Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 325i vastaa kaasuun huonosti...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hartza´s garage
    Bimmer Rookie
    • May 2005
    • 137

    E30 325i vastaa kaasuun huonosti...

    Kertokaahan mistä ja kuinka säätämään kun ei m20b25 vastaa kaasuun!!!
    Kun pedaalia painaa nopeesti niin röhähtää ja sitten vasta kiertää. Hiljakseen painaessa ei ongelmaa oo. Omat epäilykset ovat kaasuläppäanturi, mutta kertokaahan te.
    E39 528i vm. -96
  • MörköPower
    Bimmer Rookie
    • Apr 2003
    • 192
    • Kuopio

    #2
    Niinpä.. Vai voisko olla seokset tyhjäkäynnillä jotai muuta mitä pitäs.. Itellä sama kone ja sama vika, ja pakokaasutesteriin pitää päästä. Ja eipä tuota kai muuten säädellä ko seosta ilmamäärämittarista pykälittäin jousta kiristämällä tai löysämällä ja ruuvaamalla sitä kuusiokoloruuvia, mistä kai lähinnä saa säädeltyä tyhjäkäyntiseoksia. Viisaammat korjatkoon.. Tietty jos se läpän anturi sökö tai väärin säädetty, tai..tai tai. Nii'in enpä muuta tiedä kun itelläki vittuilee vaan ja tyhjäkäyntiki on hiukka pupellusta niin paha antaa mitään neuvoja. Tuli kans mieleen et voisko aiheuttaa jotai tommosta jos se YKK-anturi antas väärää infoa aivoille eli siis sökö-> luulis et siitä seurais se et sytty poskellaan ja ruiskutusajat ja vaikka -määrätki sekasin..?

    Ainiin, vaihdoin täs lambdan eikä huomattavaa vaikutusta, ja piuhatki pitäs olla oikeessa järjestyksessä..
    Niin, ja ite aion viedä töpselin päähän et jos näyttäs jotai elimellistä vikaa suoraan niin ei tartteis joka osaa vaihtaa.

    Ei voi tietää mut poljen kohta suohon koko paskan.
    Last edited by MörköPower; 13-12-2005, 20:44.
    -ex- e30 325iM vm-90 (RUSINA)
    -ex- e36 325 käyttis-coupe-vessa

    Comment

    • Hartza´s garage
      Bimmer Rookie
      • May 2005
      • 137

      #3
      Mun pirssissäkin tyhjäkäynti hieman aaltoilee ja sytkästä sen verran, että on se varmaan myöhäsellä. Meinaan paukkuu välillä... Tarttee huomenna testata toi kaasuläppäanturi. Jos toimii, niin prkl. Pelko persiissä että vika suuttimissa.
      Onkohan b20:ssä samat suihkut kuin b25:ssa??
      Last edited by Hartza´s garage; 13-12-2005, 20:57.
      E39 528i vm. -96

      Comment

      • MörköPower
        Bimmer Rookie
        • Apr 2003
        • 192
        • Kuopio

        #4
        Niin, en oo uskaltanu miettiä noita suuttimia ees..vaikkei nyt ees hirmu homma ois. Mitenkähä jos vaihtas ne m50b25 motin vastaaviin ko Muggohan tais semmosen tehhä touringiin ja kovasti ylisti..liekkö ihan bolt-on homma? Pieni motivaation puute aina vaan vaivaa.
        -ex- e30 325iM vm-90 (RUSINA)
        -ex- e36 325 käyttis-coupe-vessa

        Comment

        • Hartza´s garage
          Bimmer Rookie
          • May 2005
          • 137

          #5
          Mites sulla lähtii peli käyntiin. Oma joskus ei lähde muuten kuin pedaali pohjaan ja sitten vaikeroinnin kautta käyntiin. Tänään viimeks mamma ylisti bmw:n toimivuutta.
          E39 528i vm. -96

          Comment

          • Bmw_e30
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2004
            • 1260
            • joutseno

            #6
            b25 on isommat... ei kannata ees ajatella..

            ootko tutkinu kaikki imuvuodot..
            esim se ilmamäärämittarin ja kaasuläpän välissä oleva käyräputki.. ja muutenki kaikki liitokset???

            aaltoileeko koko aja.. lämpimäl sekä kylmäl koneel ?
            ex 325i -85 325i
            325i soupe -92 325i

            Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

            Comment

            • Hartza´s garage
              Bimmer Rookie
              • May 2005
              • 137

              #7
              aaltoilua tapahtuu sekä kylmänä että lämpimänä.
              E39 528i vm. -96

              Comment

              • HarzaTheMan
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2004
                • 458
                • Sawo

                #8
                Kannattaa käyttää pakokaasutestissä ja siellä säätää kohdalleen. Meikäläisen 325:ssäkin oli pientä yskintää kaasua nopeasti polkaistessa ja kierrokset myös tippuivat hetkellisesti jonnekin 400-500 rpm jos kaupunkiajossa polkaisi kytkimen pohjaan ja nosti kaasun ylös. Testeri näytti seosten olevan rikkaalla ja säädön jälkeen pelitti paljon paremmin.
                ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä

                Comment

                • Hartza´s garage
                  Bimmer Rookie
                  • May 2005
                  • 137

                  #9
                  Tuntuko sulla isommalle vaihdettaessa pieni nykäsy? tai ainakin 1->2
                  E39 528i vm. -96

                  Comment

                  • HarzaTheMan
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2004
                    • 458
                    • Sawo

                    #10
                    Originally posted by Hartza´s garage
                    Tuntuko sulla isommalle vaihdettaessa pieni nykäsy? tai ainakin 1->2
                    Jos minulta kysyit, niin ei. Muuten pelasi rikkailla seoksilla normaalisti, mutta nuo edellä mainitut oireet siinä oli.
                    ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä

                    Comment

                    • MörköPower
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2003
                      • 192
                      • Kuopio

                      #11
                      Originally posted by Hartza´s garage
                      Mites sulla lähtii peli käyntiin. Oma joskus ei lähde muuten kuin pedaali pohjaan ja sitten vaikeroinnin kautta käyntiin. Tänään viimeks mamma ylisti bmw:n toimivuutta.
                      Juu ehkä noin kerran viikkoon tekee ettei lähe lämpösenä käyntiin ennen kuin ~6-7 sekunnin sahauksella mut eipä näy hirveesti olevan väliä onko kaasu pohjassa vai ei. Ja pikkusen sitte köhäsee niinku nyt yleensä kone köhäsee jos meinaa vähä liikaa saada mut sit pelaa "normaalisti".

                      Ja tosiaan, seokset on itseasiassa 99 prosenttisella varmudella 'hiukan' metsässä, sillä säädetty näppi-/perstuntumalla ilmamäärämittarin vaihdon jälkeen. Ja ei nyt varmaan laihalla käy ainakaan.. Tosin pelas ennen sitäki miten sattuu kun siinä oli kulumaa vanhassa mitarissa.

                      Ajossa suht matalilla kierroksilla hieman nyhtää jos nyt ei vedätä kaasu pohjassa mutta ei tunnu missään verrattuna vanhaan ilmamäärämittariin.
                      Kierroksilla pelaa täydellisesti, tehokkuudesta tai tehottomuudesta nyt on paha mennä sanomaan mitään kun ei osaa oikeen verrata, perstuntumalta ihan normia kakspuokin vätystelyä.

                      Ja ilmavuotoja ei itsellä ole, jos on, niin evästän sen haitariputken sieltä. Eli jotain oikeeta häikkää, nyt siis myös säätöhäikkää on.
                      -ex- e30 325iM vm-90 (RUSINA)
                      -ex- e36 325 käyttis-coupe-vessa

                      Comment

                      • tagagummi
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2005
                        • 156
                        • kännykkä town

                        #12
                        Ite oon ainaki todennu et pari pulloa starttipilottia ja tunti tehokasta vapaa-aikaa, niin kyllä imuvuodot löytyy helposti käsiä likaamatta, jos niitä vuotoja on.

                        Comment

                        • BMW 325I avo
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2004
                          • 832
                          • Tampere

                          #13
                          Originally posted by MörköPower
                          Juu ehkä noin kerran viikkoon tekee ettei lähe lämpösenä käyntiin ennen kuin ~6-7 sekunnin sahauksella mut eipä näy hirveesti olevan väliä onko kaasu pohjassa vai ei. Ja pikkusen sitte köhäsee niinku nyt yleensä kone köhäsee jos meinaa vähä liikaa saada mut sit pelaa "normaalisti".
                          Tämä johtunee siitä, että suuttimet vuotaa hiukan. Joten lämpimänä käynnistäessä tulpat kostuu ja saa hiukan sahailla, että lähtee. Kuulemma "tyyppivika" ja omassa koslassa sama juttu. Eli jos koneen sammuttaa ja heti käynnistää, niin no problem. Jos odottaa 10min, ni pikku sahaus. Jos odottelee puol tuntia, niin no problem.
                          // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

                          Comment

                          • Hartza´s garage
                            Bimmer Rookie
                            • May 2005
                            • 137

                            #14
                            Virranjakajan kansi ja pyörijä kulunut loppuun ja karstottunut. Puhdistettu, mutta ei vaikutusta. Tarvii ostaa uudet ja palata sitten asiaan.
                            E39 528i vm. -96

                            Comment

                            • Hartza´s garage
                              Bimmer Rookie
                              • May 2005
                              • 137

                              #15
                              Jakajan kansi ja pyörijä vaihdettiin ei vaikutusta. Ilmamäärämittarin ja imusarjan välinen haitariputki oli rikki. Vaihdoin uuteen. Kone kävi huonommin kuin aikaisemmin. Otin akkukaapelin irti ja annoin sen olla n 10 min. TADAA!! Moottori kävi korkeampaa tyhjäkäyntiä (n 850 rpm), tasaisemmin ja tuntui vastaavan kaasuunkin ihan eritavalla. Onkos toi motronic sellainen, että esim tässä tapauksessa moottori imi/vuoti ilmaa haitariletkun halkeamasta ja aivolaatikko yritti korjata käyntiä. sitten kun uusi letku asennettiin, se "korjaus" oli taas pielessä ja akkukaapeleiden irroitus asetti oletusasetukset tai nollasi vikamuistin???

                              Tosin en ole kerennyt autoa täysin lämpimäksi käyttää, mutta ensivaikutus oli ok.
                              Last edited by Hartza´s garage; 19-12-2005, 20:46.
                              E39 528i vm. -96

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎