Auto 325i e30 1989 kat. cab.
Joku edellisistä omistajista vaihtanut autoon vuosimallin 86 lohkon ja m20b20 kannen. No se kansi korkkas äkkiä ja hankin paikalliselta koneistamolta täysin uuden kannen ( m20b25 ), ainoastaan nokka-akseli on vanha(m20b25 kat).
Jos ei kat mallissa on puristukset 10,4 ja nokka kuitenkin vm. 89, eli 264 astetta, niin onko yhteensopivuus taattu, onko venttiilin osuminen mäntään todennäköistä???
Tämän kannenvaihdon jälkeen lämpöongelmia on ollut huomattavasti vähemmän, mutta on ollut kumminkin.
Normaalisti ongelma ilmenee seuraavasti : Kun käyttää auton lämpimäksi homma ok, mutta sammutappa auto hetkeksi kun poikkeet johonkin vaikka kahville ja starttaat lämpimänä niin jo ekassa risteyksessä alkaa lämpöviisari lievästi nykien pikkuhiljaa kiivetä reilu viivan yli puolenvälin, ja kun kerran kyseessä on uusi kansi niin en ole uskaltanut käyttää enempää vaan ajanut parkkiin johonkin hetkeksi, ja sitten kotiin.
Tämän jälkeen vaihdetut osat: syyläri, ylävesiletkut, termari (tarvike), vedenlämpötila-anturi ja visko. Edellinen omistaja on ilmeisesti vaihtanut vesipumpun, kun on niin uudennäköinen, mutta todennäköisesti sekin tarvikeosa.
Eli onko moottorikokonaisuuteni sillainen että ei toimi?
Onko lämpöongelmienkin syy moottori vai vesipumppu?
No tuon vesipumpun taidan kaivaa seuraavaksi jahka ehdin...
searchilla löytyi kyllä kaikenlaista e30 lämmöistä, mutta ei mielestäni tällaista.
Täällä on paljon viisasta porukkaa, toivottavasti apua löytyy...
Joku edellisistä omistajista vaihtanut autoon vuosimallin 86 lohkon ja m20b20 kannen. No se kansi korkkas äkkiä ja hankin paikalliselta koneistamolta täysin uuden kannen ( m20b25 ), ainoastaan nokka-akseli on vanha(m20b25 kat).
Jos ei kat mallissa on puristukset 10,4 ja nokka kuitenkin vm. 89, eli 264 astetta, niin onko yhteensopivuus taattu, onko venttiilin osuminen mäntään todennäköistä???
Tämän kannenvaihdon jälkeen lämpöongelmia on ollut huomattavasti vähemmän, mutta on ollut kumminkin.
Normaalisti ongelma ilmenee seuraavasti : Kun käyttää auton lämpimäksi homma ok, mutta sammutappa auto hetkeksi kun poikkeet johonkin vaikka kahville ja starttaat lämpimänä niin jo ekassa risteyksessä alkaa lämpöviisari lievästi nykien pikkuhiljaa kiivetä reilu viivan yli puolenvälin, ja kun kerran kyseessä on uusi kansi niin en ole uskaltanut käyttää enempää vaan ajanut parkkiin johonkin hetkeksi, ja sitten kotiin.
Tämän jälkeen vaihdetut osat: syyläri, ylävesiletkut, termari (tarvike), vedenlämpötila-anturi ja visko. Edellinen omistaja on ilmeisesti vaihtanut vesipumpun, kun on niin uudennäköinen, mutta todennäköisesti sekin tarvikeosa.
Eli onko moottorikokonaisuuteni sillainen että ei toimi?
Onko lämpöongelmienkin syy moottori vai vesipumppu?
No tuon vesipumpun taidan kaivaa seuraavaksi jahka ehdin...
searchilla löytyi kyllä kaikenlaista e30 lämmöistä, mutta ei mielestäni tällaista.
Täällä on paljon viisasta porukkaa, toivottavasti apua löytyy...
Comment