Announcement

Collapse
No announcement yet.

316 1.8 kaasari ongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Terno
    • Nov 2024

    316 1.8 kaasari ongelmia

    Eli tuli homaatua tuollainen ajoneuvo vuosimallia 86, nykii, ei pahasti edellisen D-Kadettin jälkeen , nykimiseen tosin löytyi jo muuta idea jota kokeillaan, mutta... Se toinen ongelma, auto tekee semmoisen hauskan juranssin, et kun kylmä kone ja joutuu hiukan tarjoilemaan kierroksia, niin kun joutuu pysähtymään paikalleen, valot yms. kone täräyttää kierookset about 3000rpm, ja ei laaske tyhjäkäynillä mihinkään, ennenkuin lähtee liikkelle tai sammuttaa auton ja käynnistää uudelleen... Ja sammuttaessa aina välillä paukauttelee putkessa tai imusarjasa, en oo vielä paikallistanut... Eli missä vika ja mitä kokeilla... Nykiminen ei tosiaan omaasata mielestä ole mitenkään suurta, ja naapuri joka on BMW miehiä, sano et se on vaan ominaisuus , mut muuten toimii hyvin ja tuntuu vielä kulkevan...

    Kiitokset jo jos joku osaa neuvoa....
  • flyingfinn_148
    Bimmer Rookie
    • Oct 2005
    • 158
    • Nousiainen

    #2
    Mulla on sama ongelma et jää kierrokset ylös...

    kokeileppa ottaa lä,pöanturin vieressä olevasta anturista toinen letku poies... kokeile sillon kun kierrokset on ylhäällä..

    mulla ainakin laskee kierrokset heti normaaleiksi.. Se on joku ryypyn letku mikä siihen tulee joten jos letku on irti ei lähde enää niin hyvin käymään kylmällä... mutta muuten toimii... voi olla että mullakin on se anturi rikki ja yritän juuri saada uuttaa jos vika ois siin... kierrokset myös vaeltelee tyhjäkäynnillä joka saattaa myös johtua siitä..
    Bemari sen olla pitää!

    e39 528ia touring -97

    Ex E36 325i -91
    Ex E36 325i -91
    Ex E30 316 -87

    Comment

    • Skunkki^
      BTCF Member
      • Jul 2007
      • 688
      • Espoo

      #3
      Kysytään tässä, kun en millään saa postattua uutta threadia.
      Auto on 316 1.8 kaasari vm.88. Mikä osa?


      Elikkäs, kaasarista lähtee alipaineputki tähän valkoseen mötikkään joka on tulipellissä melko ylhäällä (letkun kun ottaa irti niin kiekat nousee 3000 paikkeille) Ja mötikästä menee alipaineletku virranjakajan viereen. Myös joku sähköpiuha tulee mötikkään kiinni.

      Autossa tyhjäkäynti seilas kovasti, niin nappasin sähköpiuhan irti tuosta mötikästä ja vedin kaasarista suoraan virranjakajalle sen alipaineletkun ja auto toimii kuin unelma. Mikä tuo valkoinen "mötikkä" 2cm x 3cm juttu on? Ilmeisesti ei mikään kovin tärkeä osa mutta mietityttää silti. Harmi kun ei kameraa sattunut mukaan, helpottais hieman...
      KIA Optima PHEV

      Exät:
      520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

      Comment

      • Skunkki^
        BTCF Member
        • Jul 2007
        • 688
        • Espoo

        #4
        Tietääkö kukaan kyseistä osaa?
        KIA Optima PHEV

        Exät:
        520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

        Comment

        • Konda112
          Bimmer Rookie
          • Oct 2008
          • 92
          • Pudasjärvi/Oulu

          #5
          Ylös

          Onko muuten kellään tietoa tuosta osasta niinku äkkiseltää että mikäs se o? Ja sitten että ku mulla toi e30 316 1.8kaasari vehje, alko nykiin ajossa ja kierrokset humpaa tyhjäkäynnillä. Ja sitte ku paikollaan laittaa kierroksia niin se vähän kans niinku nykyttää. Että olisiko virranjakajan kansi ja pyörittäjä aika vaihtaa? Vai onko vika muualla? kiiiitooosss :P

          Comment

          • Konda112
            Bimmer Rookie
            • Oct 2008
            • 92
            • Pudasjärvi/Oulu

            #6
            huhuuuuu?

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16413
              • Asikkala

              #7
              Originally posted by Konda112 View Post
              huhuuuuu?
              Mikä kaasari ? Alkup. ?

              Comment

              • Konda112
                Bimmer Rookie
                • Oct 2008
                • 92
                • Pudasjärvi/Oulu

                #8
                joo alkuperänen kaasari on.. Autolla ajettu semmonen 340tkm..?

                Comment

                • Konda112
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2008
                  • 92
                  • Pudasjärvi/Oulu

                  #9
                  Johoo nyt taas pikkunen pelaa.. Virranjakajan kannen ja pyöriän laiton uuden.. Niin niillä alko pelaan.. entin pyörijä olikin jo aikansa eläny. oli sulanu vähäsen..


                  Mutta sitte ku uudessa pyörijässä oli rajoitin 6400rpm vanhassa oli 6600rpm niin onkopa nuilla muita eroja kuin huippu kierroksissa??

                  Comment

                  • JJT
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6694
                    • .......

                    #10
                    Originally posted by Konda112 View Post
                    Johoo nyt taas pikkunen pelaa.. Virranjakajan kannen ja pyöriän laiton uuden.. Niin niillä alko pelaan.. entin pyörijä olikin jo aikansa eläny. oli sulanu vähäsen..


                    Mutta sitte ku uudessa pyörijässä oli rajoitin 6400rpm vanhassa oli 6600rpm niin onkopa nuilla muita eroja kuin huippu kierroksissa??
                    Ei muuta eroa.
                    Myyn:
                    M10/20/52 E30-E36 osia

                    Comment

                    • Konda112
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2008
                      • 92
                      • Pudasjärvi/Oulu

                      #11
                      Originally posted by JJT View Post
                      Ei muuta eroa.

                      Kiitos tästäkin tiedosta

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎