Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30: 318is vai 320i?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw_e30
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2004
    • 1260
    • joutseno

Originally posted by Väntsä
    No sen verran että tolla ajettiin lapista tänne pohjanmaalle 650km ja bensaa meni noin 50l.. Että ei siinä hirveesti pitkää matikkaa tarvita...
    siul o pakko olla motronic kone jos tommosiin lukuihin pääset :P
    ex 325i -85 325i
    325i soupe -92 325i

Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

Comment

• Freak
      BTCF Member
      • Apr 2003
      • 2562
      • .

Nyt on pakko avautua...

Noin 150t km verran e30 320i:llä ajaneena voin kanssa väittää, että kyllä sen kulutuksen saa matka-ajossa helposti painumaan alle kahdeksan litran. Sen olen kanssa huomannut, että ajotavalla on myös huomattavan suuri vaikutus kulutukseen. Käyttääkö moottorijarrutusta jne...
      Itsellä tuli opiskeluaikoina yleensä noin 500km viikossa mittariin joista noin puolet pelkkää matka-ajoa ja toinen puoli kylillä pyörimistä. Tällä ajomäärällä kesäkulutus pyöri kesärengas kelillä 8-9 litran välillä ja talvikelillä 9-10 litran välillä, parhaimmillaan jopa 11-12 litrassa.
      Viime aikoina, kun ollaan esim. Ahvenistolla ratapäivillä käyty, ei kokonaiskulutus ole ollut siltikään mitenkään ihmeellinen. Matkaa tosin kertyy edestakaisin yli 600 km.
      Mutta mutta...
      Mulla onkin hieman viillattu laitos jonka alakierrosvääntö on vakiota huomattavasti parempi. Virityksen jälkeen kulutus ei ainakaan paljoa kasvanut ehkä jopa päinvastoin.

Jatketaas vielä vähän...
      Auto on -86 ja L-Jetillä.Vaihteisto on manuaali.
      Last edited by Freak; 15-12-2005, 19:03. Reason: Jatkoajatkoa
      Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

Vanha Uuden liiton mies...

Comment

• avr
        Bimmer Fanatic
        • May 2005
        • 290
        • Vaasa

Vaikee sanoo ku ei oo koskaan koeajanu 318is:ää. Itte omistan 320i:n, ja mielestäni 6-pyttynen on todella miellyttävä ajaa ja käyttäytyy jotenki kivemmin ku 4-pyttynen. Voi suositella 320:stä, vaikkakin se nyt ehkä ei yhtä hätänen oo ku 318is.

Comment

• Väntsä
          Bimmer Rookie
          • Oct 2005
          • 62
          • Seinäjoki

Originally posted by Bmw_e30
          siul o pakko olla motronic kone jos tommosiin lukuihin pääset :P
          Ai mun -83:ssa?

Vielä sen verran että mulla on vaihdettu toinen perä, välitystä ei ole tiedossa, mutta kun ajaa sataa niin kierroksia noin 2400. Tuntuis vaikuttavan kans aika paljon...
          Last edited by Väntsä; 15-12-2005, 20:25.

Comment

• Guest's Avatar

No persana kun noista kulutuksista puhutaan, niin... BMW 316 1.8 koneella, maantiellä vei viimeksi kun katto, niin 8,17l sadalla... Siis oikein laskettu... Mut 1300 D-Kadetti vei viimeisellä reissulla pyöreät 17,5 sadalla, eli ei bemarien kulutus lukemat niin kovia, oikeastaan halpaa ajoa

Comment

• jmp2002
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 5727
              • Rovaniemi

Ai mun -83:ssa?

Vielä sen verran että mulla on vaihdettu toinen perä, välitystä ei ole tiedossa, mutta kun ajaa sataa niin kierroksia noin 2400. Tuntuis vaikuttavan kans aika paljon...
              No tuo varmasti vaikuttaa mulla huutaa luokkaa 3200-3500 kun satasta köröttelee..

Mutta bensahan on halpaa, niin ei haittaa..
              E30 325i Touring -89
              E30 325i touring -88 m50tbo
              G20 330e M-Sport -20

Comment

• dunkelblau
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2003
                • 1151
                • Uusimaa

Kaveri kysyi 318iS:stä, kielsi mainitsemasta 325i:tä. Ja porukka tulee silti horisemaan kutoskoneen kulutuksista. On se ny ihan päivänselvä, että 318iS _vie_ vähemmän kuin esim. 320laiska. Nelarissa on myös paremmat ominaisuudet jo pelkästään sylinterimääränsä ja neliventtiilikantensa ansiosta. Ja kyllä niillä bemarin nelareillakin mennään ja lujaa, myös radalla!

Eli musta ei ole millään tavoin 'häpeä' harkita 318iS:ää, päinvastoin, ostan myös itselleni sellaisen kakkosautoks heti, jos eskoja ylimäärin liikenee. (ja vielä E30 )

"Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

Comment

• jannmann
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 5856
                  • Joccis City

eta

Originally posted by L.H
                  Hyvä vaihtoehto, mutta eipä taida paljon olla tarjolla?
                  kyllä niitä suomessakin on muutama myynnissä, mutta saksasta saa jo kohtuu kuntoisia 400-1000e

Verot oli omaan 87 etaan n.460e eli halvalla on mahdollista saada peli kilpiin jos ei hakemisesta joudu miljoonia maksamaan.
                  Eikä ole niin ruosteessa kun suomi 320i:t ja 318is:ssät

Juhis vaan asialle...
                  Aprilia RSV4

Comment

• arosuzi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 1197
                    • -

320:ssä olis tietty se kutosen vääntö.. Mutta kyllä toi is on suht hyvä, jos ajattelee kulutusta ja suorituskykyä. Ei mulle oo ainakaan yksikään 320 pärjännyt, ei edes isommissa vauhdeissa. Jopa vakiokuntoinen E28 535 on jäänyt viivalta ja aika hikisesti perässä pysyny +100 vauhdissa, ohi se kyllä lopussa tuli... (Rundari :wink: :wink Padassa on hyvä viripotentiaali vanhaksi nelariksi. Kannen porttauksella, venttiilien kevennyksellä ja lastulla saa jo "ihmeitä" aikaan. -> 0-100 ~7.5-8s. is:ässä on vakion M-Tek alusta, jota taas 320:stä ei löydy vakiona... Sportnahkarattiakin löytyy..

Eli jos noista pitää valita niin ehdottomasti is. Mutta tämähän on vaan mun mielipide

...Mutta sitte taas, jos oot esim. turboa ajatellut niin pääset 320:ella helpommalla ja parempiin lukemiin(?) Mun iiäs on ainakin vähäpäästöinen...
                    Last edited by arosuzi; 16-12-2005, 08:00.

Comment

• mikko
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2002
                      • 1762
                      • kotona

Originally posted by tepi_
                      Voin myös olla väärässä... Joo ja olihan siinä yks Nm enemmän vääntöä...
                      olen tässä itekki ihmetelly että miten se voi saada issin kii?
                      ja vielä korkeammissa nopeuksissa... H.U.H!

Comment

• KingOnTheRoad
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2005
                        • 573
                        • Kemijärvi

poijat poijat!!

kai me nyt kaikki oman automme kulutuksen tiedämme!!! Eli siitä on turha väitellä eikä liity taas koko topicin aiheeseen!!! kyllä mun 320i meni alle 8l/100km helposti.. en tiedä sitten mitä tuo iS syö.. jos tehoa haluaa jälkikäteen helposti ja halvalla niin 320i ja turbo... vähän tarvii männistä sorvata pattia pois niin kestää vähän paineitaki.. itellä vakiokone vähän pattia matalaksi ja 0.9bar ja penkissä 264hv/311Nm.. ja ajettu 50000 ilman ongelmia...
                        E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
                        E36 328i coupe -95 "UXI"
                        Polaris RMK 800 Nordic edition-15
                        Yamaha yz250 -02

Comment

• SledgeHammer82
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 1651
                          • Pk-seutu

Originally posted by mikko
                          olen tässä itekki ihmetelly että miten se voi saada issin kii?
                          ja vielä korkeammissa nopeuksissa... H.U.H!
                          Tossa kuvaajassa näky kolmonen loppuvan 128:aan ja 320i vetää kolmosella tonne n. 145 km/h joten siinä saattaa olla osaselitystä, että kaveri joutu kaivaa nelosta silmään ja en tiedä olisko munaillu jotain vaihdossa vai onko kyse sitten mahdollisista yksilöeroista (-vioista, kuitenkin n. 15 vanhoja pelejä).

Mutta joo ei se 320i viivalta lähettäessä ihan pärjännyt. Mutta minä annan sen anteeksi kun saa fiilistellä kutosen äänillä ja värinättömyydellä.

Comment

• KingOnTheRoad
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2005
                            • 573
                            • Kemijärvi

Originally posted by SledgeHammer82
                            Tossa kuvaajassa näky kolmonen loppuvan 128:aan ja 320i vetää kolmosella tonne n. 145 km/h.
                            mulla ainaki 320i perä oli 3.45 tai 3.25 välityksellä ja meni 3sella 180km/h ja 0-100km/h kellolla 8.1s ku sai 2sella vetää tappiin..
                            E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
                            E36 328i coupe -95 "UXI"
                            Polaris RMK 800 Nordic edition-15
                            Yamaha yz250 -02

Comment

• arosuzi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 1197
                              • -

Originally posted by SledgeHammer82
                              Tossa kuvaajassa näky kolmonen loppuvan 128:aan ja 320i vetää kolmosella tonne n. 145 km/h joten siinä saattaa olla osaselitystä, että kaveri joutu kaivaa nelosta silmään ja en tiedä olisko munaillu jotain vaihdossa vai onko kyse sitten mahdollisista yksilöeroista (-vioista, kuitenkin n. 15 vanhoja pelejä).

Mutta joo ei se 320i viivalta lähettäessä ihan pärjännyt. Mutta minä annan sen anteeksi kun saa fiilistellä kutosen äänillä ja värinättömyydellä.
                              Mun is ottaa kolmosen juuri tonne 145kmh. Pitäs olla ihan vakiokamaa nuo voimansiirto/vaihteisto

Comment

• xtech
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2005
                                • 354
                                • savonlinna

Täytyy kyllä sanoa että kun omistan tuollaisen 320, niin se kulutus ei todellakaan ole mikään hirveä. Siis ei todellakaan kuluta niin paljon kuin 325! 325 ei meinaa päästä millään alle kympin lukemiin toisin kuin 320... Tai en tiedä onko mun autossa jotain vikaa kun ei vaan meinaa kuluttaa niin paljon..
                                joo ihan sama juttu täällä.itelläni e30 320i,eikä se nyt hirveästi ole,jos maantiellä 6-7 litraa/100 km ja kaupungissa n.10 litraa..tosin riippuu kyllä täysin oikeasta nilkasta
                                sigpic

e30 2,7

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎