Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 330?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lepika
    Newbiemmer
    • Dec 2005
    • 9

    e30 330?

    Eli, tässä on tullut suunniteltua uutta projektia, ja yksi harkinnanarvoisia olisi tällainen: e34 530i v8 tekniikka e30 325 bemuun. Toki tiedän että tehoa saa helepommin turbolla ja saa enemmänkin kuin vapar v8:sta, mutta tässä kiinnostaisi juurikin erilainen toteutus ja se että kaikki autossa oleva osat olisivat bmw:n. Eli moniko on toteuttanut tämän kaltaisen projektin, 325:seen ei kaiketi tarvitsisi tehdä alustaan taikka jarruihin muutoksia, sen ollessa mallisarjan tehokkain malli. 530 saa esim. ruotsin puolelta, melkein pelottavan halvalla ja 325 ei suomessa kovinkaan suurissa hinnoissa ole. mutta toki tarkoitus olisi aloittaa purkamalla e30 täysin palasiksi, koripukkiin kiinni ja hiekkapuhaltaa sekä vahvikehitsata koko koppa. Mutta miten on, millaisin muutoksin tuo moottori menee autoon taikka laatikko, jos oletettaisiin että e34:nen olisi automaattilaatikolla (niitä on paaljon enemmän tarjolla)...

    -Eli, kommenttia kannattaisiko aloittaa tätä projektia vai haudata heti elävältä koko idea ja jos on joku toteuttanut, niin kertoilkoon kokemuksistaan.

    -EDIT: perkeles, ny kirjoiteltuani tämän, huomasin tässtä olleen jo puhetta aiemminki, eli pyydän nöyrästi anteeksi "turhasta" postauksesta, mutta laittakaa vaan mielipidettä, kannattasiko...?
    Last edited by lepika; 28-12-2005, 18:58.
  • Jonsku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 4647
    • Tuusula

    #2
    Tottakai se kannattaa, erilaisuus on valttia

    Nimimerkillä "doni" kirjotteleva rakentelee vastaavaa laitosta paraikaa, kannattanee häneltä udella

    E30 mallisarjan tehokkain on 320iS, 192hp, jonka oleelliset erot normi 325:seen ovat paksu takavakaaja (14,5mm (löytyy 320is, m3, 325ix, mtech varustellut e30:set)), iso jarrupääsylinteri (vakiona kaikissa 325:ssa ~88 -->) ja lukkoperä.

    Ei muuta kun projektia pystyyn.. tiesitkin varmaan että nelilitranen V8 on samanlainen ulospäin kuin kolmilitranen.....
    ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
    ex. Alpina D10 Touring #33/94
    ... and many more

    Comment

    • Rolli
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2004
      • 1067
      • Kausala city

      #3
      Originally posted by Jonsku
      Tottakai se kannattaa, erilaisuus on valttia

      Nimimerkillä "doni" kirjotteleva rakentelee vastaavaa laitosta paraikaa, kannattanee häneltä udella

      Ei muuta kun projektia pystyyn.. tiesitkin varmaan että nelilitranen V8 on samanlainen ulospäin kuin kolmilitranen.....
      Tämä yhdennäköisyys kiinnostanut minuakin ja kiitän tästä tiedosta.
      Miten muuten tuo Donin projekti edistyy kun ei oli tuolla projekti osiolla mitään uutta pitkään aikaan?
      E34 530d -94 M-Sport

      Comment

      • lepika
        Newbiemmer
        • Dec 2005
        • 9

        #4
        "..tiesitkin varmaan että nelilitranen V8 on samanlainen ulospäin kuin kolmilitranen..."

        -Tuohan tossa kiinnostaisikin...Ja autoa olisi tarkoitus keventää niin paljon kuin vain on mahdollista.eli 2kpl. hiilari kuppeja ja pari mittaria,mitä muuta muka voi kaivata?! No joo, tarkemmin en ole kerennyt vielä pohtimaan, mutta tämän voisi kieltämättä toteuttaa, olisihan sillä kiva hätyytellä m5:sia ja muita...ulos päin meleko sliipperinä vois pitää. Kopan purkaa täysin atomeiksi ja laittaa koripukkiin pyöriin, jonka jälkeen kaikki massat pois ja hiekkapuhallus sekä vahvikehitsaukset. Tän jälkeen sinkki,epoksi,pohjamaali,maali.sit sais kasata..

        Comment

        • jazma
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 1115
          • Oulu

          #5
          Ai meinasitko katuautoksi? Järki kai siinä lähtee jos ei ole äänieristeitä...Vielä jos putkistoa parantaa niin ah mikä melu... Poppivehkeitä et varmaankaan laita jos kevyttä haet, eli kuuluu vaan ärrrrrr ärrrrrr...
          Älä sillä ota että tuo olis huono juttu mutta itse en ainakaan pitemmän päälle jaksais kuunnella pelkkää mörinää.
          ps. Donin projektista olis mukava kuulla jotain...Aika hiljaista ollu sen jälkeen kun joilleki alkoi vissiin tulla kutsuja katsastukseen. Ffp:n foorumilla varsinki.
          Last edited by jazma; 29-12-2005, 13:19.
          e30 318i

          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5856
            • Joccis City

            #6
            m60

            Sen koneen sovittaminen sinne e30 konehuoneeseen ei ole sitten mikään helppo homma....

            Donin auton nähneenä ja sitä ihastellessa vasta tajuaa miten helvetin millin tarkkaa hommaa se oikeasti on ja jos itsellä on peukalo vähänkin keskellä kämmentä siihen ei kannata ryhtyä.

            Siinä on niin paljon itse tehtäviä ratkaisuja, että pitää todella osata tehdä jotain, tai ainakin olla paksu lompakko että voi teettää esim. pakosarjat, paisuntasäiliön, jarruvivustot. Projektin läpiviemiseen tarvitaan käytännössä 540i 6v man tai 530i 5v man kokonaisena että saa varmasti kaikki osat mitä tarvitsee. Eli ei mikään muutaman tonnin projekti..

            Missäänpäin nettiä ei ole yhtään niin hienoa toteutusta m60 koneen sovittamisesta e30 konehuoneeseen kuin Donin projekti on!!
            Aprilia RSV4

            Comment

            • jazma
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 1115
              • Oulu

              #7
              Sitä suuremmalla syyllä sitä infoa projektista kun noin kehutaan! Pitääkö aikataulu että onko sen tarkoitus olla liikenteessä ens vuoden puolella? Jos oikein muistan...
              e30 318i

              Comment

              • lepika
                Newbiemmer
                • Dec 2005
                • 9

                #8
                budjetti on 10 000€. alun alkaen on ollutkin tarkoitus että ruottista haetaan konainen e34:nen ja jos alkaa sitä 4.0:si päivittelemään, haetaan taas auto ruottista, saa myydä osia pois, mitä jää ylimääräseksi...ja niiden äänieristeiden puuttuminen vain kasvattaa luonnetta!

                -Mitään ei ole vielä tietenkään lyöty lukkoon, mutta tämä projekti kiinnostaisi tällä hetkellä melkein pelottavan paljon ja taidoista se ei jää kiinni,pakosarjat,säiliöt yms, saa tehtyä itse, omilla talleilla. Ja edelleen projekti alkaisi sillä että auto purettaisiin täysin osiin ja sitte alkaisi sovittelu...

                Comment

                • jannmann
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 5856
                  • Joccis City

                  #9
                  m60

                  Originally posted by lepika
                  budjetti on 10 000€. alun alkaen on ollutkin tarkoitus että ruottista haetaan konainen e34:nen ja jos alkaa sitä 4.0:si päivittelemään, haetaan taas auto ruottista, saa myydä osia pois, mitä jää ylimääräseksi...ja niiden äänieristeiden puuttuminen vain kasvattaa luonnetta!

                  -Mitään ei ole vielä tietenkään lyöty lukkoon, mutta tämä projekti kiinnostaisi tällä hetkellä melkein pelottavan paljon ja taidoista se ei jää kiinni,pakosarjat,säiliöt yms, saa tehtyä itse, omilla talleilla. Ja edelleen projekti alkaisi sillä että auto purettaisiin täysin osiin ja sitte alkaisi sovittelu...
                  Jos budjetti on oikeasti tota luokkaa niin hyvä juttu. Tota kompleksia ei rakenneta millään 2000e budjetilla.
                  Aprilia RSV4

                  Comment

                  • Doni
                    Moderator
                    • Sep 2004
                    • 2842
                    • Kyrsälä

                    #10
                    Hyvä että jannmann tykkää, paremmin en osaa tehä.

                    Ja sitten....siinähän rakennatte Kysymyksiin vastaan kun jaksan, mutta mitään yleistä "V8 in to E30" FAQ:ia en jaksa tehdä koska se muistuttaisi romaania.

                    Oma projekti esitellään kun on valmis. Ja on valmis kun tiet on kuivat.
                    Last edited by Doni; 30-12-2005, 13:49.
                    Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎