Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 osui kaiteeseen ja ohjaus meni kieroon.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dsl Bimmer
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2005
    • 357

    E30 osui kaiteeseen ja ohjaus meni kieroon.

    E30 pyörähti liukkaalla 90 nopeudessa ja osui kaiteeseen. Ainakin vasen etupyörä on saanut siipeensä, koska etuhelman sivupelti otti pyörään kiinni. Samoin vasemmassa takapyörässä ja takasivuhelmapellissä on painaumaa.

    Pellit saa henties ihan käsin kääntelemällä "ajokuntoon". Ovet istuvat ja aukeavat ihan hyvin. Autolla pystyy ajamaan hitaasti. Kun ajaa suoralla tiellä, niin ratti ei ole keskiasennossa, kuten ennen. Ratti näyttää kääntyneen vasemmalle 60 astetta.

    Itseasiassa ainakin ohjauskulmat ovat menneet pieleen. Saak oton pelkillä aurauskulmien säädöllä kuntoon tai onko runko mennyt sittenkin kieroon?
    Last edited by dsl Bimmer; 06-12-2005, 11:18.
  • GOOFY
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 4139
    • .

    #2
    Originally posted by dsl Bimmer
    E30 pyörähti liukkaalla 90 nopeudessa ja osui kaiteeseen. Ainakin vasen etupyörä on saanut siipeensä, koska etuhelman sivupelti otti pyörään kiinni. Samoin vasemmassa takapyörässä ja takasivuhelmapellissä on painaumaa.

    Pellit saa henties ihan käsin kääntelemällä "ajokuntoon". Ovet istuvat ja aukeavat ihan hyvin. Autolla pystyy ajamaan hitaasti. Kun ajaa suoralla tiellä, niin ratti ei ole keskiasennossa, kuten ennen. Ratti näyttää kääntyneen vasemmalle 60 astetta.

    Itseasiassa ainakin ohjauskulmat ovat menneet pieleen. Saak oton pelkillä aurauskulmien säädöllä kuntoon tai onko runko mennyt sittenkin kieroon?
    tunnusta vielä että ajoit ylinopeutta ja "yritit heittää perää"
    E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

    Comment

    • L.H
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2003
      • 2479
      • Lohja

      #3
      Jotainhan sieltä on sitten vääntynytkin, eli eipä nyt ihan kulmien säätö taida sentään riittää.. Mutta ei se sentään sitä tarkoita, että runko olisi välttämättä kiero.
      “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

      Comment

      • hartsa 79
        Bimmer Rookie
        • Sep 2004
        • 127
        • sotkamo

        #4
        bemun osumat

        jos ratti on kääntynyt vinoon niin todennäköiseti on mennyt raidetanko mutkalle siltä kuskinpuolelta ja/tai myös alatukivarsi voi olla vääntynyt. kannattaa katsoa, että kaikki on ok. ennen kuin rupee suuntailemaan pyöriä.

        Comment

        • LeWe
          Bimmer Rookie
          • Sep 2005
          • 168

          #5
          Eimuthei. Muistakaatte ,et Bmw:ssä on se hartilaukko, joka on meissä jokaisessa. tai sit se rattilukko joka napsahtaa parist sentist,...
          Ps. kurkkaa sinne alle. Jos tonttu roikkuu toises varresa, ni aja montulle ja peruta hissukseen. Saattaa jäädä sinne se ....
          Last edited by LeWe; 06-12-2005, 03:04.

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            e30 bemussakaan ei ole mitään runkoa joka voisi mennä "kieroon", joten se ei ole 100% varmuudella kierossa.
            Vaihda nyt suosista heti ensimmäiseksi alatukivarsi niin ollaan ratin suhteen jo aika lähellä keskialuetta. Vasta sen jälkeen käytät kiesin suuntauksella.

            Comment

            • M325i
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 1530
              • Etelä-pohjanmaa

              #7
              Veikkaisin kyllä enemmän raidetankoa kun alatukivartta molemmat kyllä mahdollisia. Voi olla että hammastankokin on murtunut kiinnityksistä kun on alumiinia ja palkissakin voi olla myttyjä tarkista nämä
              E30 ja E46 ///M

              Comment

              • HarzaTheMan
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2004
                • 458
                • Sawo

                #8
                Kannattaa katella auton alle ja verrata pyörien tuentoja ehjältä ja rikkoutuneelta puolelta toisiinsa. Jos noinkin paljon on ratti kääntynyt vinoon niin varmasti näkyy jo silmämääräisesti mikä sieltä on vääntynyt.

                Kerroppas muuten lisää miten se pyörähti, alkoi kiinnostamaan
                ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä

                Comment

                • TheLoial
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2003
                  • 1109
                  • Helsinki

                  #9
                  Raidetankon oon nähny menevän helpoimmin, riippuu tietysti mistä suunnasta isku tulee... Mut tuonhan näkee kun kääntää rattia ja kurkistaa alle. Jos se on vino (vertaa toiseen puoleen joka on oletettavasti suora) niin sen vaihtamalla näkee vieläkö renkaat heittää. Sitten voi tutkia tukivartta jos ei vieläkään oo renkaat suorassa.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎