Announcement

Collapse
No announcement yet.

tavis vs. m3 e30 alatukivarsi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • #BMW#
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 488
    • Espoo

    tavis vs. m3 e30 alatukivarsi?

    vaihoin vkol pallonivelet ja mielenkiinnosta punnitsin alatukivarren (palloineen) kun oli kerran irti autosta. painoa oli 3,630kg, mitäköhän m3:n/ uusimpien e30 325i tourinkien alumiiniset alatukivarret painavat?
    E38 pre 740i 4.4l Manual
  • Suutari
    Bimmer Enthusiast
    • May 2003
    • 3059
    • Suomi

    #2
    1.945kg alumiininen ja 3.800kg normi
    etk:sta
    Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
    -Official BTCF-Sauna Team-
    -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
    -Team BTCF Top Alcohol-
    -Team Pimp My Bride-
    TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
    R.I.P. 1K MOTORSPORTS
    R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
    526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

    Comment

    • mortimer
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 1079
      • Satulinna kaukomaan

      #3
      Originally posted by Suutari
      1.945kg alumiininen ja 3.800kg normi
      etk:sta
      onnistuuko alumiiniseen nivelien vaihto vai joutuuko ostamaan uuden tukivarren nivelten löystyessä?

      i3S -20
      E30M3 slotcar 1:32
      XKE FHC 1971
      Mgb Gt -66
      T6 -19
      E91 -08

      Comment

      • #BMW#
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 488
        • Espoo

        #4
        aika jännä juttu sillä punnitsemani tukivarsi oli suoraan laakkosen hyllyltä! 3630g vs 3800g??
        E38 pre 740i 4.4l Manual

        Comment

        • M_Power
          Moderator
          • Jul 2003
          • 2758
          • Espoo, HML

          #5
          Originally posted by mortimer
          onnistuuko alumiiniseen nivelien vaihto vai joutuuko ostamaan uuden tukivarren nivelten löystyessä?
          Et kyllä ainakaan helpolla siihen alumiiniseen sitä niveltä vaihda. Suosittelen ostamaan uuden.
          Teräksiseen luonnollisesti onnistuu vaihto.
          Itselläni on nyt alla alumiiniset, mutta löytyy jostain varastosta myös teräksiset.

          Löytyykö jostain noita M3:n niveliä erikseen? 316-325:ssa taitaa olla erilainen.
          Last edited by M_Power; 13-12-2005, 20:06.
          BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
          BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH

          Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
          Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
          Team vier Zylinder!

          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5856
            • Joccis City

            #6
            nivelet

            Originally posted by M_Power
            Et kyllä ainakaan helpolla siihen alumiiniseen sitä niveltä vaihda. Suosittelen ostamaan uuden.
            Teräksiseen luonnollisesti onnistuu vaihto.
            Itselläni on nyt alla alumiiniset, mutta löytyy jostain varastosta myös teräksiset.

            Löytyykö jostain noita M3:n niveliä erikseen? 316-325:ssa taitaa olla erilainen.
            Käsittääkseni m3:ssa ei ole erilaisia niveliä, kaikissa 316-m3 on käytössä sama teräksinen alatukivarsi... Alumiinisissakaan ei ole eroa on se sitten 325touringissa tai m3:ssa.
            Alumiinisiin tukivarsiin ei saa vaihdettua niveliä, ulos prässäyksessä alumiinista irtoaa metalli niin että uusi nivel ei ole enää niin tiukasti kiinni kuin alkuperäinen, näin siis olen kuullut.
            Aprilia RSV4

            Comment

            • Suutari
              Bimmer Enthusiast
              • May 2003
              • 3059
              • Suomi

              #7
              vanhoissa m3 normi tukkivarsi, uusissa alumiininen. siis liko laakkosen hyllyssä alumiini tukivarsi 3.650kg vai mitä. vai oliko toi terästukivarren paino pienempi kun etk:ssa?
              ja tosiaan tuohon alumiiniseen tuon nivelen vaihto on omantunnon kysymys. jotkut vaihelleet mut ite en laittas. löystyy se reikä helposti ja ei enää niin tiukasti kiinni se nivel. nivelet muuten samoja.
              Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
              -Official BTCF-Sauna Team-
              -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
              -Team BTCF Top Alcohol-
              -Team Pimp My Bride-
              TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
              R.I.P. 1K MOTORSPORTS
              R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
              526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

              Comment

              • Maza
                BTCF Member
                • Jul 2002
                • 4319
                • Kannus/Kokkola

                #8
                Jep.. e30:ssä nivelet samat, mutta e36:ssa tilanne muuttuu..

                e36 m3:ssa on kovat nivelet kuten kaikissa e30 malleissa. Muissa e36 malleissa itse nivel on vulkanoitu kehykseen, joten se on ns. "joustava nivel".

                Ainakin e30 ulompi pallonivel sopii suoraan e36 m3 tukivarteen. 99% varmasti myös sisempi sopii.. ai miksikö ei ostaisi e36 m3 niveliä ? KOSKA niitä ei myydä erikseen...

                Comment

                • #BMW#
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2004
                  • 488
                  • Espoo

                  #9
                  Originally posted by Suutari
                  vanhoissa m3 normi tukkivarsi, uusissa alumiininen. siis liko laakkosen hyllyssä alumiini tukivarsi 3.650kg vai mitä. vai oliko toi terästukivarren paino pienempi kun etk:ssa?
                  ja tosiaan tuohon alumiiniseen tuon nivelen vaihto on omantunnon kysymys. jotkut vaihelleet mut ite en laittas. löystyy se reikä helposti ja ei enää niin tiukasti kiinni se nivel. nivelet muuten samoja.
                  tarkennus: punnitsemani tukivarsi oli teräksinen ja oli 170g kevyempi kuin mitä etk:ssa ilmoitettu... oli muuten tiukasti kiinni! prässi kävi 27tkg:ssä ennen kun nivel lähti liikkeelle!
                  E38 pre 740i 4.4l Manual

                  Comment

                  • Suutari
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2003
                    • 3059
                    • Suomi

                    #10
                    vähän lämpöö antaa niin helpottuu kummasti
                    Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                    -Official BTCF-Sauna Team-
                    -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                    -Team BTCF Top Alcohol-
                    -Team Pimp My Bride-
                    TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                    R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                    R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                    526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                    Comment

                    • mukko
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2003
                      • 5965
                      • Uleåborg

                      #11
                      ............
                      Last edited by mukko; 30-10-2007, 20:02.
                      -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                      Save the World, Fuck The Fuel Economy
                      Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                      Comment

                      • mr.b
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2004
                        • 169
                        • pietarsaari

                        #12
                        "Total bmw" tietoa pitää lukea varauksella.. on siellä paljon kaikenlaista tietoa mutta olen useasti huomanut virheitäkin.
                        BMW 320iA Touring -95
                        Porsche 944 -86
                        Buell xb9r -03
                        Marin san rafael ~89
                        Jalat -70

                        Comment

                        • mortimer
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2003
                          • 1079
                          • Satulinna kaukomaan

                          #13
                          --------------
                          Last edited by mortimer; 22-12-2012, 23:19.

                          i3S -20
                          E30M3 slotcar 1:32
                          XKE FHC 1971
                          Mgb Gt -66
                          T6 -19
                          E91 -08

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎