Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 316 -86 M20B20 turbolla, onnistuuko??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • danke
    Bimmer Rookie
    • Feb 2005
    • 152
    • Jeppis

    E30 316 -86 M20B20 turbolla, onnistuuko??

    Elikkä saako tommosen leimattua, ilman että prosentit menee ylitse?
    Mun käsittääkseni saa, koska jarruista ja akselistoista ei enää tuu prosentteja.
    Miten siis on?? Varmaa tietoa tarvis saada! Muuten pitää varmaan hankkia 320 koppa, jos ei onnistu!

    Kitokset etukäteen vastaneille, tulikohan oikealle osiolle...
  • karhunen
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 490
    • Helsinki

    #2
    Kyllähän jarruista tulee prosentit, niitä vain ei tarvitse ERIKSEEN muutoskatsastaa..
    325 alustanhan tuo vaatii, joten miksei sitten samantien B25/27 turbolla ?
    Ex: E21 320/6 11/'78 fjord "UNU-444"
    Ex: E30 316i 04/'90
    Ex: E28 Hartge H5S "528i"

    Comment

    • danke
      Bimmer Rookie
      • Feb 2005
      • 152
      • Jeppis

      #3
      Originally posted by karhunen
      Kyllähän jarruista tulee prosentit, niitä vain ei tarvitse ERIKSEEN muutoskatsastaa..
      325 alustanhan tuo vaatii, joten miksei sitten samantien B25/27 turbolla ?
      Koska rakenteella on jo yksi kappale B20 moottori!
      Mutta ei sit ilmeisesi tolla kopalla onnistu, koska kaveri rakensi omaan niin tuli vähän päälle 30 prosenttia, autoon iskettiin M20B20 vapari, elikkä verrattiin 320 malliin! Joten oli siis vakio 320 alusta rumpuineen päivineen!

      Comment

      • jani1632
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 2243
        • Etelä-pohjanmaa

        #4
        Originally posted by karhunen
        Kyllähän jarruista tulee prosentit, niitä vain ei tarvitse ERIKSEEN muutoskatsastaa..
        325 alustanhan tuo vaatii, joten miksei sitten samantien B25/27 turbolla ?
        Noi miljoonannen kerran..... jarruista ei tule lisä prosentteja mikäli autosi on kanta-autotarkastettu(HUOM:KANTA_AUTO TARKASTETTU) jo aiemmin!!!!! Muussa tapauksessa tulee ja merkitään!!

        Eli vanhaan jo kanta-auto tarkastettuun 320 kv avo käkkylään voi laittaa 325 jarrut ilman prosenttien kasvamista,ja näin ollen rakennetun pommin liikenne turvallisuus lisääntyyy ilman vero seuraamuksia(jos rajalla)
        Tallin täytteet:
        E70 3.0d -09
        E34 540ia -94
        E39 520d -00
        E39 528i M-sport -00
        E60 520i -04
        E30 -86
        E61 520da -09

        Comment

        • Tipi
          Bimmer Rookie
          • Jun 2005
          • 180
          • Kaarina

          #5
          [QUOTE=jani1632]Noi miljoonannen kerran..... jarruista ei tule lisä prosentteja mikäli autosi on kanta-autotarkastettu(HUOM:KANTA_AUTO TARKASTETTU) jo aiemmin!!!!! Muussa tapauksessa tulee ja merkitään!!

          jarruista ei tule enää prosentteja! ihan sama onko tarkastettu vai ei...

          Comment

          • wagner
            Bimmer Rookie
            • Feb 2005
            • 91

            #6
            jarrut

            Ajoa parantavista ominaisuuksista ei nykyään tule prosentteja esim. paremmat jarrut ja ohjauslaitteet. Mielenkiintoista tosin on se:laitoin vanhaan -vm83 SUZUKI 750 gsx:n vm-89 keulan, vm-92 etujarrut, vm-88 mono arms swingin sekä vm-88 vanteet. Prosentteja tuli muistaakseni noin28% Eli olisiko pyörä uuden asetuksen mukaisesti muutos prosentit 0%?
            V8 power

            Comment

            • M325i
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 1529
              • Etelä-pohjanmaa

              #7
              Kyllä 3kk sitten vielä lätkäistiin kaverin autoon prosentit jarruista kun muutoskatsasti moottoria yksityisellä seinäjoella.
              E30 ja E46 ///M

              Comment

              • Tipi
                Bimmer Rookie
                • Jun 2005
                • 180
                • Kaarina

                #8
                Originally posted by vwtyp1
                Kyllä 3kk sitten vielä lätkäistiin kaverin autoon prosentit jarruista kun muutoskatsasti moottoria yksityisellä seinäjoella.
                ei pitäis tulla, osat täytyy kuitankin luetteloida mitä on vaihdettu... ainakin näin mulle sanottu kun kysyin koululla (vuoden päästä autoinsinööri)... näin ainakin turun suunnalla...

                Comment

                • Nipsu
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2005
                  • 202
                  • Tampere

                  #9
                  Eikös se oo niin, että jos muutoskatsastus suuremmalle moottorille vaatii suuremmat jarrut niin niistä menee prosentit. Mutta jos muutoskatsastus ei vaadi jarrumuutoksia, niin sillon jarrut saa vaihtaa prosenteitta.
                  Muistaisin että toi säädös ois tehty lähinnä vanhoja jenkkejä silmälläpitäen. Niis kun saattaa olla päältä 300hv ja rummut joka nurkas ku prosentit loppuu kesken, mut silti laillinen kun verrokissakin on samallalailla.

                  Comment

                  • mortimer
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 1079
                    • Satulinna kaukomaan

                    #10
                    ake:n sivuilta

                    --------------
                    Last edited by mortimer; 22-12-2012, 22:19.

                    i3S -20
                    E30M3 slotcar 1:32
                    XKE FHC 1971
                    Mgb Gt -66
                    T6 -19
                    E91 -08

                    Comment

                    • Racink
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2004
                      • 840
                      • Jkl

                      #11
                      Originally posted by Nipsu
                      Eikös se oo niin, että jos muutoskatsastus suuremmalle moottorille vaatii suuremmat jarrut niin niistä menee prosentit. Mutta jos muutoskatsastus ei vaadi jarrumuutoksia, niin sillon jarrut saa vaihtaa prosenteitta.
                      Muistaisin että toi säädös ois tehty lähinnä vanhoja jenkkejä silmälläpitäen. Niis kun saattaa olla päältä 300hv ja rummut joka nurkas ku prosentit loppuu kesken, mut silti laillinen kun verrokissakin on samallalailla.

                      Täällä on ainakin seitsemäntoista topikkia tästä aiheesta ja juuri näin se on.PISTE

                      Comment

                      • jani1632
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2002
                        • 2243
                        • Etelä-pohjanmaa

                        #12
                        Niinpä,jokainen selvittäköön itse nämä konttorin kanssa...niin tarvi kysellä/jeesustella
                        Last edited by jani1632; 17-12-2005, 14:45.
                        Tallin täytteet:
                        E70 3.0d -09
                        E34 540ia -94
                        E39 520d -00
                        E39 528i M-sport -00
                        E60 520i -04
                        E30 -86
                        E61 520da -09

                        Comment

                        • jani1632
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2002
                          • 2243
                          • Etelä-pohjanmaa

                          #13
                          jarruista ei tule enää prosentteja! ihan sama onko tarkastettu vai ei...[/QUOTE]


                          Pull shittiä

                          Tulkitaan pykälät oikein!
                          Tallin täytteet:
                          E70 3.0d -09
                          E34 540ia -94
                          E39 520d -00
                          E39 528i M-sport -00
                          E60 520i -04
                          E30 -86
                          E61 520da -09

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎