tuli tosa laitettua hätäsesti tommonen e30 -88 325ix tourinki... mitäs noisa on ollunna hajallaan tai siis suurimpina ongelmina?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
325ix touring
Collapse
X
-
Mulla ollu -86 porrasperänen kohta 4 vuotta ja 60tkm. Heikkoja kohtia noissa ei varmaan enemmälti ole, vaatii vaan huoltoa ehkä enemmän kun monet muut. Monilla ollu ongelmia etukardaanin booreissa. Niitä pitäs sillon tällön rasvata, muuten ruostuvat ja boorit korkkaa. Vaihdelaatikossa on synkroja menny itselläkin, niinkun varmaan menee takavetosenkin getrageissa...
Etutolpissa on ollu ruoste ongelmia, näyttää monesti ehjiltä, mutta kun koputtelee niin jousilautaset saattaa olla aika heikosti kiinni.
Nämä nyt tuli äkkisestään mieleen, käyttämällä searchia löytyy varmaan paljon tietoo...
Ai niin, onnea uudelle ix:n omistajalle, on audi miehet taas talvella ihmeissään.
ix---xi
-
-
Originally posted by Tommy TMulla ollu -86 porrasperänen kohta 4 vuotta ja 60tkm. Heikkoja kohtia noissa ei varmaan enemmälti ole, vaatii vaan huoltoa ehkä enemmän kun monet muut. Monilla ollu ongelmia etukardaanin booreissa. Niitä pitäs sillon tällön rasvata, muuten ruostuvat ja boorit korkkaa. Vaihdelaatikossa on synkroja menny itselläkin, niinkun varmaan menee takavetosenkin getrageissa...
Etutolpissa on ollu ruoste ongelmia, näyttää monesti ehjiltä, mutta kun koputtelee niin jousilautaset saattaa olla aika heikosti kiinni.
Nämä nyt tuli äkkisestään mieleen, käyttämällä searchia löytyy varmaan paljon tietoo...
Ai niin, onnea uudelle ix:n omistajalle, on audi miehet taas talvella ihmeissään.
E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
-
Uusi iX:n omistaja minäkin... tosin porrasperäisen sellaisen.
Pari ilmennyttä ongelmaa:
1) "koiranluu" vasemmalla edessä kolisee; mistä sais uuden? Tarvikevaraosaliikkeen kuvasto ei tunne iX:n tuota osaa, joten mistä ja mitä kustantaa?
2) Ohjaus jumittelee välillä "pykälittäin", eli kangertelee kuin olis joku simpukka jumissa. Rasvailin näkyviä niveliä; auttoi jonkin verran hetkeksi, mutta ei korjaantunut. Tehostin tuntuisi toimivan. Vaihtelenko niveliä/muita osia, vai pitäiskös vielä rasvata paremmis, josko se auttaisi?
3) Toimiikohan ABS? En tiedä, miten kyseisessä mallissa sen pitäisi toimia, mutta muista autoista tuttua polkimen tärinää/rutinaa jarruttaessa en ole huomannut. Onko ABS poissa kuvioista vai onko vanha (-86) ABS -systeemi jotenkin oleellisesti poikkeava uusiin verrattuna? Pysähtyy kyllä tasaisen hyvin, mutta tuntuisi liukkaallakin pyörät lukittuvan.
(Katsastuksessa eivät ilmeisesti tuota kuitenkaan huomaa, kun visko 4-vetoja ei kai ihan hirveesti pitäis jarrutesterissä polkea?)
Comment
-
-
Originally posted by omppuomppuUusi iX:n omistaja minäkin... tosin porrasperäisen sellaisen.
Pari ilmennyttä ongelmaa:
1) "koiranluu" vasemmalla edessä kolisee; mistä sais uuden? Tarvikevaraosaliikkeen kuvasto ei tunne iX:n tuota osaa, joten mistä ja mitä kustantaa?
2) Ohjaus jumittelee välillä "pykälittäin", eli kangertelee kuin olis joku simpukka jumissa. Rasvailin näkyviä niveliä; auttoi jonkin verran hetkeksi, mutta ei korjaantunut. Tehostin tuntuisi toimivan. Vaihtelenko niveliä/muita osia, vai pitäiskös vielä rasvata paremmis, josko se auttaisi?
3) Toimiikohan ABS? En tiedä, miten kyseisessä mallissa sen pitäisi toimia, mutta muista autoista tuttua polkimen tärinää/rutinaa jarruttaessa en ole huomannut. Onko ABS poissa kuvioista vai onko vanha (-86) ABS -systeemi jotenkin oleellisesti poikkeava uusiin verrattuna? Pysähtyy kyllä tasaisen hyvin, mutta tuntuisi liukkaallakin pyörät lukittuvan.
(Katsastuksessa eivät ilmeisesti tuota kuitenkaan huomaa, kun visko 4-vetoja ei kai ihan hirveesti pitäis jarrutesterissä polkea?)
Tervetuloa IX kerhoon!
Ensinnäkin kaikki osat mitä et saa tarvikkeena on maahantuoja kamaa ja maksaa yleensä ihan vitusti. (Järvenpään Varaosakeskuksesta saa hyvin tarvikeosia: 09-291 7254). Lähinnä kaikki etupään osat mitkä on eri kuin takapotkussa on kalliita (tukivarret, tolpat, vetarit, iskarit yms.) ja joitain ei siis saa kuin Laakkoselta tilaamalla.
ABS:n pitäisi raksuttaa aivan normaalisti jos on kunnossa. Itselläni myös -86 ja ABS:t ovat yllättävän hyvät ikäsekseen. Yleensä jarrujen anturit alkavat pätkiä (mm kovalla sateella) jolloin ABS:t lähtevät pois päältä mutta sillon mittaristoon pitäisi ilmestyä ABS-valo.
Ja katsastuksessa en ole antanut dynolle ajaa vaikka ovat kovasti halunneet, loppupeleissä on aina onnistunut pihalla koittamalla.
Comment
-
-
[QUOTE=omppuomppu]Uusi iX:n omistaja minäkin... tosin porrasperäisen sellaisen.
Pari ilmennyttä ongelmaa:
1) "koiranluu" vasemmalla edessä kolisee; mistä sais uuden? Tarvikevaraosaliikkeen kuvasto ei tunne iX:n tuota osaa, joten mistä ja mitä kustantaa?
tossa tonkiessani auton papereita niin löysin pari vuotta vanhasta katsastus paperista kohdassa "korjaus kehotus" ns. koiranluut väljijät.... en sitten tiiä että onko niitä vaihdettu enkä oo kyllä katsonutkaan... vielä... ei se ainakaan kolise. no ens katsastuksessahan sen näkee.E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
-
Originally posted by omppuomppu2) Ohjaus jumittelee välillä "pykälittäin", eli kangertelee kuin olis joku simpukka jumissa. Rasvailin näkyviä niveliä; auttoi jonkin verran hetkeksi, mutta ei korjaantunut.Eioo penaria alla enää.. :(
Comment
-
-
Originally posted by Bmw MasterJarrujen testaukseen on olemassa ohje, en nyt löytänyt sitä, mutta se on mun toisella koneella ja laitan kaikkien ihmeteltäväksi kun ehdin.
Comment
-
-
Originally posted by MeisseliPari veikkausta ongelman lähteeksi on iskarien yläpään laakerit tai sitten se rattiakselin alapäässä oleva ristikkonivel.
Tuo kolina voi kuulua myös iskarin yläpään laakerista. Ne koiran luut voi varmaan tehdä takapotkun luista jatkamalla niiden pituutta.ix---xi
Comment
-
-
Originally posted by honoTervetuloa IX kerhoon!
ABS:n pitäisi raksuttaa aivan normaalisti jos on kunnossa. Itselläni myös -86 ja ABS:t ovat yllättävän hyvät ikäsekseen. Yleensä jarrujen anturit alkavat pätkiä (mm kovalla sateella) jolloin ABS:t lähtevät pois päältä mutta sillon mittaristoon pitäisi ilmestyä ABS-valo.
Ja katsastuksessa en ole antanut dynolle ajaa vaikka ovat kovasti halunneet, loppupeleissä on aina onnistunut pihalla koittamalla.
Nooh... täytyypä käyttää katsastuksessa ja ihmetellä sitten uudelleen, jos kitisee jotain ABS:sistä. Muutenhan jarrut kyllä toimii hyvin ja ottaa tasaisesti...
-Ja DYNO:lle ei vie... Kele!-
Comment
-
-
Originally posted by MeisseliPari veikkausta ongelman lähteeksi on iskarien yläpään laakerit tai sitten se rattiakselin alapäässä oleva ristikkonivel.
Täytyy kuitenkin varmaan katella tarkemmmin kun ehtii... ettei talviliukkailla pääse yllättämään.
Comment
-
Comment