Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 -88 325ix touring pari kysymystä...

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GOOFY
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 4139
    • .

    e30 -88 325ix touring pari kysymystä...

    -mitä eroa on "tavallisen" 325:n ja ix:n ja "tavallisen" touringin jousilla...?
    eli että tulisko ix:ään sopiva madallus vähän käytetyillä 325:n
    jousilla???

    -miten muuten lähtee irti tuolta sikaosastolta tuo rullaverho/verkko palkki?

    -pitäis/pitäiskö vaihtaa remmi vähän normaalia aikaisemmin ku näyttäis olevan vähän öljyvuotoa tuolla jakopäässä... kl:llä oli nokka-akselin tiiviste ja o-rengas ja venttiilikannen pääty kumi tiiviste... mikä nuista tulee mihinkin? ku ei nuissa räjäytyskuvissa näy tiivisteet...

    kertokaa tietämättömälle
    E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
  • keeke
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2002
    • 674
    • https://t.me/pump_upp

    #2
    325ix:äll on tietääkseni kovemmat jouset ku tavallisen 325.....mulla on nytten ix:ässä väliaikaisesti 325i jouset takana mutta en kyllä suosittele....mutta touringilla ja ixällä on melkein samanlaiset jouset kuulema.....
    https://t.me/pump_upp

    Comment

    • -Tapi
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 3117
      • Välisuomi

      #3
      Edessä jouset ovat täysin erilaiset johtuen tolpan asennosta. Alkuperäisiä jousia voi muokata itse, tai muokkauttaa jousipajassa. Itsellä ix-touringin takajousien jäykistys ja sentin korotus maksoi 50 € teräskuulapuhalluksineen. Jousesta tulee uutta vastaava, ellei parempi lämpökäsittelyn ja kuulapuhalluksen jälkeen.

      Koiraverkko/suojapeite lähtee kun sitä painaa vähän alaspäin ja kiertää samalla.
      ---

      Comment

      • GOOFY
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 4139
        • .

        #4
        edellinen omistaja ilmeisesti vaihtanu eteen uudet jouset ja taakse ei... perä on läjässä... ihan hyvä ajaa muuten mut vaan ulkonäkö häiritsee... mietin tässä vaan että hommaanko taakse uudet alkuperäiset vai eteen lyhemmät... en muista et missä ne jouset oli 59 jöröä kappale... siis tavallisen touringin jouset siis kävis vai?
        E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

        Comment

        • -Tapi
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 3117
          • Välisuomi

          #5
          Tavan touringin jouset käyvät.
          ---

          Comment

          • GOOFY
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 4139
            • .

            #6
            -pitäis/pitäiskö vaihtaa remmi vähän normaalia aikaisemmin ku näyttäis olevan vähän öljyvuotoa tuolla jakopäässä... kl:llä oli nokka-akselin tiiviste ja o-rengas ja venttiilikannen pääty kumi tiiviste... mikä nuista tulee mihinkin? ku ei nuissa räjäytyskuvissa näy tiivisteet...
            E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

            Comment

            • hono
              Bimmer Rookie
              • Oct 2004
              • 172
              • Nurmijärvi

              #7
              Originally posted by GOOFY
              -pitäis/pitäiskö vaihtaa remmi vähän normaalia aikaisemmin ku näyttäis olevan vähän öljyvuotoa tuolla jakopäässä... kl:llä oli nokka-akselin tiiviste ja o-rengas ja venttiilikannen pääty kumi tiiviste... mikä nuista tulee mihinkin? ku ei nuissa räjäytyskuvissa näy tiivisteet...
              Tarkista mistä se öljy vuotaa ennenkun alat tekemään remppaa. Omasta ix:stä vuoti kans vähän jakopäästä ja nyt auto on kansirempassa. Kannentiiviste oli mennyt 1pytyn kohdalta. Tyyppivika mut tuleepahan hihna ja vesipumppu vaihettuu samalla..

              Comment

              • GOOFY
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 4139
                • .

                #8
                joku aika sitten tuli vaihatettua remmi ja nokan ja kammen stefat... edelleen tulee keulasta öljyä... ei kuitenkaan kovin paljon enää oo tarvinnu lisäillä...
                E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                Comment

                • Juubi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2004
                  • 999

                  #9
                  Originally posted by GOOFY
                  edellinen omistaja ilmeisesti vaihtanu eteen uudet jouset ja taakse ei... perä on läjässä... ihan hyvä ajaa muuten mut vaan ulkonäkö häiritsee... mietin tässä vaan että hommaanko taakse uudet alkuperäiset vai eteen lyhemmät... en muista et missä ne jouset oli 59 jöröä kappale... siis tavallisen touringin jouset siis kävis vai?
                  Jos päädyt hankkimaan taakse uudet jouset niin kerro ihmeessä jos löydät jostain sellaiset joilla perän saa oikeaan korkeuteen. Ostin jotkut helkatin erikoisvahvistetut 325:n jouset jotka päällisinpuolin olivat kuin alkuperäiset ja perä laahaa edelleen kuin vanhalla koiralla tms.

                  Comment

                  Working...
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎