Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 nopeusanturi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • flyingfinn_148
    Bimmer Rookie
    • Oct 2005
    • 158
    • Nousiainen

    E30 nopeusanturi

    Elikkäs anturi paskana....

    voiko sitä miteskää korjata vai pitääkö ostaa uusi?? ja mistä sen halvimmalla saa?

    Motonetissä on 36€ kyseisen osan hinta ja aika kalliin tuntuinen noin pienestä osasta...

    jos joku on joutunut ostamaan tai tietää mistä niitäö halvalla saa niin kertokaa ihmeessä

    Kiitos jo etukäteen!!
    Bemari sen olla pitää!

    e39 528ia touring -97

    Ex E36 325i -91
    Ex E36 325i -91
    Ex E30 316 -87
  • Bmw_e30
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2004
    • 1260
    • joutseno

    #2
    ootko mitannu ettei ois piuha poikki jostai kohtaa...
    btw osta käytetty jos ei raaski uutee

    http://www.kl-varaosat.fi/ tuol on uus 26,- mut postikulut
    Last edited by Bmw_e30; 08-11-2005, 21:40.
    ex 325i -85 325i
    325i soupe -92 325i

    Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

    Comment

    • flyingfinn_148
      Bimmer Rookie
      • Oct 2005
      • 158
      • Nousiainen

      #3
      Sen tarkistin jo et piuha on ehjä ja sähkö kulkee mut ilmeisesti on vaa anturi paskana... ja uus tarttis ostaa...

      mahtaisko jollai olla jossai ladon nurkalla seisovas bemus ehjä anturi?? on meinaa turhan kallis uutena ostaa..
      Bemari sen olla pitää!

      e39 528ia touring -97

      Ex E36 325i -91
      Ex E36 325i -91
      Ex E30 316 -87

      Comment

      • Bmw_e30
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2004
        • 1260
        • joutseno

        #4
        Originally posted by flyingfinn_148
        Sen tarkistin jo et piuha on ehjä ja sähkö kulkee mut ilmeisesti on vaa anturi paskana... ja uus tarttis ostaa...

        mahtaisko jollai olla jossai ladon nurkalla seisovas bemus ehjä anturi?? on meinaa turhan kallis uutena ostaa..
        no 100% varmasta löytyy joltaki myydään osastolta...
        itellekä saattaa olla mut siitä oon 25% varma
        ex 325i -85 325i
        325i soupe -92 325i

        Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

        Comment

        • bmwcruiser
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2004
          • 412
          • Lappeenranta

          #5
          Ootko ottanu sen anturin irti? Jos oot ottanu ja tsekannu ettei näy mitää ulkosta vikaa, ni sit ei maha minkää. Itellä oli sielt yks pinni lähteny irti ku pätki nopeus. Ois tos yks nurkissa pyörimässä, mut tarttee vissii pitää se varalla, ku ei tiie millo se kosahtaa taas
          E30

          Comment

          • flyingfinn_148
            Bimmer Rookie
            • Oct 2005
            • 158
            • Nousiainen

            #6
            joo kyl mä sen irti otin ja ei siin näyttäny mitää vikaa olevan...

            aika ihmeellisen näköne se kyl on...

            ihemttelen vaa miten se sen nopeuden mittaa...
            Bemari sen olla pitää!

            e39 528ia touring -97

            Ex E36 325i -91
            Ex E36 325i -91
            Ex E30 316 -87

            Comment

            • Bmw_e30
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2004
              • 1260
              • joutseno

              #7
              Originally posted by flyingfinn_148
              joo kyl mä sen irti otin ja ei siin näyttäny mitää vikaa olevan...

              aika ihmeellisen näköne se kyl on...

              ihemttelen vaa miten se sen nopeuden mittaa...
              siin anturis on magneetti sisällä ja se mittaa kui nopeesti se isoratas pyörii siellä ja siitä antaa nopeuden.. mielestäni näin
              ex 325i -85 325i
              325i soupe -92 325i

              Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

              Comment

              • flyingfinn_148
                Bimmer Rookie
                • Oct 2005
                • 158
                • Nousiainen

                #8
                sitä on varmaa aika hankala yrittää korjata et uus vaa...
                Bemari sen olla pitää!

                e39 528ia touring -97

                Ex E36 325i -91
                Ex E36 325i -91
                Ex E30 316 -87

                Comment

                • Dualfun
                  Moderator
                  • Jan 2003
                  • 17854
                  • PKS

                  #9
                  Skidisti offtopic, mutta onko se kans anturivika jos nopeus pomppii reippaasti (40-50 km/h suuntaansa) E28sissa, jossa lienee samalla tavalla toteutettu anturi?
                  E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                  E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                  E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                  E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                  ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                  ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                  ½
                  G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
                  Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                  Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                  Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                  Comment

                  • Meisseli
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 1003
                    • Kotka

                    #10
                    Originally posted by Dualfun
                    Skidisti offtopic, mutta onko se kans anturivika jos nopeus pomppii reippaasti (40-50 km/h suuntaansa)
                    Kai se anturikin voi noin oireilla ennenkuin hajoaa kokonaan, mutta ennemmin veikkaisin kuitenkin kosketushäröjä johdoissa ja liittimissä.
                    Eioo penaria alla enää.. :(

                    Comment

                    • illu^^
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 1703
                      • Kajaani

                      #11
                      Itselläni on omassa E30 316 semmoinen hassu juttu kun ajaa yhteen menoon reilu 100km niin nopeusmittari alkaa aluksi heilumaan nollan ja todellisen nopeuden välillä, hetken heiluttuaan laskeutuu nollaan ja pysyy siellä. Seuraavana päivänä mittari taas toimii normaalisti. Pienempiä pätkiä ajaessa mittari toimii. Ajattelin tähän samaan postata. Jos jollakin samaa vikaa tai tietoa viasta niin ottaisin mielelläni tietämättömänä asiasta tietoa vastaan?
                      Anturivika? kokemuksia?
                      Last edited by illu^^; 10-11-2005, 13:28.

                      Comment

                      • Bmw_e30
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2004
                        • 1260
                        • joutseno

                        #12
                        Originally posted by illu^^
                        Itselläni on omassa E30 316 semmoinen hassu juttu kun ajaa yhteen menoon reilu 100km niin nopeusmittari alkaa aluksi heilumaan nollan ja todellisen nopeuden välillä, hetken heiluttuaan laskeutuu nollaan ja pysyy siellä. Seuraavana päivänä mittari taas toimii normaalisti. Pienempiä pätkiä ajaessa mittari toimii. Ajattelin tähän samaan postata. Jos jollakin samaa vikaa tai tietoa viasta niin ottaisin mielelläni tietämättömänä asiasta tietoa vastaan?
                        Anturivika? kokemuksia?
                        onhan anturi hyvin perässä kiinni.. ja liittimet toki puhtaat eikä hapettuneet
                        ex 325i -85 325i
                        325i soupe -92 325i

                        Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

                        Comment

                        • illu^^
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 1703
                          • Kajaani

                          #13
                          Originally posted by Bmw_e30
                          onhan anturi hyvin perässä kiinni.. ja liittimet toki puhtaat eikä hapettuneet
                          Ei ole vielä ollut motivaatiota tutkia asiaa, jostainhan sen vian on löydyttävä. Mutta eniten kyllä ihmetyttää tuo että ajelet 100km niin sen jälkeen alkaa se mittarin heiluminen, eikä tarvitse kuin hetken olla parkissa niin taas toimii. Voisiko siellä lämmetä jokin?

                          Comment

                          • Meisseli
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2003
                            • 1003
                            • Kotka

                            #14
                            Originally posted by illu^^
                            Mutta eniten kyllä ihmetyttää tuo että ajelet 100km niin sen jälkeen alkaa se mittarin heiluminen, eikä tarvitse kuin hetken olla parkissa niin taas toimii. Voisiko siellä lämmetä jokin?
                            En tiedä voiko se vaikuttaa asiaan, mutta kyllähän peräöljyt lämpenee.
                            Eioo penaria alla enää.. :(

                            Comment

                            • Jeremias_touring
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2004
                              • 170
                              • Kuopio

                              #15
                              Mulla oli siinä anturin 'kärkien välissä' semmosta metallipölyä, perän sisältä vähän ajan oloa syöpynyt.. ilmeisesti jonkin verran manngneettinen tuo anturi, sitä kun putsail niin johan
                              RWD on pop

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎