Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 kuskin puolen sivulasi jäätyy pakkasilla.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ropo
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2003
    • 648

    e30 kuskin puolen sivulasi jäätyy pakkasilla.

    Niin kuskinpuolen sivulasi jäätyy ajaessa yli 10 asteen pakkasilla. Mikä tuollaisen aiheuttaa, kun muut lasit pysyvät sulina?
    Mihin asti tuossa pitäisi lämpömittarin viisarin nousta? Ennen nousi vähän alle puolenvälin. Vaihdoin uuden termostaatin ja sen jälkeen lämmöt putosivat hiukan alemmaski kuin aiemmin. Vanha termostaatti oli 80c kuten myös uusikin.
    Niin ja auto on 325i
    Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!
  • jazma
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 1115
    • Oulu

    #2
    No jos yksinkertaisesta lähtee liikkeelle niin tuleeko sulla ilmaa sieltä kojelaudan sivulta? Siis säädettävästä suulakkeesta?
    Jos oot kojelautaa irroitellu niin onko sen puolen ilmaputket jääny huonosti ja ilmaa tule tarpeeksi?
    Muuta mitä tulee mieleen niin vänkärin puolella reikä lattiassa tai sitten helman vedenpoistoaukot tukossa ja sen puolen kotelo on ihan vedessä, lumessa tai jäässä...
    Tosin luulisi että nämä jälkimmäiset vetäisi kaikki lasit huuruun mutta voihan se noinkin mennä.
    Entä oven sisällä oleva kosteus? Onko vänkärin lattiamatossa tai sen alla paljon lunta tai ovatko nämä märkiä?
    e30 318i

    Comment

    • Pite^
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2005
      • 465
      • Haapavesi

      #3
      ikkuna huurtuu!?

      No varmaan tiiviste saattaa olla jostain kohti rikki ja sieltä vuotaa että ikkuna pääsee ottaa aisee.. nii ei termostaatin vahto pitäs vaikuttaa siihen ikunaan..
      Team Ryyppymäki

      Comment

      • Meisseli
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 1003
        • Kotka

        #4
        Puhallus on säädetty liiaksi jaloille/liian hiljaiselle ja kuski huohottaa, hikoilee sekä kantaa vaatteissaan lunta siihen kuskin puolelle. Ota repsikka mukaan niin luultavasti jäätyy se toisenkin puolen lasi?
        Eioo penaria alla enää.. :(

        Comment

        • ropo
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2003
          • 648

          #5
          Originally posted by Meisseli
          Puhallus on säädetty liiaksi jaloille/liian hiljaiselle ja kuski huohottaa, hikoilee sekä kantaa vaatteissaan lunta siihen kuskin puolelle. Ota repsikka mukaan niin luultavasti jäätyy se toisenkin puolen lasi?
          Tuli mieleen ihan samajuttu ja tänään ajettiin "kartturin" kanssa, mutta pelkästään kuskinlasi jäätyi.
          Kyllä ilmaa tulee kaikista kojelaudassa olevista aukoista.
          Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

          Comment

          • Vee-eit
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2004
            • 709
            • Turku

            #6
            Kopeloi lattiamaton alta, jos jossain on vuoto, eristeet ovat märät ja ikkunat huurteessa. Sisätilalämppärillä voi kuivatella ja sitten etsiä mistä kosteutta tulee. Jos kosteutta on paljon, matto pois ja pannuhuoneeseen kuivumaan, samalla voi tutkia lattian ruosteet.
            Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

            Comment

            • ropo
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2003
              • 648

              #7
              Originally posted by Vee-eit
              Kopeloi lattiamaton alta, jos jossain on vuoto, eristeet ovat märät ja ikkunat huurteessa. Sisätilalämppärillä voi kuivatella ja sitten etsiä mistä kosteutta tulee. Jos kosteutta on paljon, matto pois ja pannuhuoneeseen kuivumaan, samalla voi tutkia lattian ruosteet.
              Mitä kaikkea pitää purkaa, että saa lattiamaton pois? Joskus olin katsovinani, että se menee jonnekkin kojelaudan alle?
              Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

              Comment

              • Vee-eit
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2004
                • 709
                • Turku

                #8
                En ole ihan hiljan e30 purkanut, mutta penkit ja keskikonsoli pois, niin eiköhän lähde.
                Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

                Comment

                • ropo
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2003
                  • 648

                  #9
                  Miten kaasupoljin irtoaa lattiasta e30?
                  Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

                  Comment

                  • r3i
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2005
                    • 146
                    • Iisalmi

                    #10
                    Originally posted by ropo
                    Miten kaasupoljin irtoaa lattiasta e30?
                    Polkimen yläpäässä pitäisi olla sokka tjsp jonka irroittamalla voit sit pujottaa maton pois.
                    jotain muuta...

                    Comment

                    • Vee-eit
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2004
                      • 709
                      • Turku

                      #11
                      Vetämällä. Lattiassa on hahlo, jossa kaksi nelikulmaista reikää, polkimessa vastaavissa kohdissa muovikynnet. Kynsiä voi painaa sisään ja ruuvarilla kammeta poljinta ylöspäin.
                      Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

                      Comment

                      • ropo
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2003
                        • 648

                        #12
                        Voi prkl. että on vittumainen irroittaa tuo lattiamatto! Ensin ole vänkärin puoli jäätynyt lähes kauttaaltaan peltiin kiinni. No sain sulatettua sen hiustenkuivaajan avulla irti. Mutta miten sen maton saa tuolta etupäästä lähtemään irti? On aivan älyttömän jäykkää se matto ja sitten kun se on tuolla lämmppärin alla...
                        Pitäisköhän leikata tuo kardaanitunnelin päälle tuleva osa matosta erilleen?

                        Olis aika helppo irroittaa lattiamatto kun olis samanlainen kuin mersussa. Joka jalkatilassa erillinen matto.
                        Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

                        Comment

                        • ropo
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2003
                          • 648

                          #13
                          Nyt sain lattiamaton irti, mutta miten lämppärinkennon saa lähtemään pois? Auto on vm-89 ja letkulähdöt on kennossa samassapäädyssä, mutta eripäissä, jos sillä jotain väliä on?
                          Pitääkö se kotelo irroittaa jonka sisällä kenno on? Jos pitää niin miten se tapahtuu?
                          Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

                          Comment

                          • ropo
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2003
                            • 648

                            #14
                            Väkivaltaa käyttäen sain lämppärin kennon irti ja vuotokohdaksi selvisi haljennut muovipääty! Pitäsikö e30 325i olla kiertovesipumppu?
                            Onko se osa nimeltään vesiventtiili joka on kennon päässä, kuskinpaikalta katsoen taaemmassa putkessa sellainen mötikkä johon tulee kaksi sähköjohtoa? Millainen on sen venttiilin toimintaperiaate?
                            Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎