Ja voi olla tiukassa. Mulla on ollut kohta 2 vuotta kontissa uus anturi mut kun entinen ei halua lähteä pois. Paikallaan se pyörii mut ei lähde pois, ja kun on aika paha se paikka niin ei pääse kunnolla vetämään.
Eli siis 324d kierroslukumittari ei toimi, joskus saattaa hieman nytkähtää tai toimia suunnilleen 10 sekuntia. Uudet akut vaihdettu mittaristoon, ei auttanut. Missä vois olla vika?
Missä on anturi joka antaa tietoa kierroslukumittarille, jos joku johto on vaikka huonossa "hapessa".
Anturin liitin on imusarjan päällä semmonen 3-napanen liitin. anturin signaali menee kiekkamittarin ohjausboxiin joka on sulakerasian vieressä sieltä lähtee johdot sit mittaristolle.
Palatakseni ongelmaan, tuossa otin tuon anturin irti katsoakseni että onko kunnossa niin eipä ollutkaan vaan oli risa. Anturista on irronnut jotain koska törrötti vain pari kuparisäiettä kahdesta liitoskohdasta. Minkälainen tuo anturioikein on, onko siitä irronnut jotain vaihteiston sisään rikkoutuessaan. Haittaako ajamista jos toi anturi on "sökönä"?
Vaikka anturi ois tuhannenpillunpäreenä ei osat pääse vahingoittamaan vaihteistoa. Ainut mihin anturin osat voi osua on vauhtipyörä ja jos en ei ole jo osunu ni enää tuskin on huolta. Anturia vois vaikka kuvailla metalli putkeksi ulkonäeltään. http://www.realoem.com/bmw/select.do voit katella minkälainen se osa on.
Vaikka anturi ois tuhannenpillunpäreenä ei osat pääse vahingoittamaan vaihteistoa. Ainut mihin anturin osat voi osua on vauhtipyörä ja jos en ei ole jo osunu ni enää tuskin on huolta. Anturia vois vaikka kuvailla metalli putkeksi ulkonäeltään. http://www.realoem.com/bmw/select.do voit katella minkälainen se osa on.
Kiitän jälleen ja ajaminen jatkuu vanhaan malliin, mahtaakohan olla kalliskin toi anturi? Löytyy varmaan purkuosina jostakin. Pitää etsiskellä.
ostin tuos muutama päivä sitten "viattoman" 324 dieselin ja kun ajoin muutaman kilometrin niin kierroslukumittari alkoi elää omaa elämää eli toimii siiloin kun haluaa. olisiko kellään tietoa missä voisi olla vika, ja missä kierrosluku anturi sijaitsee?
Yleensä tuollaiset viat johtuu mittariston huonoista juotoksista, mutta kaippa tuossa anturissakin tai sen liittimessä voi olla vikaa. Anturi sijaitsee koneen vasemmalla puolella startin alapuolella.
Kun rakennat rakenna keralla kunnolla
Vikakoodien luku/nollailu 050-5301659 BMW:t ja myös muut merkit
Comment