 2 takalasinlämmitin penkinlämmitin ja kuuntelee radiota ja ajaa lämpömittari hiljalleen nousee kuumemmalle ja kuumemmalle, kun sammuttaa kaikki sähkölaitteet ja ajelee lämpömittari laskee erittäin hitaasti takaisin puoliväliin. Auto käyntilämpöisenä sammuksissa virrat päälle lämpömittari ei näytä edes puolta väliä vaan alle, eikä puhaltimen asento vaikuta asiaan. Kun käynnistää käyntilämpöisen auton lämpömittari hyppää yleensä punaiselle ja kun lähtee ajamaan lämpömittari laskee nopeasti (riippuu sähkönkäytön määrästä kuinka hitaasti). Startti ei jaksa välttämättä pyörittää konetta jos puhallin on päällä starttauksen aikana.
Viimekesänä laitettu uusi akku akku oli auton talvisäilytyksen ajan irrallaan lämpimässä varastossa (20+ astetta). Akku on kyllä suurikokoinen 100Ah 720A. Oletteko sitä meiltä että akku on liian suuri jonkatakia jännite pääsee kyykkäämän vai että uusi laturi (mittasin latuauksen jokin aikasitten antoi muistaakseni 13.2-13.5v eli vähän 14,2v toivottua vähemmän, mutta helposti yli 12v) vaihdoin lauturiin joskus hiilet ja jännitteensäätimen ei vaikuttanut lataamiseen. Vai oletteko sitä mieltä että autossa on jotain muuta sähkövikaa?
Kokemusta ja mielipiteitä kuunnellaan!
Kiitos!
Comment