Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 318i (m40) käynnistymis/sammumis ogelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juha77
    BTCF Member
    • Apr 2003
    • 749
    • Vaasa

    e30 318i (m40) käynnistymis/sammumis ogelma

    Tämmönen probleema: Auto ei aina käynnisty aamulla ensi yrittämillä, mutta saattaa sitte käynnistyä noin 10min kuluttua. Joskus taas käynnistyy hetikin. Lisäksi auto on ruvennut sammumaan ajosta ilman ennakoivia oireita. Ajossa sammuttuaan jos yrittää käynnistää autoa sen vielä rullatessa niin käynnistyy uudelleen. Jos taas joutuu pysäyttään tienreunalle ja yritää käynnistää niin ei käynnisty kun vasta n. 10 minuutin kuluttua. Pyörittää kyllä kun starttaa muttei lähe käyntiin. Bensapumppu on ääntänyt jo pitemmän aikaa, joten sitä varmankin lähetään tutkimaan ensimmäiseksi. Olisko arvon bemaristeilla mielessä myös muita kohteita jotka vois aiheuttaa em. kaltaisia ongelmia.

    Auto on siis e30 318i -88 (m40).
    e90 330ia
    E36 328i touring
    Ex:
    e46 330i touring facelift
    e46 318ci facelift
    e36 320i cab M-Sport
    e36 325i coupe
    e30 318i
  • Infinity Beta
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 445
    • Alavus

    #2
    Mulla sama kone kuin sulla ja itselläni tehnyt jo varmaan 2 vuotta tuota
    samaa eli joskus sammuu yhtäkkiä ja ei aina lähde heti käyntiin.Olen
    myös tutkinyt kaikki muut paitsi tuon pumpun ja luulen että siinä se vika on
    että joskus pumppu ei pyöri tai jotain kun sekin ääntää aina välillä.Varsinkin
    kun bensa on lopussa tuo sammumis ongelma yleensä tulee itsellä että varmaan bensapumppu vetää viimeisiään että saattais auttaa jos vaihtais uuden pumpun.

    Comment

    • bmw.e30
      Newbiemmer
      • Dec 2005
      • 24

      #3
      Mulla sama kone vm -90 ,samat oireet ja bensapumppu lopulta kalahti kiinni.Kannattaa vaihtaa ennenkuin jättää tienpäälle! Omani oireili n.2viikkoa..

      Comment

      • jamizetti
        Bimmer Rookie
        • May 2006
        • 84
        • lahti

        #4
        mulla on samaa ongelmaa 89- 318. se vaan hävittää kipinän kokonaan. oisko mitää neuvoa?? voisko olla hälyjen käynnistyksen esto?? tulpat+joudot ok jakajan kansi ja pyörijä ok. voisko ykk-anturi tehä niin?? APUVA!!

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎